pondělí 24. července 2017

Druhý svět, Začít znovu, Tančírna, Červený balónek, Sairat




Druhý svět (L'autre monde, 2010) - 40 %
Na jednu stranu to vypadá docela zajímavě, kdy se ve snímku propojuje naše realita s tou virtuální, kde se postavy také potkávají, mimochodem ve velmi špatném 3D provedení. Na stranu druhou je to ale klasický film o jakési nebezpečné lásce, která vznikne mezi hrdinou a jednou pěknou, ale nebezpečnou ženou. Film neudělá nijak dobrý dojem.

Začít znovu (L'avenir, 2016) - 60 %
Isabelle Huppert prokazuje, jak moc dobrou je herečkou a na ní stojí snímek o tom, jak se vyrovnává s osudem žena, která měla všechno, jak se jí líbilo, ale najednou přišla radikální změna, a ona se musela přizpůsobit, nebo zlomit. Nemůžu si pomoct, ale Isabelle Huppert tak vyniká, že to ostatní je pro mě spíš průměrné.

Tančírna (Le bal, 1983) - 50 %
Snímek beru jako zajímavý pokus a jako ukázku toho, jak i hudbou a tancem je možné vyjádřit určitou část dějin, popsat je a ukázat, jak se současnost mění a vyvíjí. Přesto absence slov trochu zamrzí a na snímek se nekouká až tak dobře. Chvílemi i budete mít pocit, že jen jako soundtrack by to stačilo.

Červený balónek (Le ballon rouge, 1956) - 80 %
Krásný krátký snímek o jednom chlapci a jeho velkém červeném balónku. Je to příjemně nostalgické, je to nápadité, je to dětsky hravé a je to jednoduše zajímavé a krásné ve své jednoduchosti, ale přitom krásné dětské hravosti. Ten čas snímku vyměřený mu pěkně sedí, stejně jako až snový závěr, který na vás dopadne milou nostalgií.

Sairat (2016) - 80 %
"Sairat" je snímek, který vás odvede překvapit. Na první pohled se tváří jen jako další, rozvláčná indická romance. A on takovou romancí ve skutečnosti je. Jenže mnohem více než v jiných filmech, vyvěrá na povrch to společenské, co se bollywoodské filmy snaží kritizovat. No a pak je zde nádherně filmově a vypravěčsky zvládnutý závěr, který dovede vyrazit dech.