neděle 13. listopadu 2016

Návrat do divočiny 3D, Past, Zlomený šíp, Nejlepší z Brooklynu, Cotton Club


Návrat do divočiny 3D (Born to Be Wild, 2011) - 80 %
Konečně film, který byl natočen přímo pro IMAX a má trochu větší smysl než jenom ukázat zvířátka v hezkých obrazech. V tomhle případě se dokonce jedná i o nějaké poselství, které je sice místy podáno příliš doslovně a trochu naivně, ale zároveň je ukázáno, co je možné udělat pro to, abychom některé druhy zachránili.

Past (Bound, 1996) - 75 %
Andy a Larry - nebo Lana a Lilly, jak chcete - Wachowští/Wachowské uměli/uměly natáčet filmy a na začátku jejich kariéry je to pořád sakra znát. "Past" nemá vyloženě scénář, který by byl plný zlomů a nečekaných událostí, ale plyne ve skvělém tempu a dovede vás strhnout snadno na svou stranu i zajímavými herci.

Zlomený šíp (Broken Arrow, 1950) - 70 %
James Stewart je prostě tak skvělý herec, že mu budete věřit i toho chlapa, který se snaží o to, aby byl mezi bělochy a Apači mír. Ten scénář je v současné době celkem klišovitý, indiány nehrají indiáni, ale i tak to má poselství a hlavně skvělého hrdinu v hlavní roli, na kterého mě bavilo se koukat a ani trochu mě to neurazilo.

Nejlepší z Brooklynu (Brooklyn' Finest, 2009) - 50 %
Kdyby to nebylo tak zbytečně natahované, tak mě to možná i baví, ale v tomhle případě jsem měl prostě pocit, že přede mnou defiluje spousta postav, kdy pouze z té, kterou hrál Richard Gere, jsem měl pocit, že je opravdu zajímavá. Závěrečný masakr je celkem cool, ale to je tak trochu všechno. Výborní herci v průměrném až podprůměrném filmu.

Cotton Club (The Cotton Club, 1984) - 55 %
Francisovi Fordovi Coppolovi se musí nechat, že i v tomhle snímku se mu skvěle podařilo zachytit dobu a také jazzovou atmosféru, a to ve spojení s v podstatě klasickým mafiánským filmem. Natolik klasickým, že ten příběh v podstatě nijak zásadně nevyniká a jeho ozdobou je hlavně Richard Gere a jeho herecké i muzikantské schopnosti.