středa 8. června 2016

Rozchod Nader a Simin, Fotograf, 101 dalmatinů II: Flíčkova londýnská dobrodružství, 4:44 Last Day on Earth, 17 dívek


Rozchod Nader a Simin (Jodaeiye Nader az Simin, 2011) - 75 %
Íránský film si prostě zaslouží pozornost a je vidět, že od 90. let se trochu proměnil, aby bylo zřejmé, že i zde je vývoj. V případě sledování snímku "Rozchod Nadera a Simin" vám dojde, že režisér i scénárista v jedné osobě má zajímavý smysl pro humor stejně jako pro dramatickou linku. Všechno se spojuje v místy až absurdním příběhu, který je ale pořád velmi realistický.

Fotograf (2015) - 70 %
Ať už je v tom filmu pravdy, kolik chce, tak je to i tak nesmírně zajímavé nahlédnutí do toho, jak může člověk také "fungovat". Karel Roden je v roli naprosto dokonalý, film je komedií, ale i dramatem, mnohdy v jedné scéně zároveň. Nečekal jsem, že se mi to bude líbit, ale tohle bylo opravdu dobré.

101 dalmatinů II: Flíčkova londýnská dobrodružství (101 Dalmatians II: Patch's London Adventure, 2003) - 40 %
Rozhodně lepší než druhý hraný film, ale je to v podstatě jedno a to samé. Prostě jde o to, jak Cruella zase zkusí unést všechna štěňata. Nic se v tomhle ohledu nezměnilo a nic nového a zásadního nebylo do filmu přineseno. Je to roztomilé, ale popravdě po několikerém koukání se na puntíkatou hordu, je to spíš ubíjející.

4:44 Last Day on Earth (2011) - 25 %
Je mi líto, ale podobné katastrofické snímky si autoři mohou strčit někam. Willem Dafoe se může snažit, jak chce, ale ani on nezachrání snímek, který je v podstatě o ničem a který nedokáže zdůraznit to neskutečné drama, které se zde odehrává. Někdo se snažil napodobit von Trierovu "Melancholii" - anebo jen náhoda, že šly filmy ven ve stejné době? - ale nevyšlo to.

17 dívek (17 filles, 2011) - 50 %
Zajímavý nápad, který je jedním z těch, jež skončí v propadlišti dějin. Bylo by to dobré, kdyby to někam vedlo, kdyby si to udrželo humor, který je místy trochu pelíškovského stylu, anebo to bylo skutečně dramatické. Ale ono to není ani jedno, obojí jen tak něco na půl cesty, což nutně vede k průměrnost a mnohdy nespokojenosti diváka.