neděle 4. května 2014

47 róninů, The Ultimate Life, Torn, Jak básníci neztrácejí naději, Carmen


47 róninů (47 Ronin, 2013) - 40 %
Tohle je takový celkem podivný film. Film o Japonsku a japonské kultuře, kde se mluví anglicky a všechno se odehrává v kulisách skotské přírody anebo budapešťských ateliérů. Tohle mi ve filmu, který se zaměřuje zrovna na samuraje, hodně vadí. Co mi naopak nevadí, to jsou fantasy prvky, které bohužel ale v některých případech jsou to jediné, co jinak celkem nudný film oživuje. Místy je to příšerně křečovité a klišovité, místy je to až protivné. Pokud se od tohohle oprostíte, může vás to bavit. Nutno ale snímku přiznat, že aspoň ty tradice bushido kodexu chápe japonsky a nikoli hollywoodsky. Závěr je v tomhle směru skvělý.

The Ultimate Life (2013) - 45 %
Takový celkem obyčejný snímek o tom, jak se vyvíjel život v jedné rodině a k čemu ten vývoj vedl. Je to pojaté jako dramatická romantická sága, která sází hlavně na kýčovité scény, ale dokáže zaujmout alespoň přítomností takových herců jako Peter Fonda nebo James Garner. Není to nic velkého, zajímavého, ale prostě standardně odvedená práce, která si na moc nehraje a chce jen potěšit ženy v domácnosti.

Torn (2013) - 60 %
To, že je v Americe zakořeněný rasismus a předsudky je poměrně jasné, v tomhle směru film nijak neexceluje. Co je zajímavější, to je skutečnost, že v současné době rodiče v podstatě nic o svých dětech neví, a to i přesto, že děti jsou na internetu. Tahle doba je neskutečná. Anonymita v podstatě neexistuje, ale děti se od rodičů vzdalují o to víc. Není to skvělý film, ale dokáže na něco upozornit.

Jak básníci neztrácejí naději (2003) - 30 %
Tohle je celé špatně. Postavy už jsou protivné, nereálné, není to vtipné jen směšné, nikoli vtipy, ale film jako celek. Pavla Kříže mám rád, ale z jeho postavy se stal prostě jen životní lempl a alibista. Na tohle se nedá koukat. Když si člověk vzpomene na první film, už jsme naprosto někdy jinde. Klein se snaží zdůrazňovat nějaké morální hodnoty, ale činí tak podivně nesmyslně a naivně. Směšné, to je asi pravdu to, co filmu sedí nejlépe.

Carmen (2012) - 20 %
Velmi povedené... Myslím to ironicky. F. A. Brabec nedal kamerovým záznamem muzikálu naprosto vůbec nic. Vypadá jen male, což se na divadle přece jen eliminuje zaplněným hledištěm a blízkostí herců. Neskutečně mě překvapily špatné střihy, které by se hodily spíše k filmařovi začátečníkovi. Tohle je jen komerční snaha vytřískat z muzikálu, který sám zas tak skvělý není, něco víc. A nemyslím z hlediska kvality, ale z hlediska peněz. Nasazení do kin se asi vyplatilo, protože výrobní náklady na kino verzi byly minimální. Stejně jako úsilí filmařů. Ale hodnotím "film" a ten je jen marketingovou ubohostí.