sobota 18. července 2015

Dům je černý, Manchurianský kandidát, Hercule Poirot: Záhada modrého expresu, The Night Crew, Tmavomodrý svět


Dům je černý (Khaneh siah ast, 1963) - 60 %
Rozhodně je to zajímavé v tom, co vlastně film zobrazuje, tedy kromě toho, že je to snímek íránský. Je to kruté, je to hnusné, ale přitom je to jen zachycení toho, co skutečně existuje, nebo alespoň existovalo. V tomhle směru je to dobré, stejně jako v tom, jak se to dokázalo spojit s voiceovery, ale i tak je to film, který nebudu toužit vidět dvakrát.

Manchurianský kandidát (The Manchurian Candidate, 2004) - 60 %
Není to úplně nijak skvělý remake, ale přece jen to zase úplně špatný film není. Jonathan Demme je natolik zkušený režisér, že se mu podařilo natočit kvalitní film, který ale postrádá sílu a dojmy, které budete mít po zhlédnutí původního filmu. Navíc i to finální vyznění je o dost odlišné, což je prostě škoda. Tady se historie neopakovala.

Hercule Poirot: Záhada modrého expresu (Agatha Christie's Poirot: The Mystery of the Blue Train, 2005) - 70 %
Tenhle díl mi prostě nějak nesednul. Je to i v tom, jak moc je zde zaměřeno na detaily obličejů. Prostě mi to místy docela vadilo, stejně jako celý příběh, který pro mě začínal být zajímavý v podstatě až u samotného rozuzlení, kdy si Poirot zase pozval všechny k sobě. Tady už to má i pořádné grády.

The Night Crew (2015) - 50 %
Fajn akční, fajn brutální průměrný film, kde se mihne pár známých tváří jako Trejo, Mewes a Goss. Je to docela správně ujeté, nehraje si to na nic víc a v tomhle směru se mi to docela líbilo. Není to až tak nápadité, je to místy prvoplánové, ale v tohle jsem tak nějak doufal a v rámci možností jsem to i dostal.

Tmavomodrý svět (2001) - 75 %
Ta romance ve snímku mi přijde strašně prvoplánová a úslužná mainstreamovému filmu, což si myslím, že je škoda, protože mnohem silnější je skutečnost, jak se prolínají válečné útrapy s těmi poválečnými, které nejsou o nic horší a které jsou ještě nesmyslnější. Nádherně se zde zobrazuje, jak je hrdinství dvojsečnou zbraní a bojovat za vlast může znamenat kopat si hrob. Děsivé a ve své pravdivosti smutné.