neděle 13. března 2016

Caravaggio, Suffragette, Franny, The Final Master, The Confines


Caravaggio (Caravaggio, 1986) - 60 %
Rozhodně je to zajímavý film na to, že je to životopis, kde ani tak nejde o tu dějovou linku, jako spíše o dojmy a celkově o kompozice jednotlivých obrazů. Ale právě skutečnost, jak jsou komponovány jednotlivé obrazy, je nejsilnějším prvkem filmu, který v ostatních ohledech trochu pokulhává a má spíš blíže experimentálnímu filmu, což nutně nemyslím zle, ale v tomhle případě to nepřináší až tak velký užitek.

Suffragette (2015) - 60 %
Mně se líbí, že tyhle filmy ukazují těžká období lidstva. Je to i docela dobře zahrané, i když dějiny tu mají trochu větší význam než jedinec. Masy tady vítězí, což je trochu chyba filmu. Ale co je podivnější, to je skutečnost, že jsou podobné filmy pořád aktuální, protože nerovnost ve společnosti pořád existuje a je jedno jestli mužem a ženou, bílým černým, křesťanem muslimem, prostě zde je a není možné se jí zbavit.

Franny (The Benefactor, 2015) - 40 %
Richard Gere podává skvělý herecký výkon ve filmu, který si to zrovna moc nezasloužil. Tohle je snímek o tom, který chce ukázat samotu člověka, který je nakažený psychicky, ale i drogou, respektive prášky proti bolesti. Tak nějak už moc ohrané téma, které vám ani skvělý herec nezachrání a nepovznese, pokud scénář nepřinese něco zajímavého.

The Final Master (2015) - 80 %
Ty souboje by možná mohly být ještě o špetku akčnější, drsnější a možná malinko realističtější, ale stejně jsem si je nesmírně užíval. Do toho ještě výborná stylizace, ať už prostředím a historickými reáliemi, tak i celkově barevnou paletou filmu. Tohle je film, na který se mi rozhodně dobře koukalo, a klidně bych se kouknul znovu.

The Confines (2015) - 40 %
Nějakou atmosféru to má, což se rozhodně musí ocenit, takže to považuji za pozitivum filmu. Není to skutečně děsivý horor, ale přece jen se tvůrci snažili, ať už tím, že těch lekaček není tolik, tak i tím, že se budovala nějaká základní atmosféra. Navíc je to celkově takové podivné, ale přece jen dost nekonzistentní a nepřekvapivé.