pátek 6. října 2017

Centurion, Vrať se, Sábinko, Blbec k večeři, Cesta zhýčkaného dítěte, Černá vdova




Centurion (Centurion, 2010) - 50 %
Nemůžu si pomoct, ale neskutečně mi vadilo, že jsou tady ty krvavé rány většinou digitální. Je to velká škoda, že se nepoužily klasické triky a masky. Mnohem lépe by snímku sedělo, protože "Centurion" je akční a drsný a v tomhle ohledu rozhodně diváka nezklame. Dějově ale nijak neohromí.

Vrať se, Sábinko (Come Back, Little Sheba, 1952) - 80 %
Je docela zajímavé vidět komentáře o tom, že tohle je vlastně film o tom, jak je rodina silná. Já si nemůžu pomoct, mám naopak pocit, že je to film o tom, jak jsou rodinná pouta založena spíše na závislosti, na strachu z toho, že zůstaneme sami. Shirley Booth je ve své roli skvělá, ukazuje, co všechno jsme ochotni obětovat.

Blbec k večeři (Dinner for Schmucks, 2010) - 30 %
Snímek je prostě jen remake velmi povedené francouzské komedie a jako takový prostě není tak vtipný. Nemluvě o tom, že se Steve Carell musí pitvořit, aby byl vtipný. Jacques Villeret tohle nepotřeboval, ten byl směšný tak nějak přirozeně. Ale ne hloupý. Carell takový je, ale scénář mu chce dát víc. Nefunguje to.

Cesta zhýčkaného dítěte (Itinéraire d'un enfant gâté, 1988) - 80 %
Ne že bych si snad myslel, že je Jean-Paul Belmondo špatný herec, ale nikdy jsem mu asi nedal pořádně šanci, aby mi to dokázal. V tomhle bilančním příběhu, kdy se jeho postava zamýšlí nad životem, mi to dokázal naplno. A navíc v příběhu, který je krásně nostalgický, ale nikoli patetický. Příjemný film.

Černá vdova (The Attack, 2012) - 60 %
Nevím proč, ale myslel jsem si, že tohle bude ještě intenzívnější film. Je tu prostor pro dramatické scény, ale přišlo mi, že ten prostor zůstal v některých ohledech docela nevyužit. Výborná je scéna, kdy je hlavní postava vyslýchána a nakonec vlastně i mučena. Přesto se nezachází do krajností, což mi trochu chybělo.