středa 6. srpna 2014

Malý Cézar, 12 Years of DFA: Too Old To Be New, Too New To Be Classic, Dangerous Mind of a Hooligan, Room 8, De Behandeling


Malý Cézar (Little Caesar, 1931) - 60 %
Ve své době to musel být skutečně přelomový film, protože teprve on pořádně začal éru slavných a ještě slavnějších mafiánských filmů, ale v současnosti už je to přece jen trochu vyčpělé, chybí zde napětí a všechno akční se odehrává pouze v dialozích. To je škoda, protože tu jsou místa, která by si trochu více péče zasloužila. Myšlenka vzestupu a pádu je klasická a v každém případě dobrá.

Na těchhle krátkých dokumentech se mi hrozně líbí, jak člověk objevuje něco, o čem v životě neslyšel. Hudební společnost DFA jsem neznal, teď už o ní něco málo vím. Je to pojato zajímavě, je zde dobrý střih, navíc je to spojeno s celkem dobrou hudbou. Jo, tohle šlo.

Film, který se díky přeskakování v čase, rozdílůnému tempu jednotlivých scén, a celkem snesitelnými herci (snesitelní jsou tak dva tři), snaží dokázat, že i celkem jednoduchý příběh může být vlastně nesmírně složitý a komplikovaný. Až na to, že tohle vlastně vůbec složité a komplikované není. Jen je tam moc postav, které ale celkově nemají pro takový příběh až tak velké využití.

Room 8 (2013) - 80 %
Když má někdo dobrý nápad a je schopen ho efektně a efektivně zpracovat, vyjde z toho pak výborný film. Tomuhle kraťasu se to povedlo. Skvělý námět, který graduje ve výbornou pointu. Tenhle film má vlastní logiku, jež funguje naprosto výborně, protože si uvědomíte děsivost osudu a života.

De Behandeling (2014) - 70 %
Kruté svým tématem, o tom žádná. Pedofilii je děsivé téma. Tady se povedlo to spojit se skutečně mrazivou atmosférou, kdy se až bojíte, že uvidíte víc, než jste chtěli. A možná že uvidíte. Přesto jsem měl místy pocit, že je to až moc kalkulované a že v některých případech by se naopak hodily jiné delší záběry bez střihů. Nemluvit nizozemsky, myslel bych si, že je to americký film. Ale je to intenzívnější zážitek než v případě "Zmizení". Nikoli nutně ale lepší film.

Žádné komentáře:

Okomentovat