čtvrtek 27. března 2014

Poloprofesionálové, Juno, Sólokapr, Rocky IV, Lumière & spol.


Poloprofesionálové (Semi-Pro, 2008) - 35 %
Nevím, čím to je, ale Will Ferrell mě poslední dobou nějak točí. Když hraje hlavní roli, nějak moc se nesnaží přizpůsobovat, nechce se měnit, pořád si hraje to samé. Tahle sportovní komedie rozhodně není něco, co by na tom mělo změnit. Ferrell na sebe stahuje pozornost, i když zajímavější jsou postavy Woodyho Harrelsona, ale také třeba André Benjamina. Nic to nemění na tom, že to je komedie spíše podprůměrná, která nijak nesnaží měnit nebo převracet klišé sportovních filmů, ale sama na nich jede.

Juno (Juno, 2007) - 90 %
jeden z těch krásných filmů o životě se zajímavý postavičkami na všech frontách, s nimiž se ale dokážete celkem úspěšně sžít. Výborně vybraní herci, kteří předvádějí civilní výkony, nepřehrávají, nederou se zbytečně dopředu a společně vytvářejí fungující skupinu, na kterou vás prostě baví se dívat. Podobných filmů je poslední dobou nějak hodně.

Sólokapr (Scoop, 2006) - 60 %
Woody Allen je prostě zajímavé v každé podobě, a i když to není úplně ono, i když to místy docela skřípe, tak je to pořád výsledek, za který se nemusí stydět. Z jeho herectví je spíše jen ozvuk a myslím, že je celkem pochopitelné, že už to herecky více méně zabalil. Vybral si zajímavé herce, ale stejně je nejlepší na tomhle jinak celkem průměrném filmu scénář, který je vlastně komediálním thrillerem, jenž funguje. Není to nic skvělého, některé prvky jsou zbytečné, třeba úplné finále, ale myšlenka to je zajímavá a celkem umně natočená.

Rocky IV (Rocky IV, 1985) - 95 %
Jeden z nejlepších filmů s Rockym, ato především proto, že v popředí jsou pět souboje jako ve trojce, ale tentokrát jsou geniálně vyvážené s lidskými osudy. Změna vztahu Rockyho s Apollem zde dosáhla vrcholu, ale hvězdou tohoto filmu je prostě skvělý Dolph Lundgren, který zde začíná svou kariéru, a to rolí skutečně velkou. Nezapomenutelný díl se skvělým finále a vlastně i poselstvím, které dnes zní možná hloupě ale ve své domě mělo opodstatnění.


Lumière & spol. (Lumière et compagnie, 1995) - 60 %
Zajímavý projekt, kde šlo o to, aby se skupina režisérů, celkem jich bylo 40, zhostila zajímavého úkolu - natočit krátký film na původní kameru, kterou vynalezli bratři Lumièrové. Pro režiséry, kteří mají různé styly, někdy i poměrně zdlouhavé, byla výzva o to větší, že jedním z pravidel účasti byla i skutečnost, že se musí omezit pouze na maximálně tři záběry a na celkovou do 52 sekund. Celý film je pak spíše celkem zajímavým dokumentem o tom, jak i v současné době je možné tvořit s něčím, co je dnes považováno za prehistorické. Tvůrci se úkolu zhostili s vervou a každý přinesl něco specifického. Samotný snímek by však vyžadoval trochu více přehlednosti a systematičnosti. Jako experiment zajímavé. To je tak všechno.