pondělí 23. dubna 2018

Útěk z Hašimy, Nevinnost, Same Kind of Different as Me, Osudová posedlost, Dobrodruzi




Útěk z Hašimy (Gun-ham-do, 2017) - 75 %
Korejci prostě umí velké filmy a rozhodně ty historické. Tohle není jen nahlédnutí do dějin, ale především je to celkem hluboká sonda do toho, kde všude se Japonci projevovali jako zvířata. Nebylo to jen na Číňanech, ale očividně i na Korejcích, samozřejmě na Američanech a na dalších. A někdo se jim dokázal trochu postavit.

Nevinnost (2011) - 75 %
Hřebejk a Jarchovský natočili hodně znepokojivý film, u kterého máte pocit, že to nemůže být horší, ale ono to vlastně ještě horší být může. Tady se postavení toho, kdo je vlastně zrůda, kdo je hajzl, mění celkem rychle, a ani ke konci není jasné, jak moc velký hajzl vlastně daná postava je. Velmi dobře napsané a zahrané.

To poselství je celkem pěkné, ten příběh není vyloženě nezajímavý, ale mám pocit, že se s těmi křesťanskými agitacemi trochu moc roztrhl pytel... I když se to snaží skrýt za lásku, pořád je v tom křesťanský bůh... A pak je tu Renée Zellweger, z které se stal prostě někdo jiný a je neskutečně nezajímavá.

Osudová posedlost (Seduced and Betrayed, 1995) - 30 %
Televizní film, který má prostě problém v tom, že je televizní. Tohle je film, který má být sexy, měl by diváka navnadit, minimálně v první polovině, ale bez nahoty to prostě nejde. Tady se Susan Lucci jen lascivně dívá a topí. A David Charvet jako naivní blbeček? Ne, ani po herecké stránce to moc nefunguje.

Dobrodruzi (Xia dao lian meng, 2017) - 60 %
Jedná se o takovou čínskou "Mission: Impossible", tedy film s velmi podobným vizuálem, navíc se děj částečně také odehrává v České republice, takže Marek Vašut zase dostal práci a dokonce i něco řekl, i když to vypadal na němou roli. Andy Lau ani Jean Reno však nebyli pro role pořádně využiti, což je velká škoda.