úterý 4. srpna 2015

Bitva o Alžír, We Are Monster, Král rybář, Trouble Along the Way, 46-okunen no koi


Bitva o Alžír (La battaglia di Algeri, 1966) - 70 %
Snímek je skvěle natočený, jsou zde momenty, kdy si opravdu nejste jistí, jestli je tohle hraný film nebo dokument, ale svým pojetím mě to prostě tolik neoslovilo. Je to silné, je to dobré, ale mně to jednoduše nesedlo. Asi je to tentokrát trochu i tou černobílou, která pro mě ten dojem zase tolik neumocňovala.

We Are Monster (2014) - 65 %
Silný příběh, který byl na plátno přenesen spíše průměrně, ale samotná skutečná událost to trochu zachraňuje. Problém s tím filmem je v tom, že vlastně většinu času sledujete vnitřní monolog hlavní postavy, vraha. Je vidět, že to, co dělá, není přímo z jeho hlavy, že je to dáno špatnými vlivy, což ho ale neomlouvá. To, co provedl, provedl sám a z vlastní šílené vůle. Závěrečný dovětek je ukázkou spravedlnosti v podání civilizace.

Král rybář (The Fisher King, 1991) - 70 %
Snímek, který mě nejprve dostal Gilliamovou imaginací, ale nakonec uchvátil hlavně hereckými výkony, které jsou prostě skvělé. Samozřejmě, že nejvíce budou vyčnívat Bridges a ještě o něco více Robin Williams, ale taková Amanda Plummer tu není neviditelná, i když její postava nemá tolik prostoru. Není to na Gilliama až tak divné a finále je pozitivně krásné.

Trouble Along the Way (1953) - 70 %
Tohle rozhodně není dokonalý film a chybí mu k dokonalosti dost, ale John Wayne hraje svou klasickou postavu chlapa, který má city, což se mi prostě líbí. Navíc hraje muže, který se snaží o to, aby získal svou dcerku do opatrovnictví, což je prostě dobré téma, které je i zvládnuté. Jen ta romantická rovina tady úplně nevyšla.

46-okunen no koi (2006) - 70 %
Takashi Miike je pro mě jeden z nejzajímavějších režisérů, protože nemá naprosto vyhraněný styl a každý film dovede natočit tak, aby to bylo co nejvíce přizpůsobeno vyznění příběhu nebo myšlenky. Tohle je přesně i případ filmu "46-okunen no koi". Vězeňské prostředí, minimalismus, dlouhé záběry, umělecké výstupy, hýření barev anebo naopak jejich potlačení. Z tohohle prostě musíte mít nějaký zážitek, i kdyby se vám to nemělo líbit.