sobota 26. dubna 2014

Donnie Darko, Pravdivá romance, Homefront, Haunting of the Innocent, Chariot


Donnie Darko (Donnie Darko, 2001) - 40 %
Strašně dlouho jsem o tomhle filmu slýchal, vždycky na mě někde vyskočil a bylo mi tvrzeno, že je to naprosto zásadní, kultovní dílo. Viděl jsem mnoho fotek a králík se pro mě stal skutečně kultovním. Čekal jsem ale něco trochu jiného, něco, co bude mít skutečně kultovní nádech. Nějak ale nechápu, proč by tomu tak mělo být? Kelly se nám snaží prezentovat rádoby metafyzické sci-fi, které je podle všeho strašně myšlenkově hluboké, ale podobně jako jsem měl negativní pocity z "Apokalypsy", kde nakonec rozebíral velmi podobné téma, jen vizuálně jinak a s jinými herci, mám nesměrný dojem plytkosti scénáře, který se snaží řešit všechno a vlastně neřeší vůbec nic. Hrozně hluboký film, který je hluboký jen proto, že je zde narážka na spoustu nesouvisejících věcí, jsou zde odkazy na různé prvky naší kultury a hned je to něco, co je hlubokomyslné. Děkuji, ale nechci.

Pravdivá romance (True Romance, 1993) - 50 %
I když je tenhle film zpracován podle scénáře Quentina Tarantina, není to něco, co by ve mně zanechalo nějakou hlubokou stopu. Ten film mě prostě nebavil, jako kdyby Scott nedokázal pořádně přenést na plátno to, co Tarantino chtěl. Snad i proto si všechno později natáčel raději sám nebo to nechal na Rodriguezovi, s nímž si prostě sedli dokonale. Nemám "Pravdivou romanci" rád.

Homefront (2013) - 60 %
Musím říct, že Jason Statham s dlouhými vlasy mě hned na začátku dostal a já byl zvědavý, jak se to vyvine dál. Skutečnost, že scénář napsal Sly Stallone ve mně také docela vzbuzovala důvěru. Navíc mám rád i Franca. Vypadá to, alespoň na první pohled, na zajímavý projekt. Celkem klasický film, kde chce chlapík bránit svou rodinu a sebe před zlými muži. Jednoduché, přímočaré, dobré.

Tohle je strašný blábol, kde se mísí prvky mystiky a mytologie, a to ve skutečně podivném guláši, u kterého nevíte, jestli je vůbec zamýšlen vážně. Jako kdyby se zde spojilo více filmů najednou a ani jeden navíc nestál za nic. Tohle ani není horor nebo thriller, to je jen zařazení, protože nějaké lepší zde není. Naprostá ztráta času.

Chariot (2013) - 30 %
Miluji podobné nápady. Několik lidí se probudí na neznámém místě, netuší, kde jsou, a je na nich i na divákovi, aby se dověděli pravdu. Problém je v tom, že to chce hodně zajímavý scénář, který diváka udrží napjatého až do konce a který ho, pokud možno, ještě ohromí. Jenže v tomhle případě se to neděje. Gradace zde není dostatečná, tvůrci až moc hráli na dialogy a jejich schopnost provést diváka celou stopáží Nestačí to. Je to místy až moc statické a nudné. Bohužel až moc únavné, i když se tvůrci ohánějí "skutečnými" událostmi.