středa 25. května 2016

Tenká červená linie, Jackrabbit, Jane Wants a Boyfriend, Stealing Cars, Magnolia


Tenká červená linie (The Thin Red Line, 1998) - 30 %
Terrence Malick pro mě potvrzuje postavení jednoho z nejpřeceňovanějších režisérů současnosti. Jeho první filmy byly dobré, ale pak se ztratil a vrátil se jako filmový filosof, který vlastně na třech hodinách nic neřekne. A když i válečný film může být nuda, je to na pováženou, ale to je prostě tím, že Malick toho řekne tolik, že neřekne vlastně vůbec nic.

Jackrabbit (2015) - 25 %
Dalších z těch moderních sci-fi, které si myslí, že budou mít jen nějakou základní zápletku a z ní vykřešou něco pořádného. No, jak se ukazuje, tak jednoduché to opravdu není a vykřesat pořádný film z ničeho prostě moc dobře nejde. V případě snímku "Jackrabbit" se to nepovedlo a nemá to ani nějaký alenkovský/matrixovský nádech.

Jane Wants a Boyfriend (2015) - 50 %
Takový celkem fajn film, který je ale v konečném důsledku jen opět romantickou věcí, kde se díky lásce vyřeší všechny problémy. V tomhle ohledu mi to přijde naivní, i když je film jinak celkem dobře zahraný. Jsem rád, že Eliza hraje i v jiných, než akčních filmech, protože i klidná a emotivní poloha jí svědčí velmi dobře.

Stealing Cars (2015) - 40 %
Jeden takový příběh o tom, jak se to s klukem trochu svezlo, on se rozhodl dělat problémy, ale nakonec se možná i trochu vykoupil, anebo našel alespoň trochu správný směr. Na to, že je zde pár dobrých herců, to moc nevyniká a jejich přítomnost se jeví spíše jako symbolická, protože hlavně William H. Macy má roli slabou.

Magnolia (Magnolia, 1999) - 65 %
Dlouhý film, který stojí na hereckých výkonech, jež jsou v podstatě bez výjimky výtečné. Přesto jsem se ale do filmu nedokázal dostat a nevidím v něm něco, co by bylo až tak skvělé. Možná někdy, podruhé, ale pochybuji. Paul Thomas Anderson nepatří k režisérům, které bych vyhledával. Talent se mu ale ubrat nemůže.