úterý 20. června 2017

After Porn Ends, Zlaté časy, Hellzapoppin, Štvanice, Proč právě on?


After Porn Ends (2012) - 70 %
Pornoprůmysl mě zajímá, a tak mě zajímal i tenhle dokument, protože jeho premisa je docela dobrá - co je s pornohvězdami, když jdou do "důchodu". A není to nezajímavý pohled, i když je celkem smutný. Docela upřímné zpovědi, což se mi na tom líbilo nejvíce. Mimochodem být pornohistorik musí být zajímavý džob.

Zlaté časy (2016) - 55 %
Parta starších lidí, u kterých může větší akce znamenat i to, že už další den nebudou mezi živými, se rozhodne, že je docela dobrý nápad vykrást banku, protože si tím pak mohou vrátit to, co jim ostatní - hlavně stát - berou. Je to místy i trochu vtipné, ale rozhodně to není nějaké kulervoucí. Staříci jsou ale celkem fajn.

Hellzapoppin (Hellzapoppin', 1941) - 80 %
Tohle je muzikál, který se musí vidět. A pokud ho uvidíte, je docela možné, že si řeknete, jak strašná ptákovina to ve skutečnosti je. A také že ano. Tohle není muzikál pro každého. Má to zápletku, ale skoro o ni nejde. Je to neskutečně hravé, je to ujeté, je to praštěné, ale ta hravost je na tom prostě krásná a mě to dostalo.

Štvanice (Hets, 1944) - 80 %
Ingmar Bergman jednoduše dokázal svoje mistrovství už na začátku své kariéry a jen tak předvedl, co v něm je za potenciál, a to vlastně "pouze" scénářem, který ke snímku "Štvanice" napsal. I když budete mít chvíli pocit, že to je něco jako "Škola základ života", snímek je naprosto jiného žánru, ale přitom to není klasický thriller, což by to evokovalo na první pohled.

Proč právě on? (Why Him?, 2016) - 70 %
Myslel jsem si, že by to mohl být celkem dobrý film už jen proto, jaké má v sobě obsazení. Ale nakonec se ukázalo, že to je hodně dobrá komedie, která mi sedla a jediné, co mi vadilo, bylo finále, kde to muselo mít to romanticky moralizující dohru. U pasáže v Lairdově domě jsem se ale bavil celou dobu.