čtvrtek 19. února 2015

Šílení mistři, Volver, Černá Carmen Dorothy Dandridge, My Amityville Horror, Světáci


Šílení mistři (Les maîtres fous, 1955) - 55 %
To, co je zobrazováno, to rozhodně zajímavé je a Rouch by měl zaujmout už jen tím, že o tom točil. To, jak točil, to už je druhá věc. Tohle je naprosto nudný a chladný přístup k tématu, přístup, z kterého nevyzařují žádné emoce, jen to šílenství, které chtěl zachytit. Jsem si jistý, že i z dokumentárního hlediska bylo možné se látky chopit mnohem lépe.

Volver (Volver, 2006) - 90 %
Další výborná ukázka toho, jak je Almodóvar schopen vést film. Doslova mi učaroval tím, jak mě byl schopen přimět věřit, že je něco nereálného skutečně možné. O to více pak zarazí pochopení toho, kde je pravda. Výborné drama s nadhledem a krásnou Penélope, která je prostě úchvatná v každé chvilce.

Černá Carmen Dorothy Dandridge (Introducing Dorothy Dandridge, 1999) - 50 %
Nemůžu si pomoct, ale tohle je takový klasický biografický film, kde jde hlavně o to, aby nikdo nebyl moc uražen. Hraje se na to, že nějaké skutečně drsné scény jsou krátké, anebo jen v náznaku, všechno je na hercích a na tom, že je to podle skutečných událostí. Není to špatné, ale prostě jen průměrné.

My Amityville Horror (2012) - 40 %
Celá historie okolo domu v Amityville je taková podivná a stejně podivný je i dokument, který se k událostem vrací, a to očima jednoho ze synů. Je to ten, kterému byly ve filmu "Horor z Amityville" (1979) přiskřípnuty prsty. Dokument ale nepřináší nic nového. Syn jen potvrzuje to, co bylo řečeno rodiči, ale mluví jen on, zbylí dva sourozenci se k tomu nevracejí, navíc Daniel Lutz odmítne vypovídat na detektoru lži. Ne, že ten by byl stoprocentně průkazný, ale už jen jeho odmítnutí je podivné. Film tak vypadá jen jako snaha oživit něco, o čem už se tolik nemluví, a třeba se i trochu přiživit na vlastním neštěstí.

Světáci (1969) - 85 %
Ke konci mi malinko přišlo, že ta komedie ztrácí dech, ale ne natolik, aby nadále nezůstávala skvělou. Jako vidláci ale všichni působili vtipněji a hlavně Sovák neskutečně hláškuje. Všechny tři hlavní mužské charaktery jsou ale výborně zvládnuté, skvěle jim pak kontrastuje Oldřich Nový ve své poslední filmové roli. Výborná komedie, která nestárne.