středa 29. dubna 2015

S láskou, Rosie, V sedle za úsvitu, Čas probuzení, The Fighting Seabees, Jsme jenom lidi


S láskou, Rosie (Love, Rosie, 2014) - 60 %
Nějak mě to ze začátku moc nechytlo, ta zbytečná komičnost mi trochu vadila, ale naštěstí jsem měl dost času na to, abych si na snímek a hlavně na postavy zvykl. Byli vybráni skvělí herci, kterým jste prostě přáli, aby se jim nakonec povedlo nějak se sejít a všechno si to říct. Hezká romantika o tom, že někdy se ta pravá láska prostě musí přestat míjet.

V sedle za úsvitu (The Dawn Rider, 1935) - 70 %
Když se začnete moc ochomejtat kolem kamarádovi vyvolené, je jasné, že z toho budou pořádné problémy. Ve westernu určitě, ale ono vlastně kdekoli jinde. Jen tady je ten problém s pistolemi. A největší problém nadchází, když v ní nejsou náboje. Pointa očekávaná, ale zase jeden z těch lepších filmů ze 30. let.

Čas probuzení (Awakenings, 1990) - 80 %
Ten příběh je sám o sobě silný, takže se dalo očekávat, že to bude dobrý film. Režisérsky ani scenáristicky to rozhodně není perla, ale to zase tolik nevadí, protože do výšin tenhle film posouvají herecké výkony, kdy Robert De Niro je prostě nedostižný a roli zvládl dokonale. Robin Williams zahrál také skvěle a opět se potvrzuje, že ve vážnějších polohách byl vždy jedinečný.

The Fighting Seabees (1944) - 70 %
Když jsem poprvé viděl "Zachraňte vojína Ryana", byl jsem naprosto odrovnaný z toho, jak v tom filmu vypadaly akční scény přímo z bojiště. Silné, realistické. "The Fighting Seabees" tak realistické scény nemá, ale Američani prostě uměli natočit dobrý válečný film s dobrými akčními scénami. Tohle se mi na snímku líbilo rozhodně nejvíce.

Jsme jenom lidi (Being Human, 1994) - 40 %
Tak do tohohle jsem se opravdu nebyl schopen dostat. Jako kdyby se někdo snažil natočit "Atlas mrak" ještě před tím, než byl vůbec napsán, ale pořádně nevěděl, co chce říct, jen se babral v lidských osudech, které jsou absolutně nezajímavé. Jedině ten Robin Williams tu ukazuje, jak byl skvělým hercem, ale k čemu tolik snahy, když výsledek je jen podivnost?