pátek 1. srpna 2014

La migala, Muž s kinoaparátem, Jonah, Night of the Blood Beast, Another


La migala (2011) - 60 %
Zajímavý nápad. Chlapík, který trpí arachnofobií si koupí jedovatého pavouka a vypustí ho ve svém domě. Asi ani nepřekvapí, že je to meditativní film, dramatický, který v sobě nemá dvakrát moc radosti. Silné, gradující, ale asi docela rychle zapomenu. Ten nápad s pavoukem se mi ale líbí.

Muž s kinoaparátem (Chelovek s kino-apparatom, 1929) - 80 %
Jeden z mála filmů, kde je strašně moc vidět, jak je důležitá práce střihače, v tomto případě i střihačky. Poskládat naprosto jinak, film by nabral nový, jiný smysl. Navíc by nemuselo docházet k zajímavým kontrastům, například mezi životem smrtí, starým a novým. Ten název filmu je dokonalý, Vertov a jeho bratr-kameraman zachycují život a daří se jim to s plnou nádherou, s jeho rychlostí i pomalým tempem, s jeho krásou i hnusem, důležitostí a zbytečností.


Jonah (2013) - 75 %
Vizuální stránka je jednoznačně to, co tomuhle snímku vévodí. Myslíte si, že to bude jen něco o Afričanech, ale v jednu chvíli se to dokonale mění a získává to krásný, snový náboj. Asi vám to připomene snímky jako "Divoká stvoření jižních krajin" nebo "Pí a jeho život". Nemyslím si, že je to záměr, spíš je to dáno zajímavou vizuální stránkou a celkem silnými emocemi.

Night of the Blood Beast (1958) - 20 %
Tohle se nedá. To už je opravdu až moc nudné, až moc statické, bez jakéhokoli napětí. Byl zde jeden dobrý nájezd kamery, který by to napětí ještě mohl gradovat, ale i na hodinu času je to strašně málo. Byl jsem uzívaný a raději bych si dal něco jiného. Tohle je romance, kam zapomněli dát ty hororové prvky, které jsou slibovány názvem.

Another (2012) - 60 %
Rozhodně zajímavé. Rodinka, která si žije na samotě, má jeden problém. Otec je zabit medvědem, který je napadne. Jenže příběh nekončí tak, že medvěd sežere celou rodinu, ale místo toho si bere roli otce a stává se sám hlavou rodiny. Zajímavé, a to i ve spojení s grafickým provedením, které je v kontrastu s nepříjemnou surovostí.