sobota 22. března 2014

Scooby-Doo, Jednotka příliš rychlého nasazení, Rain Man, Renesance, Odvlečen


Scooby-Doo (Scooby-Doo, 2002) - 20 %
Ach jo. Já jsem se bál, že to bude strašná debilita, a proto jsem se snímku "Scooby-Doo" dlouho vyhýbal. No, nakonec jsem se k němu přece jen dostal a zjistil jsem, že to prostě je strašná debilita. Naprosto imbecilní humor tomu rozhodně nepomáhá, stejně jako nepadnete na zadek z celkem známých obličejů. U některých scén jsem se vážně styděl, že je ve filmu ještě vidím. Bez nápadu, průhledné, jen ozvuk populárního seriálu, který jsem si taky nikdy moc neoblíbil.

Jednotka příliš rychlého nasazení (Hot Fuzz, 2007) - 90 %
Skvělá akční komedie, kde je všechno trochu přehnané, ale zároveň je to výborně postavené jako parodie i jako samostatně fungující film. Simon Pegg a Nick Frost se k sobě prostě hodí, stejně jako k nim pasuje Edgar Wright. Právě tahle spolupráce těchto tří osobností britského filmu současnosti je tou nejlepší, jakou doposud mají na svědomí.

Rain Man (Rain Man, 1988) - 85 %
Další z těch snímků, kterým se dlouhodobě vyhýbám, i když na ně všichni kolem pějí chválu. S některými filmy to tak prostě je, člověk nemůže vidět všechno. Ale když už jsem viděl i "Scooby-Doo", tak by bylo smutné nevidět "Rain Mana". Tom Cruise zde předvádí to, proč je dobře placený herec, ale je jasné, že hlavní hvězdou je Dustin Hoffman. Ten člověk se opravdu proměnil v autistu. Nádherný herecký výkon v příběhu, který je možná místy trochu prvoplánový, ale právě herci a místy skvělé dialogy mu hodně pomáhají. Závěr byl zvolený dokonale.

Renesance (Renaissance, 2006) - 60 %
Na první pohled je jasné, že tohle je hlavně snímek o vizuální stránce. Ta je skutečně zajímavá a srovnávání se "Sin City" je trochu na místě, i když spíš atmosférou příběhu. Animace má přece jen o něco blíže "Aloisi Nebelovi". Film lze považovat za moderní noir film, v tomhle případě dokonce sci-fi noir, kde hrdina ale není tím nutně silným, charismatickým, ale je to ten, kdo dělá chyby. Nadále proti sobě ale má femme fatale a příběh, který se zdá být celkem komplikovaný. Anebo alespoň takový, kde je třeba udělat těžká rozhodnutí. Vizuálně zajímavě, dějové méně. Přesto vize budoucnosti, na kterou se dá trochu zamyslet.

Odvlečen (Rendition, 2007) - 80 %
Když vás napadne nějaký magor, je tu váš stát, aby se o vás postaral. Uloží útočníkovi trest. Když je to tát, který vás napadá, na koho se obrátíte potom. Tohle je vlastně film o klasickém "Quis custodiet ipsos custodes?". Kdo bude strážit ty, co stráží? Jak daleko může vláda zajít v tom, aby získala pravdu? Jak může zacházet s lidmi? Je mučení pořád povolený prostředek? Silné téma, které je místy opravdu velmi intenzívní. Ve válce neexistuje presumpce neviny ani humánnost. Je to pravda? A vůbec, jsme vlastně pořád ve válce? Tedy ne my, ale Američani. Očividně se vály nemohou nabažit a v tomhle směru bych řekl, že snímek až tak nepřehání. Koneckonců, některé zprávy, co se dostanou ven, mluví za své. Mučení je stále nástroj k přiznání. Stejně jako v době inkvizice. Líbí se mi filmy, kde můžete postavy čistě nenávidět. Tohle je jeden z nich. Skvělá myšlenka: Mučením jednoho člověka vytvoříš nespočet dalších nepřátel. Není to geniální dílo, kde by všechno dokonale sedělo, herecké výkony nejsou nijak skvělé (kromě Meryl, ale ta je skvělá vždycky), scénář je místy trochu zbytečně natahovaný, ale tematicky na mě hodně zapůsobilo.