čtvrtek 11. února 2016

Správná posádka, Dixieland, Kill Kapone, Krátký film o zabíjení, Pulp Fiction: Historky z podsvětí


Správná posádka (The Right Stuff, 1983) - 90 %
Hodně jsem se bál toho, jak je film dlouhý, ale on je prostě tak dobře natočený, že si mě získal a já jsem jenom zíral, jak moc je to dobré a jak moc mě to baví. Jsou zde skvělé scény na uvolnění, ale stejně tak jsou zde naprosto úchvatné scény ze vzduchu. Nepotřebuje to nějakou silnou gradaci z hlediska akčního, je to prostě dobré v tom, jak obratně je to natočeno a nasnímáno. Trikově skvělé.

Dixieland (2015) - 30 %
Snímek, který se tváří nesmírně vážný a také takový je celou dobu. Nezávislý film, kterých je v poslední době dost, a to hlavně proto, že není potřeba tolik řešit kulisy, je potřeba se jen spolehnout na kvalitní herce, kteří to celé odedřou. A odedře to i divák, kterého to ale ani trochu nemusí bavit, protože ono se zde opravdu nic neděje.

Kill Kapone (2014) - 25 %
Já ani nějak neví, co by mi takový film měl dát. Prostředí je nudné, postavy jsou nudné, příběh je nudný, prostě celkově je to nudné a vy se jen díváte na to, jak se to snaží držet pohromadě. A ono to nějak pohromadě drží, ale rozhodně to není nic skvělého. Když to skončí, tak si oddechnete a můžete jít v klidu dál.

Krátký film o zabíjení (Krótki film o zabijaniu, 1988) - 90 %
Tak k tomuhle filmu mám hodně málo co vytknout. Není to proto že by byl skvěle natočený a naprosto jedinečný, ale myšlenkově se jedná o velmi silný snímek, který vás donutí přemýšlet. Navíc je opravdu dobře natočen v tom, jak jsou scény rozvrhnuty a jak je to celkově zvládnuto - zabíjení ve všech jeho podobách vám tady hne žaludkem, a to to není nijak explicitní.

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (Pulp Fiction, 1994) - 100 %
Ne, ani po několikerém zhlédnutí jsem na tenhle snímek prostě nezměnil název. Ty jednotlivé povídky i jednotlivé scény jsou tak vypiplané, až je neuvěřitelné, že tohle natočil někdo, kdo za sebou měl vlastně jen jeden film. Dialogy jsou dokonalé a herecky dostal Tarantino z každého přesně to, co potřeboval. On je skutečně mistr v tom, aby každá scéna byla dokonalá, na každé se dá něco úchvatného najít.