středa 10. srpna 2016

Avalon, Baby, Babylon A.D., Badlapur, Demain


Avalon (Avalon, 1990) - 80 %
Na první pohled vlastně nic víc než příběh jedné rodiny. Na druhý pohled ale zjistíte, že se Barrymu Levinsonovi podařilo zachytit tuhle rozsáhlou rodinu se všemi jejími aspekty. Jako kdybyste nesledovali herce, ale scény ze života reálných osob. Herci jsou neskutečně přesvědčiví a jsou zde tak drobné nuance, u kterých prostě budete věřit, že takhle rodiny fungují i nefungují.

Baby (2015) - 60 %
Realisticky pojatý akční thriller trochu v duchu nejlepší moderní hongkongské školy, jež byl natočen jako indický velkofilm? Ale jo, proč ne. Jen trochu zkrátit stopáž, možná přidat ještě více na realističnosti násilí a bylo by to opravdu tak velkolepé, jak se nám tvůrci snaží namluvit. Jinak tohle Indům docela sedlo.

Babylon A.D. (Babylon A.D., 2008) - 20 %
Tak tohle opravdu ne. I když mám Vina Diesela hodně rád, tak tenhle film se prostě nepovedl. Herci zde mají příšerné role, což by se ještě dalo kousnout, kdyby to byla trochu sranda, ale film se bere neskutečně vážně a místo toho, aby nabídl akční podívanou, která se očekává, nabízí rádoby chytrý, filosofický scénář, který nefunguje, protože nic neřekne.

Badlapur (2015) - 70 %
Překvapivě velmi dobrý film, kdy přece jen od indického thrilleru nečekám tolik, ale tenhle nabídne scény, na které se jen tak nezapomene. Třeba scéna s kladivem - není nějak násilně vynalézavá, ale celková kompozice scény je vynalézavá a nesmírně uhrančivá. Je to krásně béčkové a rozhodně si to zaslouží body navíc.

Demain (2015) - 80 %
Snímek, který by na první pohled mohl vypadat jako kritika toho, jak máme zlou a hnusnou konzumní společnost - což máme - ale když se na film podíváte, zjistíte, že tohle není jen kritika, která sama o sobě je potřebná, ale tohle je film, který se snaží najít nové, alternativní cesty a ukázat je lidem. A to je na něm to důležité. Ty alternativy zde jsou a není to jen o řečech.