úterý 26. července 2016

360, Pátá pečeť, Asterix a Obelix ve službách Jejího Veličenstva, Emmanuelle 6, Dlouhý polibek na dobrou noc


360 (360, 2011) - 50 %
Fernando Meirelles se rozhodl, že natočí mozaiku lidských osudům, do které začlení skvělé herce, mezi nimi i výborné Slovensky a Češky. Jenže celá mozaika podává obrázek jen o tom, jak různorodé mohou osudy být, jak někdy končí setkání v podstatě nijak, jindy vám zase změní život. A to je vše, co snímek řekne.

Pátá pečeť (Az ötödik pecsét, 1976) - 90 %
Velice znepokojivý snímek, který akcentuje jak druhou světovou válku, tak především to, jak se sebou lidé jednají, co všechno si říkají, anebo ještě spíše, co všechno si neříkají. Na první pohled je to jen pravidelné setkání několika kamarádů, ale ve skutečnosti se jedná o mnohem temnější hru, která graduje v poslední třetině.

Asterix a Obelix ve službách Jejího Veličenstva (Astérix & Obélix: Au service de sa Majesté, 2012) - 40 %
Pecka to rozhodně není a vlastně celá hraná série mi přijde zbytečná, ale tady mě naprosto dostalo, jak Britové mluví francouzsky s britským přízvukem. Funguje to, ale rozhodně to není prvek, který by táhnul celý film. Ten postupně nudí a nudí, mimo jiné i proto, že se prostě hraje na to, na co se hrálo v předchozích filmech. V komiksu to nevadí, ale ve filmu je to víc znát.

Emmanuelle 6 (1988) - 30 %
Má to příběh, který se jeví celkem béčkově ujetý, což mě celkem mile překvapilo, protože jinak tenhle snímek skutečně žádné překvapení nemá. Je to klasická lehká erotika, kde je několik scén anebo ještě lépe póz, které jsou docela sexy, ale jinak je to pořád film, kde neuvidíte nic jiného než nějaká ta prsa.

Dlouhý polibek na dobrou noc (The Long Kiss Goodnight, 1996) - 60 %
Sliboval jsem si od snímku víc. Už kdysi, když to šlo do televize, jsem na film viděl upoutávky, a naprosto mě to dostalo. Trailer ale v tomhle případě zase jednou vyhrál nad filmem. Je to sem tam vtipné, ale ne tolik, je to sem tam cool zabijácké, ale ani v tomhle případě to nijak neexceluje. Možná jsem si to představoval celkově temnější, což nebylo.