čtvrtek 7. července 2016

Alexandr Něvský, Alice ve městech, Fight Valley, Jak přežít single, X-Men: Apokalypsa


Alexandr Něvský (Aleksandr Nevskiy, 1938) - 70 %
Sergej M. Ejzenštejn je tvůrcem, jehož filmy jednoduše stojí za pozornost i v dnešní době. Nejsem si jistý, jestli to byl on, kdo režíroval bojové scény, nebo se na nich více podíleli jeho spolupracovníci, ale věřil bych tomu, že je za nimi především on. Jsou velmi povedené a nic neztrácejí ani v současné době, až na to, že nejsou krvavé.

Alice ve městech (Alice in den Städten, 1974) - 85 %
Náhodou se setkají. On chce domů, protože má autorský blok a není schopen napsat jediný článek, ona se jen vracela z USA do Evropy se svou matkou. Jenže matka jí s ním nechá, s cizím člověkem. A tak dochází k překvapivě zajímavému a silnému road movie, které jako kdyby nikdy nemělo skončit. Černobílá mu sluší.

Fight Valley (2016) - 20 %
Ne že by mě nebavilo se koukat na to, jak se holky mlátí... Aha, ona to je vlastně pravda. Mě nebaví se koukat na to, jak se holky mlátí, ještě když je to podáno takovým způsobem, kde máte až příliš silný pocit, že si nikdo z herců nechtěl ublížit. Chybí mi tu realističnost, ale ještě více nějaký nový příběh, který by zaujal.

Jak přežít single (How to Be Single, 2016) - 40 %
Jako kdyby byl film koncipován detektivním způsobem, kdy má hrdinka přijít na to, co vlastně v životě chce, aby to na konci odhalila způsobem, který by vám měl umožnit pochopit nějakou zásadní životní pravdu. Nemůžu si pomoct, ale ve skutečnosti je to plácání hubou na prázdno. Asi už nejsem single příliš dlouho, abych ten film docenil, ale pro mě je špatný.

X-Men: Apokalypsa (X-Men: Apocalypse, 2016) - 50 %
Přiznám se, že jsem se na film těšil hlavně na Olivii Munn. Nevím, co to je, ale ta ženská je prostě nádherná - to bude asi ten důvod sám o sobě. Samozřejmě, že její role byla hrozná a šlo o to, aby většinu času stála na vysokých podpatcích, případně prováděla digitální akční scény, ale i tak se na ní pěkně koukalo. Zbytek filmu už je prostě klasická podívaná, která kašle na příběh a hraje jenom na efekt, který ale v konečném důsledku není tak silný. Zachraňují to známé postavy, které chcete vidět, a potápí to naprosto špatný casting Jean Grey. Sophie Turner nebude moje oblíbená herečka, spíše naopak.