sobota 20. února 2016

Vražedná pole, The Keeping Room, Dokonalý muž, The Wannabe, Vlna


Vražedná pole (The Killing Fields, 1984) - 90 %
Ze začátku to vypadá jenom na skvělý herecký výkon Sama Waterstona, ale tenhle snímek se neskutečně vyvíjí, až se dostanete k tomu, že je to neskutečně silné drama, a to jak společenské, tak i lidské. Válka je zde pojata bez příkras, ale přitom nejsme ani většinu času na bojišti. O to větší je pak dopad na diváka, který vidí výsledek.

The Keeping Room (2014) - 60 %
Na filmu je krásně vidět, jak se vracejí trendy. Člověk by si myslel, že už westernům dávno odzvonilo, ale pak stačilo pár vlaštovek, kdy jednou z nejzářivějších byl Tarantinův "Django" a těch westernů je zase pořádná kupa. Jsou jiné, jsou dospělé, jsou drsné a musím říct, že se mi to líbí. Tohle je také jeden z nich a z pohledu žen.

Dokonalý muž (The Perfect Guy, 2015) - 20 %
Neskutečně nudný film, který se tváří tak blazeovaně a nakonec je prázdný a naprosto o hovnu. Taková rádoby drsná romantika, kde se vlastně nic opravdu hnusného neděje, jen pár scén má v divákovi vytvořit pocit, že to je hrozně napínavé. Není. Ti herci jsou příšerní a stejně tak i povrchní scénář s nudným vývojem.

The Wannabe (2015) - 40 %
Chtěl být gangsterem, a tak pro to udělal všechno. Anebo se prostě jenom vtíral, aby se o něm vědělo, a pak zkusil, jaké to je někoho okrást. A ono to chvíli vycházelo. Nebýt Patricie Arquette, tak mě ani nebaví se na to koukat. Ten hlavní "hrdina" je taková jalová postava, že jsem se na něj ani nechtěl dívat a doufal jsem, že skončí dřív tak, jak nakonec skončil.

Vlna (Bølgen, 2015) - 70 %
Velmi příjemné překvapení, které ukazuje, že dobré katastrofické filmy ještě nejsou mrtvé. Tady se mi líbí, že se Norové více zaměřily na lidi, jejich vztahy, jejich osudy. Je to celkově niternější a v tomto ohledu silnější. Když ale pak dojde na příval vody, také to nic neztrácí a je to ohromující, až máte chuť také utíkat.