úterý 9. prosince 2014

The 3rd Letter, Síla zla, Uppercut, Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil, Everything Is a Remix, Part I


The 3rd Letter (2010) - 70 %
I v oblasti krátkého filmu vznikají zajímavé sci-fi snímky. "The 3rd Letter" je jedním z nich. Není na něm zajímavé tolik celek, ani nápad, ale především scéna v koupelně - rozhovor se synem po telefonu. Ten je skvěle zahraný a natočený. Velmi tíživá atmosféra, která posouvá snímek o něco výše, než samotný svět, který je tam nastíněn.

Síla zla (Force of Evil, 1948) - 70 %
Asi jsem čekal o dost víc, protože se jedná o film, který výrazně ovlivnil Scorseseho. Lepší efekt by na mě snímek měl v době, kdy vznikl, anebo v době, kdy já byl ještě dítě. V současné době se ale jedná o film, který je sice krutý, ale nejedná se o něco, co by mě mělo uvrhnout do naprostého transu z toho, že jsem ho zhlédnul.

Uppercut (2011) - 50 %
"Fight Club" v praxi. Snímek o tom, jak se skupina lidí rozhodne, že se budou trochu mlátit, aby ubrali páru. Černobílé provedení je celkem zajímavé, stejně jako sledovat lidi, kteří to do sebe budou prát, jako kdyby to bylo něco normálního. A tak ono to celkem normální je, boj je s člověkem spojen, ale je fakt, že dnešní společnost to až tak nechápe, pokud to není sport. Což je do jisté míry paradoxní.

Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil (Sin City: A Dame to Kill For, 2014) - 50 %
Nevěřil jsem tomu, že by se z tohohle filmu dalo udělat něco špatného, ale opravdu dalo. Nové dějové linie, které Miller napsal pro film, nejsou nijak zásadně zajímavě a jsou možná až příliš stylizované. Hlavně nová Nancy je příšera. "Ženská, pro kterou bych vraždil" nemá potřebný náboj a celková stylizace mi přijde nějaká divná. Jako kdyby to bylo jiné "Sin City" než to první, jiné ve smyslu přístupu a samotného natáčení. Pořád to má dobré momenty, ale je jich dost málo. Bohužel. Většina postav je jen na okrasu.

Snímek mě zaujal. Je to takové to klasické video na YouTube, kdy nějaký nadšenec chce o něčem mluvit, až na to, že tenhle nadšenec nechce nutně bavit, ale podává celkem jasná data a hlavně důkazy o tom, že originalita už v podstatě neexistuje. Tohle je první díl ze čtyř, které najdete na těchto stránkách. Rozhodně zajímavé nahlédnutí do šoubyznysu a na "kreativitu".