neděle 9. listopadu 2014

Pojistka smrti, My Mother's Coat, The Stranglers of Bombay, One Plastic Beach, The Zero Theorem


Pojistka smrti (Double Indemnity, 1944) - 90 %
Přesně takhle si představuji noirový film - snad až na tu lehčí notu, která je na začátku. Od začátku víte, že se něco podělalo, jen se potřebujete dostat k tomu jak. Nevinný začátek, více méně nevinný, se rychle mění po setkání s femme fatale, která je v podání Barbary Stanwyck - hlavně díky jejímu hlasu - naprosto skvělá. Postava detektiva se zdá zbytečná, ale ona tu není proto, aby vyšetřovala, ona je tu proto, aby tomu celému dala tu pomyslnou korunu. Skvělý film.

My Mother's Coat (2010) - 50 %
Graficky určitě stojí za zhlédnutí, i když budete mít nejspíš pocit, že tohle někdo hodně odfláknul. Ale ono to docela souzní s tou sentimentalitou, kterou se snaží vyjádřit hlas vypravěčky. Jako rodinný počin je to skvělé, novátorské, jako film je to celkem průměrné.

The Stranglers of Bombay (1959) - 50 %
Já mám hodně rád snímky od studia Hammer, ale tenhle, i přes režii Terence Fishera, je jeden z těch, které mě po dlouhé době zklamaly. Částečně je to kvalitou obrazu, ale spíše je to příběhem, který mě nijak nenadchnul a nechal mě chladný. V Indii by šel udělat ještě větší bordel, ale na svou dobu je to asi pořád silné. Třeba scéna s mangustou je skvělá. Jako celek ale prostě nic...

One Plastic Beach (2011) - 65 %
Někdy se člověk prostě diví tomu, co jiného napadne a co celý život dělá. Hezké je, že tady se našli dva příjemní blázni, kteří prostě sbírají všechno možné, plastikové, co moře vyvrhne, a pak z toho dělají něco, co je na první pohled krásné. Vlastně dělají umění. A proč ne. Od umění, které se v současné době považuje za vysoké, neočekávám ani tu dekorativnost. Ta tady nechybí.

The Zero Theorem (2013) - 50 %
Nemůžu si pomoct, ale Terry Gilliam už vykrádá sám sebe. Jako kdyby se pokusil natočit "Brazil" pro nové tisíciletí. Ta společnost je velmi podobná, je zde také Velký bratr, který vás sleduje, a celé je to podobně ujeté. Je to šílená satira, ale tentokrát jsem neměl pocit, že by myšlenka převážila nad provedením. Je to škoda, protože herci tu předvádějí neskutečné kusy.