sobota 18. ledna 2014

Princezna Nevěsta, The Sorrow, Váhavý fundamentalista, The Rise, The Starving Games


Princezna Nevěsta (The Princess Bride, 1987) - 60 %
Tahle pohádka mě nijak moc zásadně nedostala. Je to taková komedie + pohádka + fantasy, což je pro Ameriku celkem normální, je to docela správně švihlé, jsou zde zajímavé postavy, Robin Wright je krásná, ale jako celek mě to nedostalo. Rozhodně to pro mě není vhodný ekvivalent českým pohádkám. Je to jiné, má to jinou poetiku, ničím zásadním to ve mě nepohnulo - myslím z hlediska emocí, nikoli z hlediska toho, že by mi to posunulo orgán. Na druhou stranu. Peter Falk tomu dává něco navíc.

The Sorrow (2013) - 50 %
Novodobý western známý také jako "A Sierra Nevada Gunfight", který se může pyšnit přítomností Johna Savage nebo Michaela Madsena. No, co si budeme povídat, už není doba přestřelek a čestných mužů, už je asi doba psychologických westernů, kdy ale zrovna tenhle ale není až tak špatný. Herecky neoslní, ale příběh samotný se mi zamlouvá, je tak trochu v duchu toho, co bych klidně také napsal. Ne, že bych snad měl ambice na nějaký scénář. Nemyslím si, že to je směr současného westernu, kterým se vydají další, ale je to určitá cesta, která zde existuje. Kdyby to nebylo na první pohled tak amatérské, klidně by si to zasloužilo i víc.

Váhavý fundamentalista (The Reluctant Fundamentalist, 2012) - 40 %
Jako první mě dostalo, že Kate Hudson šla do tmavých vlasů a překvapivě to znamenalo, že mi nebyla protivná hned od pohledu. Že by základ úspěchu? Jak se ukazuje, tak ne. Tohle je poměrně jednoduchá, respektive klišovitá romance, která je okořeněná jedině tím, že mužem v této romanci je Arab a většina zásadních událostí se děje na pozadí 11. září 2001. To vede k tomu, že musíte s hrdinou automaticky soucítit, na druhou stranu je proč. Američané byli skutečně paranoidní. Tohle ale prezentují dvě scény. Zbytek už je celkem průhledné drama, které má neúměrnou délku. Závěr se snaží o hloubku, ale vzhledem k předchozímu je to spíš nutná snaha neudělat z toho absolutní blábol.

The Rise (2012) - 55 %
A zase jedno britské krimi, které má opět ve svém dění nějakého toho známého herce. Tentokrát je to Timothy Spall, který zde vypadá celkem normálně. No, nejde ale o něj, především jde o partu mladíků, kdy jejich šéf se chce pomstít za to, že musel sedět v base. Tvůrci si celkem zajímavě hrají s vyprávěním, různě přeskakují mezi současností a minulostí, díky barevnému provedení se v tom ale lze celkem snadno vyznat. Flashbacky jsou vizuálně odlišené. Ke konci už je to celkem dobrá jízda, ale v případě scénáře se nedá mluvit o úplně dokonalé zápletce. Celé je to trochu... přestřelené? Asi, to bude ten nejvhodnější přívlastek.

The Starving Games (2013) - 20 %
Film s takovým názvem buď může zkoušet vydělat na podobnosti se jménem "Hunger Games", a to buď jako trapné béčko, anebo jako parodii. Tak, v tomhle případě se jedná o parodii. Opravdu parodie znamená jen to, že se vezme celý příběh, přesně se přehrají scény, akorát s jinými herci, celé se to trochu zkrátí, aby se neřeklo, a celé se to ozvláštní vtipy, kdy některé se mohou jevit i jako docela dobré? Je v tom invence, ale její strašně málo. Tohle prostě není parodie, která by stála za to. Ty vtipy sem tam ujdou, ale nic jiného v tom není. Parodie, aspoň pro mě, by neměla spočívat jen v tom, že se zkopíruje většina původního děje.