neděle 16. února 2014

The Best Man Holiday, Počátek, The Fifth Estate, U Konce světa, Kmotr II


The Best Man Holiday (2013) - 70 %
Nemůžu si pomoct, ale pokračování filmu "Svatebčané", i když k němu došlo až po čtrnácti letech, je lepší. Snad i proto, že uběhla taková doba. Postavy jsou vyspělejší a s nimi i celý film. Není to geniální komedie, ale v záplavě těch romantických hloupostí má tohle aspoň zajímavě napsané postavy. Ano, nevyhne se to klišovitosti, ale mně se to prostě líbilo.

Počátek (Inception, 2010) - 95 %
Christopher Nolan tímhle ukázal, že dokáže opět natočit spektákl, který není jen vysokorozpočtový, ale má také myšlenku. Je to blockbuster, ale v tom nejlepším smyslu slova. Navíc si může dovolit skvělé herce, což se v tomhle případě rozhodně potvrdilo. Leo opět prokázal, že utáhne celý film. Nemůžu si pomoct, ale pro mě jsou Nolanovy filmy prostě těmi z nejlepších, co se k nám za takové peníze dostávají.

The Fifth Estate (2013) - 50 %
Z života této kontroverzní osobnosti se udělal v podstatě akční film plný napětí a dramatu, kde ale vlastně o nic nejde. Dokument "We Steal Secrets: The Story of WikiLeaks" je mnohem zajímavější. Bohužel to tentokrát nezachraňuje ani Benedict Cumberbatch, který je opět výborný. Životopisný snímek, který se snaží být až strašně moc dramatický, ale nakonec ani nepřináší žádné pořádné informace. Škoda, tohle mě docela zajímalo.

U Konce světa (The World's End, 2013) - 70 %
Není to špatný film, ale po "Hot Fuzz" a "Shaun of the Dead přece jen člověk čekal trochu víc. Nápad rozhodně zajímavý, stejně tak propojení s postavami a jejich vztahy, tohle je výborné, ale nemůžu si pomoct, jako kdyby to bylo celé trochu křečovité a ten humor už úplně neobstál. V několika chvílích je to docela dynamické, ale Edgar Wright už nepředvedl nic tak speciálního. Pegg a Frost a s nimi také Freeman ale nejsou nikdy úplně zklamáním.

Kmotr II (The Godfather: Part II, 1974) - 90 %
Francis Ford Coppola jen dokazuje, jakým mistrem režie byl. Dlouhé scény, které jsou zachyceny v podstatě v reálném čase, kdy střih je jen prostředkem nikoli k poskočení v čase, ale k tomu, aby diváka napnul, aby scénu správně gradoval. To je například patrné na scéně, kde mladý Vito Corleone v podání Roberta De Nira pronásleduje mafiánského bosse po střeše, aby si mohl najít vhodné místo pro svůj cíl. Do toho se ještě na ulici odehrává slavnost. Všechno je přesně rozmístěno a sehráno dokonale. Výběr herců byl naprosto výborný, což potvrzuje i přítomnost Lee Strasberga, který si osm let před smrtí vysloužil svou jedinou nominaci na Oscara. Hlavní hvězdou jsou však Al Pacino a Robert De Niro, kdy De Niro přece jen táhne ještě o něco víc. Už tehdy měl schopnosti, pro které si je vybral Scorsese pro své legendární filmy. Výborný film, ale mě zde prostě chyběl Marlon Brando, který byl i ve srovnání s De Nirem naprosto neskutečný. Coppola je naprostý mistr v tom, jak dokáže zachytit něco naprosto všedního, třeba příjezd vlaku. Jsem rád, že jsem konečně viděl první dva díly téhle trilogie.