pátek 23. března 2018

Hořící Mississippi, Newness, Parker's Anchor, Sayonara, Scramble




Hořící Mississippi (Mississippi Burning, 1988) - 100 %
Pro mě nečekané překvapení. Tenhle snímek jsem neznal, ale je to velmi silné drama o rasismu v Americe, kde si skutečně uvědomíte, jaká byla ta nesnášenlivost - a možná ještě pořád je - intenzivní a odporná. Skvělé herecké výkony, ale především výborně natočené a zvládnuté po všech stránkách. Skvělý zážitek!

Newness (2017) - 40 %
Chápu, že se snímek vlastně snaží říct to, jak jsou vztahy komplikované a že to je vlastně většinou jenom proto, že si je komplikované děláme samy. Ale i když byli herci vybráni typově dobře, tak mě Hoult nebavil a Costa mě vyloženě iritovala, že jsem trochu doufal, že by se to mohlo zvrtnout ve slasher a ona umře... Bohužel žánr se náhle nezměnil.

Parker's Anchor (2017) - 40 %
Zjistit, že je neplodná, je rozhodně těžké, ale celé, jak je to na začátku podáno, mi přišlo prostě jen na efekt. Což je škoda. Celé je to takové na efekt a to se mi prostě moc nelíbilo. Kdyby to šlo bez těch emocí, které na vás herci skoro křičí, tak by to bylo mnohem lepší. Sice nenápadnější, ale rozhodně lepší.

Sayonara (Sayonara, 1957) - 70 %
Marlon Brando prost nedokáže zklamat, i když je jasné, že v jeho podání asi nepůjde o klasickou romanci. Naopak v centru dění je téma rasové odlišnosti a skryté - i ne moc skryté - nenávisti, která je dána historickými událostmi. I když je film na první pohled hollywoodský, má téma, které je hlubší, ač je zvládnuto lehce povrchně.

Scramble (2017) - 20 %
Kdyby se tohohle chopil někdo jako Takashi Miike, který má dar pro umělecké znázornění násilí, možná to bude alespoň vizuálně zábavné, ale místo toho je to jen špatný americký film o tom, že se jeden muž snažil pomoct svojí holce. A je vám naprosto jedno, jak to celé bude probíhat a jak to dopadne.