neděle 7. června 2015

Dívka, Král Artuš, Old Boy, Lupiči paní domácí, Navigátor: Středověká odysea


Dívka (The Young One, 1960) - 90 %
Trochu jsem se třásl z toho, co mám od Luise Buñuela čekat, ale tohle je naprosto něco jiného, než jsem si myslel. Hlavně to není nic surrealistického, ale naprosto realistický film, který má nesmírně silnou výpověď. Krásně zahrané postavy a ukázka toho, že předsudky a nenávist jsou silné motory. Ale možné, možná někdy nevítězí.

Král Artuš (King Arthur, 2003) - 30 %
Zasazení artušovské legendy do "historického" rámce je prostě pakárna a nepomůže tomu ani Keira se svýma malýma prsama. Tohle je neskutečně nudný film, který jen ukazuje, že v Hollywoodu se snaží udělat moderní akci z čehokoli. Tady je i snaha o nějakou hloubku, ale pasuje to tam asi jako fotbalový míč do golfové jamky.

Old Boy (Oldeuboi, 2003) - 90 %
Tady je strašně moc scén, které mě odrovnaly už napoprvé. Na chobotnici prostě nikdy nezapomenu. Stejně mě ale nejvíc dostává scéna, kdy hlavní postava stojí proti svému vězniteli, ví, kdo to je a chce ho zabít, ve skutečnosti ale nemůže udělat ani jedno, protože chce znát pravdu, chce vědět, proč ztratil 15 let života. Neskutečně silné, zavrtává se to až do morku kostí.

Lupiči paní domácí (The Ladykillers, 2004) - 50 %
Nějak moc mě tenhle snímek nezaujal a své předloze se nevyrovná, i když se tváří moderněji. Tom Hanks je v roli překvapivě dobrý, stejně jako vedlejší postavičky, a Coenové tomu dali zajímavý styl, ale stejně si nemyslím, že to jako komedie funguje nějak zásadně dobře. Nebavil jsem se a absurdní konec mě nenadchnul, a to mám absurdní drama rád.

Navigátor: Středověká odysea (The Navigator: A Medieval Odyssey, 1988) - 55 %
Díky svému finálnímu odhalení tohle není film, který bych si mohl zamilovat. To, jak je pojato cestování v čase, je samo o sobě zajímavé, ale ty důsledky jsou prostě slabé. Snímek tak v konečném důsledku funguje spíš jako zajímavá rarita, než skutečně jako snímek, který by sci-fi žánr posunul kamkoli dál.