pondělí 30. října 2017

Kapoor & Sons, Kis Vuk, Komuna, Komisařka, Konfident




Kapoor & Sons (2016) - 65 %
Jeden z těch indických filmů, kterým se daří potlačit humorná a muzikálová čísla ve prospěch příběhu, který je založen na obrázku jedné rodiny, která na první pohled funguje celkem normálně, ale stačí několik minut s nimi a uvědomíte si, že ty problémy jsou hluboce zakořeněné a ničí jejich životy. Přesto to v sobě má celkem milé poselství.

Kis Vuk (2008) - 15 %
Když prostě nemáte technologii na to, abyste natočili dobrý 3D film, tím dobrý myslím vizuálně dobrý, nemá cenu ho točit vůbec. "Kis Vuk" je toho důkazem, protože ani ne po deseti letech ten film neskutečně zestárnul a nedá se na to moc dobře koukat. Nemluvě o tom, že ani příběh není nic extra, co by vás zaujalo.

Komuna (Kollektivet, 2016) - 60 %
Z hereckých výkonů jsem měl velmi dobrý pocit, protože mi přišly přirozené, ale přitom máte celou dobu pocit, že je to silně emotivní, že se docela tlačí na pilou. Nevím, jestli bylo potřeba mít tam celou komunu, jestli by nestačilo méně postav, možná by to bylo i lepší, ale takhle se mohlo předvést více herců. A předvedli se dobře.

Komisařka (Komissar, 1967) - 80 %
Sověti opět předvedli, proč byli tak dobří ve válečných filmech. Ne proto, že jich natočili tolik, které byly poplatné režimu, ale protože natočili i takové, které se vymykají, které jsou kritikou války a lidí, kteří tupě následují mechanismus válečného stroje. Nádherná ukázka psychologického válečnému dramatu s úchvatnými obrazy.

Konfident (The Confidant, 2012) - 70 %
Pořád je to film o tom, jak se vyrovnat s komunistickou minulostí, s práskačstvím a prospěchářstvím, je to do jisté míry celkem očekávané ve svém průběhu, ale na druhou stranu je to snímek, který zdobí dobré herecké výkony, kdy Vetchý tu skvěle hraje neskutečnou svini, pozitivní je i zaměření jen na několik postav a určitá malost filmu.