pátek 22. dubna 2016

Srdce temnoty: režisérská apokalypsa, Ratter, Remember, Riddle Room, Dvojí život Veroniky


Srdce temnoty: režisérská apokalypsa (Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse, 1991) - 90 %
Krásná ukázka toho, že když má vzniknout něco velkého, je potřeba pro to něco obětovat. Nejen Francis Ford Coppola v tomhle případě šel přes neskutečné překážky, šel do velkého rizika, ale všichni, kdo s ním na filmu dělali a vydrželi dlouhé natáčení, si zaslouží poklonu. Dílo, kterému dali vzniknout, ale stojí za to. Stejně jako tento dokument o jeho natáčení.

Ratter (2015) - 25 %
Snímek, který si chce hrát na velmi závažný, protože zobrazuje problematiku, která je v současnosti celkem aktuální, ale dělá to jen na efekt, a to takový, aby ani na konci jste neměli pocit, že jste viděli něco dobrého. Úhly záběru jsou někdy těžko realizovatelné náhodou, ale tak fajn, je to film, jenže je to i o tom, že je to bez napětí, bez očekávání. Nudný stalking, to je zlé.

Remember (2015) - 75 %
Jasně, hlavně je to snímek o tom, jak se starý pán snaží nezapomenout na to, co má vlastně udělat, ale nic z toho se mu nedaří. Christopher Plummer je ale v roli devadesátiletého pomstychtivce skvělý. No, sám na to má už dobrý věk. Ale překvapivě ani scénář tohoto filmu není špatný a jednotlivé události jsou mnohdy opravdu neskutečně náhodné, ale přitom skvěle zapadají do vzorce. Finále skvělé.

Riddle Room (2016) - 15 %
Tady někdo hodně hrál hry, které jsou označovány jako "escape room" a pak se rozhodl, že je vlastně super nápad podle toho natočit film. No, jak se ukázalo, zase tak skvělý nápad to není, protože i když je na začátku hodně dobrý potenciál, v průběhu se ukazuje, že nic jiného, než napínavý začátek, tu nebyl. Zabité, naprosto zabité.

Dvojí život Veroniky (La double vie de Véronique, 1991) - 70 %
Krzysztof Kieślowski mi víc seděl v sérii "Dekalog", která tak nějak byla dostatečně realistická, aby ty emoce, které chtěl prezentovat, vyzněly. V případě více experimentálního filmu, kterým "Dvojí život Veroniky" je, už mi jeho pojetí tolik nesedlo. Je to pořád dobrý film, ale prostě mě neohromil, jak jsem doufal.