pátek 23. prosince 2016

Řidič slečny Daisy, Rvačka mezi muži, L'insegnante viene a casa, Mumsy, Nanny, Sonny & Girly, Trhák


Řidič slečny Daisy (Driving Miss Daisy, 1989) - 90 %
Film, který je jednoduše o tom, že stáří není vždycky pěkné, ale prostě nějak k tomu životu patří. Stačí jen mít někoho, s kým je možné to stáří prožívat. A je jedno, kdo to je, pokud si s ním rozumíme. Tyhle dvojice je krásně nesourodá, ale hlavně je úchvatně zahraná. Morgan Freeman se zde ukázal v neskutečné formě.

Rvačka mezi muži (Du rififi chez les hommes, 1955) - 80 %
Klasika filmu noir, kde Francouzi ukazují, že pochopili, o čem tenhle žánr skutečně je, a využili černobílou naprosto jedinečným způsobem. V některých chvílích minimalistické, skoro až prosté, ale celou dobu atmosférické, kdy máte pocit, že se něco musí stát, něco se musí pokazit, někdo musí umřít. Vizuálně krásné.

Co si budeme povídat, na snímek "L'insegnante viene a casa" se podíváte proto, že zde hraje Edwige Fenech a hraje zde velkou část stopáže jenom málo oděná, velmi často pak nahá. Její prsa si zde skutečně užijete naplno, což je prostě fajn. Jinak je to celkem úchylná italská komedie, ale kvůli ní stojí za to se kouknout.

Takový zvláštně podivný film, který v sobě má hororové prvky, má v sobě prvky černé komedie, ale nic z toho skutečně nevyniká, spíš jen takové šílenství, které se krade na povrch každou chvíli, kdy si začínáte myslet, že to bude normální. Není to normální, ale je to zvláštně pěkné. Zapadlý snímek, kterého je skoro škoda.

Trhák (S.O.B., 1981) - 70 %
Až mě překvapilo, jak je tohle dobrý a zároveň absurdní film. Jen kdyby skončil tak asi o půlhodiny dřív, bylo by to skvělé, protože takhle mi to po smrti jedné z postav připadalo už jen jako natahovaná kaše, která ředí to, co bylo do té doby docela dobře a kriticky řečeno. Ke konci už je to groteskně smutné a ne sžíravé.