Koncert (Le concert, 2009) - 50 %
Snímek, který má docela dobrý základ, kdy vyhozený dirigent chce ve své scéně, kde dělá uklízeče, dokázat něco, co je na první pohled šílené - dát dohromady po třiceti letech staré muzikanty a jet jako zástupce ruské hudby do Paříže. Postupně se z toho vytratí náboj a absurdita a je to celkem očekávané a nezáživné.
Deník komorné (Le journal d'une femme de chambre, 1964) - 70 %
Luis Buñuel obsadil do hlavní role snímku "Deník komorné" krásnou Jeanne Moreau, která ukázala, jak je skvělou herečkou a dovedla tenhle celkem silný příběh podat naprosto úchvatně. Není hlavní devizou, tou je i režie a kamera, ale díky ní skutečně poznáte, jak také může vypadat život na aristokratickém venkově.
Bláznivý (Manic, 2001) - 50 %
U snímku "bláznivý" mi natolik nesedla kamera, že jsem měl prostě problém se na to dívat a nelíbilo se mi, jak příběh sleduj. Postavy přitom nejsou zahrány špatně, i když si tak říkám, jestli by tímhle způsobem mohlo nějaké zařízení pro lidi s psychickými problémy fungovat. Ale ano, asi opravdu mohlo.
The Bright Day (2015) - 50 %
Alternativní indická tvorba je rozhodně zajímavá, mimo jiné i díky kontrastu s klasickým Bollywoodem, ale musím uznat, že tohle hledání smyslu života, které je prezentováno snímkem "The Bright Day" se mi nějak extra nezamlouvalo, a do tichého filmu jsem se nedokázal moc dostat. Možná až moc tiché.
Muž se zlatou paží (The Man with the Golden Arm, 1955) - 80 %
Frank Sinatra rozhodně podává skvělý výkon a myslím si, že by od něj málokdo podobnou roli čekal. Ale on se na to se svým obličejem vlastně hodil. Ale ještě více dokazuje režisér Otto Preminger, jak schopným člověkem byl a jak se nebál žádného tématu, třeba ani drogové závislosti, ač tu není vyloženě explicitní.
Žádné komentáře:
Okomentovat