pondělí 13. října 2014

Dance, Girl, Dance, Luminaris, Akira, Load, Brazil


Dance, Girl, Dance (1940) - 60 %
Není to až tak výjimečný film, jak se nám snaží tvrdit autoři knihy "1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete", ale přesto je zde dobrá myšlenka a jsou zde skvělé charaktery, hlavně ty ženské, samozřejmě. Tohle je prvek, díky kterému se film stává zajímavým a největší grády nabírá, bohužel, až s finálními scénami. Jinak se ale tohle nejspíš nestane vaší srdcovkou.

Luminaris (Luminaris, 2011) - 75 %
Stop motion animace s živými herci má něco do sebe a vytváří zajímavý dojem. K tomu je ještě přidán krásně absurdní příběh, který prostě musí okouzlit. A když ne, tak vás tenhle snímek prostě nebude bavit. Já jsem si tu kouzelnou animaci i kouzelný děj užil. Některé nápady jsou skutečně neuvěřitelné a skoro je tvůrci závidím.

Akira (Akira, 1988) - 90 %
Japonci jsou prostě šílenci. Ono to ze začátku vypadá na pořádné béčko, kde se to bude rvát a zabíjet beze smyslu, ale takový snímek "Akira" rozhodně není. Je to filosofické sci-fi se skvělými postavami a výbornými momenty. Další úchvatná ukázka toho, co to znamená japonské umění, které spojuje brak i myšlenky, které béčková produkce standardně není schopná prezentovat.

Load (2012) - 30 %
To, že je animace zajímavá a nápaditá, jsou v ní fantastické prvky, které se tváří originálně, ještě není zárukou toho, že se bude jednat o smysluplný film. V tomhle případě jsem měl pocit, že smysluplnost opravdu chybí a já jsem vlastně ani nevěděl, proč se na to koukám, kromě toho, že jsem si film náhodou našel.

Brazil (Brazil, 1985) - 85 %
Hodně podivný film, který vám svým pojetím buď hodně sedne anebo nesedne vůbec. Terry Gilliam si vyhrál hlavně s vizuální stránkou, ale ono je třeba si uvědomit, že on je tam i skvělý příběh, skvělá kritika lidské společnosti a toho, jak fungujeme, respektive bychom fungovat mohli, ale neměli. Jonathana Pryce jsem ještě neviděl hrát lépe, sem se jeho herecké pojetí hodilo dokonale.