neděle 6. listopadu 2016

37,2 po ránu, Best of Enemies, Beyond Valkyrie: Dawn of the 4th Reich, Bibliotheque Pascal, My Scientology Movie


37,2 po ránu (37°2 le matin, 1986) - 80 %
Nevěřil jsem tomu, že by mě tříhodinový film mohl zaujmout, ale tahle dvojice, která se nám zde představuje, je natolik šílená, až jsem jim neodolal. Zorg a Betty mezi sebou mají destruktivní vztah. Ona je blázen a projevuje se to na ní, on ji nedovede odpustit. Právě proto prožívají normální, i když vyhrocený život, který ale může vést jedině k tragédii, která je ve finále velmi dobře podána a souzní s postavami a jejich charakteristikami. Tady mi evropský přístup hodně sedl.

Best of Enemies (2015) - 60 %
Gore Vidal a William F. Buckley podle všeho vedli celkem zajímavé debaty, ale musí se nechat, že mnoho navíc film "Best of Enemies" skutečně nepřinesl. Tohle je jen záznam toho, co se v minulosti dělo, co jsme nemohli naživo zažít, ale takhle si můžeme připomenout, jak také probíhaly televizní debaty a že mohly být inteligentní.

Budu hodný. Je to klasický příběh z druhé světové války, kde jsou postavy celkem klišovité a do jisté míry nudné, ale nemůžu si pomoct, na béčkový film je to docela dobře natočeno, tedy když pominu zbytečné a otřesné počítačové triky. Nějaká ta oblíbená tvář se zde také objeví, za mě průměr, který mě neurazil.

Bibliotheque Pascal (Bibliothèque Pascal, 2010) - 40 %
Takový na první pohled až moc umělecký film, který chce okouzlit svou formou a mimo jiné také vzbudit v divákovi depresi z toho, co vlastně sleduje. Je to alegorie na poměry v Evropě východní a západní a ukázka toho, že najít lepší místo k životu nutně nemusí znamenat začít žít lépe. Forma mě ale neokouzlila a anotace mě nadchla víc než výsledek.

My Scientology Movie (2015) - 70 %
Co je scientologie? No podle všeho jen další nebezpečná sekta a fanatismus, jehož stoupenci už nejsou schopni moc rozlišovat, co je dobré a správné. Alespoň to nám prezentuje snímek "My Scientology Movie", ale myslím si, že se mu daří to prezentovat celkem nenásilně a hlavně bez nutného nátlaku. Protagonisté se pod tlak dostávají sami.