středa 18. října 2017

Aldabra: Byl jednou jeden ostrov, Dunkerk, Happy end, Zásah, Pekelní andělé




Nemůžu si pomoct, ale ten komentář mě prostě nějak nebavil. Je vidět, že je to hodně cíleno na děti, Oldřich Kaiser se snaží, ale mně to trochu kazilo zážitek z těch krásných záběrů, které Lichtag na ostrově Aldabra pořídil. Ani úvod mě moc nenadchnul, ale pak to byla prostě krása. Příroda je úchvatná.

Dunkerk (Dunkirk, 2017) - 100 %
Christopher Nolan natočil nesmírně silný snímek, který je sice o válce, ale především je o lidech. O tom, jak jsou silní, jak jsou slabí, jak se dokážou semknout, i o tom, jak se dokáží navzájem odkopávat. Film není skvělý proto, že zde má skvělé bojové scény, ale proto, že neskutečně realisticky zachytil lidské osudy i bolest války.

Happy end (1967) - 90 %
Někdy člověk vážně zírá, co najde za poklady v české kinematografii. Nesmírně zajímavý nápad o tom, jak vyprávět děj pozpátku, ale s tím, že to je použito k zajímavému příběhu, kde kralují dialogy, které jsou díky zpětnému chodu velmi vtipné. Herecky výtečné. Měli jsme skutečně skvělé a inovativní tvůrce.

Zásah (Headshot, 2016) - 70 %
Indonésie má svou akční hvězdu a Iko Uwais ukazuje, že zvládne každý film, který mu napíšou na míru. Je dobrý nejen v akčních sekvencích, ale i v těch, kde musí předvést trochu více hereckého umění. Snímek "Zásah" je sice hodně bourneovský, ale přece jen má svůj vlastní styl a skvělé akční scény.

Pekelní andělé (Hell's Angels, 1930) - 60 %
Rovnou se přiznám, že mě první polovina filmu nebavila. Přišlo mi to jako melodrama, kde ani pořádně nebyly nějaké válečné scény. Pak ale ve druhé polovině došlo na bitevní scény a musím uznat, že ve vzduchu to bylo natočeno skutečně strhujícím způsobem. Tohle megalomanskému Hughesovi skutečně vyšlo. Dějově mě to ale neoslnilo.