čtvrtek 7. května 2015

Hercule Poirot: Záhada lovecké chaty, Hook, Everly, Annibale, Zvoník u Matky Boží


Hercule Poirot: Záhada lovecké chaty (Agatha Christie's Poirot: The Mystery of Hunter's Lodge, 1991) - 85 %
Výborné, jak po stránce komediální, tak i v případě detektivní zápletky, a to i přesto, že jsou tu opět použity převleky, což je divákovi jasné celkem brzy. Tenhle příběh je v tomhle smyslu ale dotažen téměř ad absurdum, což krásně funguje. Poirot a jeho umírání jsou skutečně výtečné a krásně to zapadá do celé vážné roviny.

Hook (Hook, 1991) - 100 %
Ano, John Williams se zde již opakuje. Steven Spielberg je nesmírně patetický, jako vždy, ale to je prostě jedno, protože tady nejde o tyhle dva tvůrce, ale jde o tu neskutečnou radost z toho, že člověk zase na chvilku může být dítětem, že je možné zase vklouznout do toho zelného úboru a prostě létat. Jestli jsem v dětství nějaký film zbožňoval, byl to tenhle. A to kouzlo je zde pořád. Pořád jsem ze Země Nezemě nadšený a rád bych se s postavami proletěl a pojedl.

Everly (2014) - 70 %
Ale jo, tohle je hodně příjemně drsná a nadupaná jízda, kterou Salma Hayek zvládá s naprostým přehledem. To gore je místy někdy až moc, ale ono to k tomu jde, jen kdyby těch digitálních triků nebylo tolik. Tenhle film má ale drive a nepřemožitelná ženská s tímhle tělem je prostě velký bod k dobru. Pěkně se na to kouká.

Annibale (1959) - 55 %
U nás se to myslím prodávalo a tím, že tam hrají Bud Spencer a Terence Hill, ale ani jeden tu nemá hlavní roli a Bud je zde navíc k nepoznání. Tohle je prostě klasický historický film, který se alespoň místy snaží o něco epického, když už nic jiného. Práce se slony je pěkná, ale jinak je to prostě moc klišovité.

Zvoník u Matky Boží (Notre-Dame de Paris, 1956) - 65 %
Přece jen se mi více zamlouvala černobílá verze s Charlesem Laughtonem, který měl rozhodně nejlepší masku zvoníka v historii, a to včetně té první s Lonem Chaneyem. Tahle barevná verze není špatná, ke konci výborně graduje, ale stejně jsem neměl pocit, že tohle je z hlediska kritiky společnosti až tak dobře zvládnuté jako starší verze.

Žádné komentáře:

Okomentovat