čtvrtek 15. ledna 2015

V pravé poledne, Temný obraz, Pravda, Die Fighting, Soudce Dredd


V pravé poledne (High Noon, 1952) - 90 %
Reálný čas a souboj pistolníků. To je vlastně skoro celá. Základ receptu na úspěch. Samozřejmě, až tak jednoduché to není, ale film je prostě krásnou ukázkou toho, jak stačí celkem jednoduchý nápad a dát do toho lidi a to, jak se zachovají. Kdyby Gary Cooper nebyl tak čestný, měl všechny na konci postřílet.

Temný obraz (A Scanner Darkly, 2006) - 60 %
Richard Linklater je filmovým vizionářem a používá médium způsobem, jakým by nemohlo být nahrazeno. Dobře, v tomhle případě by to možná šlo nahradit komiksem, ale právě onen pohyb a specifická animace jsou důležité. Možná i víc, než samotný obsah filmu, což je samo o sobě docela škoda.

Pravda (La vérité, 1960) - 90 %
Legendární Henri-Georges Clouzot dostal z BB pravděpodobně to nejlepší, a to ve všech smyslech. Ona je v tomhle filmu krásná, ale navíc zde ještě skvěle hraje. K tomu silný, dramatický příběh, který s vámi dokáže pohnout. Výborná ukázka toho, jak je pravda skutečně různorodá podle toho, jak se na ni díváte.

Die Fighting (2014) - 60 %
Tohle se mi prostě líbilo jako nápad. Vezměte skupinu herců, kteří jsou vycvičeni v bojových uměních, a nuťte je k tomu, aby skákali tak, jak pískáte, protože jinak jim někoho zabijete. Akční scény jsou navíc choreograficky skvělé a snímek nepropadá ani se svojí pointou, která byla bohužel celkem tušená. I tak jsem si tohle béčko docela užil.

Soudce Dredd (Judge Dredd, 1995) - 40 %
"Soudce Dredd" je prostě tak špatný, jak se o něm mluví. Karl Urban pochopil, kde je síla postavy, Sly Stallone nikoli. Ten si prostě vynutil, aby byl jeho obličej vidět. Jinak to nešlo a já to trochu chápu, na druhou stranu se tím ničí celý mýtus Dredda a ten je prostě jen chlapíkem, který chce spravedlnost. V tomhle podání to ale není ani dostatečně drsné a nakonec ani dostatečně zajímavé.