sobota 26. července 2014

I Killer, Napoleon, Ten Thousand Days, 22 Jump Street, Šťastně na věky věků


I Killer (2012) - 60 %
Docela drsný snímek, celkem krutý, který hodně hraje na to, že jsou v hlavní roli děti. Vypadá to pak mnohem drsněji. Na druhou stranu, proč by dětský gang nemohl existovat? Naopak, v některých oblastech to zase něco tak neobvyklého není. Film mě dostal svou syrovostí, ale to je asi tak všechno. Místy mi to přišlo trochu prvoplánové. Absence zásadnějšího děje tomu také nepomohla.

Napoleon (Napoléon, 1927) - 70 %
Je to velký film a ve své režisérské pětihodinové verzi ještě větší. Viděl jsem kratší, čtyřhodinovou, a nijak zásadně mě neoslovila po stránce vyprávění. Ten Napoleonův osud je celkem známý a zas tak vás asi nerozhodí. Natočeno je to dobře, se skvělou gradací v některých scénách, ale tady je prostě důležitější forma. Některé prolínačky jsou prostě výborné, stejně tak i použití barevných filtrů. Ten film je krásně natočený a některé záběry vyrazí dech. Jako milovník filmu jsem žasl, jako milovník příběhů jsem tak ohromený nebyl.

Ten Thousand Days (2012) - 70 %
Líbí se mi, když někdo používá klasické filmové efekty, jako plátno, místo skutečně jedoucího auta, apod. Tady je to opravdu hodně, navíc je to celé součástí bláznivé černé komedie, která mi svou ztřeštěností naprosto sedla. Není to nic skvělého, ale pobavilo mě to.

22 Jump Street (22 Jump Street, 2014) - 95 %
Prostě paráda! Myslel jsem, že se budu u tohohle filmu smát, ale že až tolik. Bavil jsem se v podstatě nepřetržitě, za což hercům i tvůrcům nesmírně děkuji. Přesně ten film, který člověk potřebuje, aby se mu zvedla nálada. A ty parádní odkazy na všechno možné, na herce samotné, a nechyběl ani jeden comeback staré streetovské postavy. Děkuji, děkuji, děkuji!

Šťastně na věky věků (Happily Ever After, 2012) - 75 %
V pěti minutách uvidíte to, co se z vás a z vaší drahé polovičky během let může stát. Jak se láska mění na povinnost, stereotyp na nudu, kdy už ani nebudete chtít něco měnit, jen přežíváte. A přesto je to pozitivní film, který využívá celkem zajímavé prvky - především onen běžící pás, kterému se snažíme uniknout. Dobrá metafora a film mě zaujal i svým vizuální, provedením.