čtvrtek 9. června 2016

Chorus Line, Král v New Yorku, Dokonalý únik, Seriózní muž, Ať žije Mexiko!


Chorus Line (A Chorus Line, 1985) - 80 %
Pro mě je naprosto neskutečné, co dovedl Richard Attenborough udělat na neskutečně malém prostoru. Celý film je vlastně jen o tom, že se ze skupiny tanečníků vybírá sbor těch, kteří budou nakonec účinkovat ve hře, a to nikoli jako hvězdy, ale jako sbor. Skvělé písně, skvělá choreografie a výborní herci.

Král v New Yorku (A King in New York, 1957) - 90 %
Charles Chaplin se neztratil ani v době zvukového filmu, což tímhle snímkem dokonale dokazuje. Myslím si, že je trochu nedoceněný, možná proto, že je až moc politický, ale přesto je to skvělá zábava, která se hlavně dovede pořádně opřít do společnosti a její tehdejší politiky. Zábavné a chytré, to se mi líbilo.

Dokonalý únik (A Perfect Getaway, 2009) - 40 %
Nemůžu si pomoct, ale pro mě tenhle snímek rozhodně nebyl tak milé překvapení, jak jsem doufal. Ta zápletka se dala celá tušit a díky tomu mi přišla nedobře provedená a špatně ukotvená, kdy to, co bylo prezentováno na začátku, nesedí s tím, co se děje, ale způsobem, kdy divák není oklamán stylem "Šestého smyslu", ale prostě se na něj hraje hra, jenž dle mého nefunguje.

Seriózní muž (A Serious Man, 2009) - 45 %
Líbí se mi, jak se Coenům i v případě tohoto snímku daří udržet docela dobrý smysl pro humor, který na vás tak pěkně pokukuje, nesnaží se vás rozesmát hlasitě, ale chce, abyste trochu přemýšleli, abyste se vžili o postav. Stejně se ale na konci neubráníte dojmu, že to vlastně bylo tak trochu o ničem a že se to jenom snaží být chytré.

Ať žije Mexiko! (¡Que Viva Mexico! - Da zdravstvuyet Meksika!, 1979) - 70 %
Řeklo by se, že tohle bude obyčejný dokument, ale Ejzenštejnovi a také následně Aleksandrov, který dával snímek dohromady, se podařilo vytvořit obraz Mexika, který je až neuvěřitelná. Jako kdyby to skutečně byla země zázraků. Ať už Ejzenštejn věřil, že se Mexiko stane silnou zemí, nebo ne, jeho obrazy jsou nádherné.