pondělí 12. ledna 2015

Žít, V oku tornáda, Rumový bulvár, Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách, V případě neštěstí


Žít (Ikiru, 1952) - 90 %
Akira Kurosawa je lidský, ale zároveň je nemilosrdný, je místy až poetický a stejně tak je doslovný. To vede k tomu, že natočil snímek o obyčejném člověku a jeho obyčejném životě, a přesto se jedná o snímek, který je zajímavý, a to hlavně proto, že vám bude blízký. Kurosawa je mistr dlouhých scén, ale také skvěle zachycených charakterů. Tady je velmi komorní a nenajdete zde jedinou akční scénu.

V oku tornáda (Into the Storm, 2014) - 60 %
Dialogy jsou strašně hloupé a v některých scénách jsem měl co dělat, abych se nezačal smát - resuscitace syna, kdy Armitage resuscitoval nejspíš vlastní hlavou. Film má ale dobré využití ruční kamery, které je vhodně efektní. Navíc prostě dokáže to, co má - ohromit a zabavit. Některé scény, ač samozřejmě silně digitální, jsou opravdu velkolepé a může z nich mrazit. Herecky slabé, ale i to se bohužel od podobného katastrofického snímku čeká.

Rumový bulvár (Boulevard du Rhum, 1971) - 40 %
Tohle je hodně slabé. Respektive ono je to herecky celkem zajímavé, jsou zde použité různé formy kamery, ale to všechno jen proto, aby se Lino Ventura a BB mohli předvádět. Jiný smysl to moc nemá a ten jejich romantický příběh není z těch, po kterých byste skutečně vzdychali. Navíc z BB jsem měl pocit, jako že ji to ani nebavilo.

Tenhle snímek prostě zbožňuji. Je to krásně hravé, ujeté a zároveň to má příběh, který má hlavu a patu, je zde spousta gagů, ať už spojených se psem, anebo s vodnickou podstatou, které jsou skvělým kořením filmu. A v tom všem hrají naprosto skvělí čeští herci. Jako dítě jsem ten film miloval, po letech se nic nezměnilo.

V případě neštěstí (En cas de malheur, 1958) - 75 %
Když dáte vedle sebe herecké eso, jakým byl Jean Gabin, a kráskou, jakou byla BB, dojde vám jedna zásadní věc. BB se Gabinovi nikdy nemohla rovnat talentem a vedle jeho přirozeného herectví je její dívka nesmírně křečovitá. Jenže ono se to do téhle role hodilo. Snímek o femme fatale, který je sice černobílý, ale není noir, je to lidské drama. A dobré.