úterý 6. ledna 2015

Deník venkovského faráře, Nejhledanější muž, Hořící keř, Stvoření světa, Superpolda


Deník venkovského faráře (Journal d'un curé de campagne, 1951) - 60 %
Mám problémy s vírou, to už jsem psal na různých místech. Ten problém tkví v tom, že prostě nevěřím ve smyslu náboženství a ani tenhle film, který se na víru i ateismus dívá z různých pohledů, mě nedokázal dostat. Ty herecké výkony jsou výborné, protože jsou neherecké, ale celkově mě snímek nenadchnul tak, jak jsem si myslel.

Nejhledanější muž (A Most Wanted Man, 2014) - 60 %
Je fakt, že jsem na snímek koukal v dost blbém rozpoložení. Těšil jsem se na něj hlavně kvůli Hoffmanovi a nakonec to bylo to, co mě zaujalo. To, jak mluví před hlavouny, to bylo naprosto geniální. Jeho herectví bylo prostě skvělé a je strašně škoda, že byl jeho život utnut příliš brzy. Jinak mě ale snímek svou stylizací a svým chladným pojetím prostě nedokázal vtáhnout.

Hořící keř (2013) - 60 %
Asi nejzajímavější částí je ta první, kdy ještě trochu o Palacha a jeho životní osud. To, co následuje ve dvou zbylých částech je trochu zdlouhavé poukázání na to, že komunisti byly pořádné svině a dokázali zmanipulovat všechno, co se jim zachtělo. A tak Palachův a Zajícův čin vyznívají opravdu zbytečně. Natočeno je to skvěle, Pauhofová byla výborně zvolená, ale čtyři hodiny? To je přece jen trochu moc, na to, že do centra se dostává spor, který není možné vyhrát.

Stvoření světa (La création du monde, 1958) - 70 %
Ta animace je pořád taková příjemně naivní a hezká, stejně tak je to docela zábavné, jen ty písně už neznějí tak nevinně, jako tomu bylo v případě, když jsem se na snímek díval jako dítě. Jan Werich ukazuje, jak skvělým byl vypravěčem a jak výborně dokázal hrát jen hlasem. Tohle je obrovský dar. Pořád je to nadprůměrný animovaný film o tom, jak mohl vzniknout svět - asi tomu neuvěříme ani jako malí, ale jako pohádka je to fajn.

Superpolda (Poliziotto superpiù, 1980) - 60 %
Asi jsem si to prostě jenom pamatoval zábavnější, ale na druhou stranu se tomu nemůže vzít, že je to narvané nápady, že se pořád něco děje a dokáže to celou stopáž udržet vaši pozornost. Terence Hill je tady ve výborné formě a ukazuje, že i bez Buda Spencera dokázal utáhnout celý film, ale pravda Ernest Borgnine mu tady přicmrndává výborně.