středa 6. listopadu 2013

Night Train to Lisbon, Not Fade Away, Mafiáni, Goat, Texas Cyclone

Night Train to Lisbon (2013) - 60 %
Jeremy Irons exceluje ve filmu, v němž jako učitel najednou změní celý svůj život tím, že začne hledat jednoho neznámého autora. Stačilo jen narazit na sebevražedkyni a na jednu neznámou knihu. Příběh o hledání zajímavého lidského osudu, ale i sebe sama, začíná. Největším pozitivem jsou zajímaví herci, jinak bohužel snímek trochu strádá na zápletce, která zas až tak velký příběh nepředstavuje.
Not Fade Away (2012) - 50 %
Hezký film o hudbě. Musím říct, že ty krásně písně, které zde zaznívaly ze soundtracku, anebo jen tak puštěné v rádiu v nějaké scéně, mě dostaly mnohem víc než film samotný. Hudbu 60. let prostě miluji. Příběh je dramatický, je zde nějak ta tragédie, ale nějak mi to nic neřeklo. Asi jsem pokrytec, ale "Rock of Ages" mě dostalo mnohem víc.
Mafiáni (Goodfellas, 1990) - 100 %
"Kmotra" už si prostě nepamatuji, nemůžu si pamatovat všechno, i když jsem tenhle legendární film také viděl. Jsem ale docela zvědavý, jestli je skutečně tak geniální, protože v "Mafiánech má obrovskou konkurenci. Martin Scorsese dává na odiv znalosti italsko-amerického prostředí a opět nám ukazuje, jak je schopný v zachycování lidských příběhů a především destrukce jejich životů. Robert De Niro tentokrát ustupuje do pozadí, aby mnohem více vynikl Joe Pesci a také Ray Liotta, pro něhož je to rozhodně životní role.
Goat (2013)
Goat (2013) - 20 %
Snímek známý také jako "Once Upon a Time in Brooklyn". Jednoznačně se jedná o snahu udělat velkofilm jako výše uvedení "Mafiáni" nebo "Tenkrát v Americe". Problém je v tom, že tvůrci neměli na velkofilm dostatečně zajímavý příběh, ani pořádné peníze. To by tak nevadilo, ale ten film je jinak prostě špatný. Nudný, bez gradace, bez vyhrocených momentů, s naprosto unylými, těžko snesitelnými nebo i uvěřitelnými postavami. Všechno v jednom neměnném tempu.
Texas Cyclone (1932) - 40 %
Celkem obyčejný western, který sází na to, že je zde zajímavé tajemství. Hlavní postava snad stokrát bude muset pronést větu, že on není Rawlins, i když ho za něj všichni považují. Jenže Rawlins je mrtvý. Musí se tedy nastražit léčka, aby se tajemství vyřešilo. Film končí standardní přestřelkou, ale v současné době se vskutku nejedná o něco, co by mělo diváka vytrhnout. Pro milovníky westernů ano, ale ani ti nebudou ničím zásadním ohromeni. Snad jen přítomností Johna Wayna ve vedlejší roli.