pondělí 15. října 2012

Prach, úspěšná pokračování animáků, Capote, Chata v horách, Mnichov, Woody Allen, Domino, Mariňák a další


Zeptej se prachu (Ask the Dust, 2006)
Začínám mít pocit, že tam, kde hraje Salma Hayek, nejedná se nikdy o velké dílo. "Zeptej se prachu" má předpoklady k tomu, aby bylo celkem dobrým filmem, ale nějak to nevyšlo. Příběh se odehrává ve 30. letech a soustředí se na mladého spisovatele Artura Bandiniho. Ten napsal jednu trochu úspěšnou knihu a v Los Angeles se snaží stvořit další. Neúspěšně. Má pocity, že už nic nezvládne, všechno, co napíše je pitomost. Jenže pak se seznámí se ženou. Je to Mexičanka, energická, protivná, krásná. Samozřejmě, že se do ní zamiluje, samozřejmě, že je to jeho múza. I on je k ní protivný, je na ní zlý, ale dají se spolu dohromady. Na to, že je předloha bestsellerem, film z ní vytěžil hodně málo. Nakonec je to jen obyčejný romantický příběh, který se docela táhne. Představitelé nejsou špatní, ale aby mi přirostli k srdci? To zrovna ne. Salma Hayek hraje svůj standard, což souvisí i s obnažením, které je zde poměrně nečekané a je vlastně jedinou odchylkou od klasického amerického romantického filmu. Vyniká ještě prostředí 30. let, které je znázorněno skutečně dobře. Jinak ale nemohu o filmu nic výrazně pozitivního říct. Je to škoda, protože to začínalo dobře.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete s romantikou i něco víc, ale nakonec to nedostanete.
Hodnocení: 40% za to, že se to chce tvářit jako něco speciálního, ale nic navíc v tom není



Doba ledová 4: Země v pohybu (Ice Age: Continental Drift, 2012)
Když se tak zamýšlím nad animáky tohoto roku, musím říct, že mezi velkými společnostmi nezklamala snad ani jedna. Pixar stvořil celkem povedenou "Rebelku", i když naděje vyly trochu větší. "Madagaskar 3" od Dreamworks rozhodně není propadák, jak si povíme níže, no a nakonec ani "Doba ledová 4: Země v pohybu" nezklamala. Naopak. Skoro bych řekl, že je to právě čtvrtá "Doba ledová", která dopadla nejlépe. Vím, že čtvrtá pokračování nemusí být vždy příliš úspěšná, ale v tomhle případě to prostě neplatí. Setkáváme se nejen se starými známými, ale zjišťujeme, že jsou zde i další potvůrky, s kterými je potřeba se seznámit a které více či méně zasahují do děje. Hezké je, že se také něco dovídáme o Sidovi, i když s jeho rodinou zase příliš dlouho nepobudeme. Sledujeme osudy všech hlavních postav. Diego se bude muset vyrovnávat s láskou, Manny zase s tím, že má dospívající dceru. Je velmi příjemné, jak se charaktery posouvají dále a my se o nich dovídáme něco nového. Tentokrát jsme svědky toho, jak jedna malá veverka - však ji všichni znáte - způsobí posun pevniny. Právě posun má velký vliv na osudy hrdinů, kteří se díky tomu dostávají na moře. Manny se musí vrátit za svou rodinou a Diego se Sidem mu samozřejmě pomohou. Přidá se ještě Sidova babička, aby to nebyla nuda, a samozřejmě parta pirát. Zní to přehnaně, ale vlastně není. Vtipy jsou dobré, překvapivě jak ty scénické, tak ty konverzační. Pro mě velmi milé překvapení, protože od čtvrtého dílu jsem zase tolik nečekal. Mimochodem animace je výborná a vytknout jí lze jen málo.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete vzít dítě na animák, u kterého se sami pobavíte. V anglickém znění trochu lepší a vtipnější.
Hodnocení: 70% za to, že i čtvrtý díl v sérii může být hodně dobrý



Capote (Capote, 2005)
Když jsem se na film začal dívat a slyšel jsem Philipa Seymoura Hoffmana, jak mluví, a viděl jsem ho, jak hraje, nemohl jsem uvěřit svým očím. Pravda, o Trumanovi Capotem jsem zase tolik nevěděl, ale že by mluvil takhle a že by se takhle choval? Musel jsem se na film přestat dívat a na internetu jsem si vyhledal videa s Capotem. Ať žije YouTube, neskutečný zdroj informací. Samozřejmě jsem Capoteho na internetu našel a samozřejmě mi klesla čelist, když jsem ho skutečně uviděl mluvit a pohybovat se. Jestli Philip Seymour Hoffman přehrával, tak potom velmi málo. Jeho výkon je neskutečný. Ze své role nevypadne ani na chvilku. Postava, vlastně osobnost Capoteho mě zaujala a já jsem si musel pořídit nějakou jeho knihu. Mám doma Snídani u Tiffanyho, tak doufám, že se k ní dostanu co nejdřív. Philip Seymour Hoffman podává opravdu neuvěřitelný výkon - po zásluze oceněný Oscarem - který sice automaticky musí parodován, ale on prostě nikdy nevypadne z role. Je slizký, je teplý, jak jen teplý může být, až je to skoro klišé, ale přesto je neuvěřitelný. Ukradl si celý film pro sebe. "Capote" není o celém životě tohoto významného amerického autora, ale pouze o období, kdy vytvářel román "Chladnokrevně", který je v podstatě literaturou faktu. Už tehdy byl velmi oblíbeným autorem, esejistou i romanopiscem. Jeho knihy se staly předlouhou pro skvělé filmy. Jenže právě "Chladnokrevně" směnilo jeho život. Ve filmu je krásně zachyceno, proč se tak stalo, stejně jako je zde zachyceno, co se stalo. Událost, která je v "Chladnokrevně" popsána, je zde podána takovým způsobem, že vám zločin přijde neskutečně otřesný. Velmi dobrý snímek, který není pouhým životopisem.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte rádi životopisné filmy, i když film dostane i další diváky.
Hodnocení: 80% za skvělý herecký výkon Philipa Seymoura Hoffmana, ale i za silný příběh



Chata v horách (The Cabin in the Woods, 2012)
Když jsem se podíval na film "Chata v horách" a věděl o nadšení, které mezi fanoušky hororu zasáhlo, měl jsem pocit, že mi něco uniklo. Stoprocentní hodnocení jsou naprosto nesmyslní. Hovoří se však o tom, že snímek je tím nejlepším, co bylo v roce 2012 v žánru natočeno. Navíc se dodává, že je tím nejoriginálnějším. Neskutečný protimluv, když si uvědomíme, že v podstatě vše, co je ve filmu, je velmi neoriginální. Budete mít pocit, že chvíli sledujete "Evil Dead", potom zase "Kostku" a rozhodně bych se nedivil, kdyby se dostavily pocity podobné jako při sledování snímků "Texaský masakr motorovou pilou" nebo "Tucker a Dale vs. Zlo". Originálního je zde skutečně málo. Nejoriginálnější je skutečnost, že to neoriginální je originálně spojeno do jednoho celku, který překvapivě funguje. Je to na jednu stranu nové a neokoukané, a to i přesto, že to je neoriginální. "Chata v horách" se inspiruje dlouhou historií hororu a využívá ji proto, aby nám předvedl vlastně obyčejnou hororovou komedii. Nejedná se o komedii lehkou, která by neměla hluchá místa, má je. Jenže příběh je natolik zajímavý, že vás dokáže pohltit. Originalita provedení a propojení na první pohled nesourodých prvků, funguje. Stejně funguje i boření hororových mýtů. Nevadí pak, že se film na konci promění v obyčejné béčko, které už vyčerpalo všechny nápady a snaží se jen o to, aby to dotáhl do konce. Je to dobré. Proti své vůli musím říct, že je to dobrý film. Neoriginální, nově pojatý, dobrý. Nesmál jsem se jako blázen, ale vtipy zde některé byly skutečně dobré. Dobré hlášky a hlavně ty odkazy na staré krásné filmy. Přesto si říkám, že je smutné, kam horor směřuje. Budeme velebit neoriginální filmy, protože už prostě nejde vytvořit nic, co by novou zasmrdělo? Opravdu už došly všechny originální nápady, a tak už jen recyklujeme a zkoušíme se na to dívat jinak? Remaky, vykrádání klasiky, její parodování, což se děje i v tomto případě, a samozřejmě snaha to trochu překroutit. Ať žije divný svět, kde to nejlepší je to, co už bylo natočeno a vše nové se jen kritizuje, mnohdy oprávněně. Docela mě zaskočil i český název "Chata v horách" Už v roce 2003 jsem napsal povídku tohoto jména. Bohužel je o něčem jiném, takže se ani soudit nemohu.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte rádi horor a poznáte každý odkaz na starší kousky.
Hodnocení: 70% za to, že nejspíš přestávám rozumět tomu, co vlastně je dobré a co není



Obchodník se smrtí (Lord of War, 2005)
Nicolas Cage hrál v hodně dobrých filmech. Nicolas Cage hrál v dobrých filmech. Nicolas Cage hrál ve špatných filmech. Nicolas Cage hrál v hodně špatných filmech. A hrál i v naprostých hloupostech. "Obchodník se smrtí" je v kategorii dobrých filmů a je to právě výkonem Nicolase Cage, který je skvělý jak jako vypravěč, tak i hlavní aktér. Jeho hlas je prostě takový správný, aby mu člověk věřil všechno, co se na plátně děje. A že je toho dost. Hned na začátek ale musím říct, že se film snaží být prvoplánově drsný, chce šokovat, ale zas taková pecka to v tomhle smyslu není. "Obchodník se smrtí" je příběh o jednom muži, který se v podstatě z ničeho vypracoval na jednoho z nejlepších obchodníků se zbraněmi. Možná si řeknete, že je to vysněný džob. Spousta peněz, sem tam nějaká akce, krásné ženy, různé kouty světa, ale ono to zase tak snadné není. Co vaše rodiny? co žena, kterou jste si vysnili? A co vaše svědomí? Dokáže se se vším tím násilím, které umožňujete, vypořádat? Stačí si říkat, že vy nejste ten, kdo mačká poušť, že vlastně nejste vrah?
Kdy je na film vhodné kouknout: Když si myslíte, že zbraně všechno nevyřeší.
Hodnocení: 70% za to, že sledujeme Cage v roli, která mu sedí a v níž může předvést, že sem tam opravdu hraje



Mnichov (Munich, 2005)
Steven Spielberg se jako žid nerozhodl natočit události, které vedly k zabití izraelských sportovců, ale naopak události, které následovali. Tedy v podstatě židovská pomsta na lidech, kteří měli s teroristickou akcí něco společného. A možná i na lidech, kteří jen mohli být teroristi. Je trochu zvláštní, jak je zde samotný únos sportovců podán, protože ze začátku to vypadá hodně živě, hodně zajímavě, ale Spielberg to hned utne a podává jen mechanické televizní zprávy, které je možné si prohlédnout v archivech nebo na internetu. Nic převratného, rovnou přechází k tomu, co následovalo. Trochu mě mrzelo, že atentátu věnuje tak málo prostoru, protože by ho zvládl natočit skvěle, alespoň ta úvodní scéna k tomu směřovala. Jenže Spielberg se vydal cestou zaznamenání pomsty, což není cesta špatná, snaha vyjádřit motivace druhé strany, způsob jejich práce, atd. Celkem se to i povedlo, ale stejně mám pocit, že film vůbec není tak syrový, jak by mohl být, ale je kompletně vyumělkovaný, snaží se hrát na city, což je ale dáno samotnou událostí, nikoli však Spielbergovým umem. Ten se snaží tlačit na pilu, dává do toho životy židů a jejich strasti a strádání. Není to zlé, ten film není špatně natočený, ale hlavním překvapením celého filmu je fakt, že Eric Bana umí také něco zahrát.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete vědět, jak vypadá odplata od Židů.
Hodnocení: 60% za to, že je to prostě další Spielberg, z kterého nebudu skákat do stropu silný námět, který vůbec nebyl využit



Lemra líná (Failure to Launch, 2006)
Sarah Jessicu Parker nemusím, ale byl jsem velmi mile překvapen z toho, jak tenhle film zvládla. Vlastně je zde docela příjemná. Matthew McConaughey je dobrý herec, v komediích je uplatnitelný. Celkově pak tahle romantická komedie vyznívá docela dobře, což mě samotného překvapilo, protože jsem nic takového nečekal. U komedie jsem se nakonec dobře bavil, i když je velmi podobná jiné, kterou jsem celkem odsoudil. Je ale fakt, že "Jak ztratit kluka v 10 dnech" mi vadilo kvůli Kate Hudson, kterou skutečně nemám rád a myslím si, že je jednou z nejhorších hereček, co nám Hollywood dal. I když je fakt, že v podobných filmech se opravdu nemusí snažit. Sarah Jessica Parker se také moc nemusela snažit, ale díky tomu, že nehrála mámu od rodiny, jsem jí její roli věřil. Podobnost se snímkem "Jak ztratit kluka v 10 dnech" je především v tom, že se to celé točí kolem jednoho poměrně originálního nápadu. V "10 dnech" to bylo napsání článku o tom, jak ztratit kluka, v tomhle případě je to najmutí ženy, která donutí mladíka, aby se konečně odstěhoval od svých rodičů. Filmovou matkou Matthowa McConaugheyho je Kathy Bates, i další vedlejší Party jsou obsazeny skvěle. Objeví se tu i Bradley Cooper ještě před tím, než se stal sám hvězdou pro hlavní role. Příjemná komedie, kde mě ani hlavní hrdinka nedokázala odradit. A když překousnete vtipy se zvířaty, budete se celkem obstojně bavit.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když čekáte špatnou komedii, ale ono to nakonec docela jde.
Hodnocení: 50% za to, že Sarah Jessica Parker je pro jednou hodně snesitelná



Melinda a Melinda (Melinda and Melinda, 2004)
Moje další setkání s Woody Allenem, kterého jsem dlouhá léta opomíjel. Nevím, jestli přímo záměrem, ale rozhodně se mi to dařilo obstojně. Po poměrně novém filmu, jakým je "Půlnoc v Paříži", jsem se ohlédl trochu zpátky do minulosti, ale ne zase o tolik. "Melinda a Melinda" je filmem, který rozhodně patří do Allenovy novější tvorby, která se mimo jiné vyznačuje tím, že už v ní sám tvůrce skoro nehraje. "Melinda a Melinda" je přesně ten případ. Je to film o lidských vztazích a o tom, jak si do svých životů jednotliví lidé navzájem zasahují. Film je celkem inovativní. Ve skutečnosti sledujeme večer malé skupinky lidí, která se v restauraci baví o tom, jak může příběh vypadat. Jsou zde dva spisovatelé a každý má na příběh jiný názor. Jeden v něm vidí komedii, druhý tragédii. A tak sledujeme to, jak příběh utváří. Jeden komicky, druhý tragicky. Jako kdyby Allen měl v hlavě námět, který neměl rozpracovaný, a tak si ho vyzkoušel se skutečnými herci a udělal z toho záznam. Příběh je neucelený, hromadí se zde různé myšlenky, různé pohledy. I když se Woody Allen snažil o trochu jiný přístup, v tomhle případě mu to prostě nevyšlo. Woody Allen řekl, že má nápady, které nikdy nestihne realizovat do konce života. Kdyby místo "Melindy a Melindy" zkusil jiný z těch nápadů, myslím, že by kinematografii obohatil o něco víc. Jsou zde vtipné scény, jsou zde dramatické scény, ale není zde celek, který by to dával nějakým obstojným způsobem dohromady.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když Woodymu odpustíte cokoli.
Hodnocení: 50% za to, že cele je to vlastně takové jen jako



Skoro dospělá (Girl in Progress, 2012)
Matka je pořádná příšera, ale v americkém filmu se přece může stát cokoli. To znamená, že se může kdokoli změnit, o kolik chce stupňů. Příšerný film, u kterého jsem nevěřil jeho datum vytvoření. Myslel jsem, že je to nějaký starší kousek, i když je pravda, že Eva Mendes zas až tak stará není. Má tohle být komedie? Tak proč tu není vtip. Má to být drama? Tak proč se to všechno snaží zlehčovat hloupými postavami? Eva Mendes hraje matku, skutečnou semetriku, která nutí dceru, aby doma všechno dělala. Sama nehne brvou. Je obyčejnou karikaturou, která má však mít vývoj. Nechápu, jak takové postavě máme přát něco pěkného? Jak můžeme věřit tomu, že se skutečně dokáže změnit. Kdyby z ní film ze začátku nedělal takovou mrchu, možná by to mohlo být lepší, protože mnohem zajímavější jsou scény, kdy na svou dceru nemá čas, protože se snaží udržet vztah se ženatým mužem, vztah, který nikdy nemůže mít budoucnost. Vzhledem k tomu, že na svou dceru nemá čas, ta začíná trochu divočit a chce utéct. Vymyslí geniální plán, jak utéct z domu. To souvisí i s tím, že se z ní ve škole postupně stává mrcha. "Protivný sprostý holky" byly malinko vykradeny a rozhodně ne lépe. Tiny Fey vytvořila pro film "Protivný sprostý holky" scénář, který nepostrádal vtip. "skoro dospělá" vtipná jednoduše není a vše tak musí zachraňovat představitelka měnící se dcery, která je prostě dobrá. Cierra Ramirez je krásná holka, která umí něco zahrát. Jediná film táhne, aby se úplně nepotopil. Zbytečně se zde řeší věci, které pro děj nemají význam, takže se to stává zaplácaným. Závěr pak ale samozřejmě nezklame.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte rádi Evu Mendes a chcete si ji znechutit.
Hodnocení: 30% za to, že to není vtipné a vlastně ani dramatické, prostě příběh, který už jsme viděli mockrát



Domino (Domino, 2005)
Domino Harvey byla dcerou Laurence Harveyho, známého amerického herce, který bohužel zemřel až příliš brzy, než aby mohl dívenku vychovávat. Byly jí teprve čtyři roky. Domino tak neměla úplně jednoduché dětství, stala se tak trochu rebelkou, což ji nakonec přivedlo k tomu, že se stala lovkyní lidí. Neřekli byste to do ní. Když se na ni podíváte, vypadá jako křehká dívenka. Keira Knightley popravdě od skutečné Domino zase nemá tak daleko, takže v tomhle smyslu jí to můžete věřit. Křehká dívka ale rozhodně křehkou není, skvěle ovládá zbraně a nebojí se je použít. Chce se stát lovkyní lidí, a tak se spolčí s Mickey Rourkem, který hraje legendu na poli lovců lidí. Společně s jeho parťákem Chocem, se z nich stává pořádný úderný tým. Ten se dostal do akce, která se pořádně zvrtla. Většina filmu je pak výpovědí, kterou Domino podává vyšetřovatelce s tváří Lucy Liu. Tony Scott, který byl osobním přítelem Domino Harvey, natočil film v šíleném tempu, s rychlým střihem a nesporně příliš dlouhý na to, aby mu akční tempo vydrželo celou dobu, respektive, aby to vydržel divák. Díky hudbě, která je místy až neskutečně rušivá, se film tříští před očima, navíc mu příliš nepomáhá fakt, že je to jen slet akčních scén, které ve skutečnosti ani tak akční nejsou. Některé záběry se zde opakují, jak Domino vypráví svůj příběh, což v tomhle případě také není ku prospěchu věci. A tak ve skutečnosti sledujeme  život tří lidí, kdy minimálně dva z nich vlastně ani pořádně nevědí, co chtějí. Jsou z akce do akce, ale co je mezi tím, to je jen nějaká výplň, v které se trápí. Nemají život jednoduchý, ale sami si ho nezjednodušují. Film rozhodně vypráví o zajímavém osudu ženy, která nakonec zemřela až příliš mladá ve věku nedožitých třiceti šesti let. Její smrt ve filmu není, k té došlo později, ale asi nepřekvapí, že byla způsobena drogami a její závislostí.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když se chcete podívat na rádoby drsný film o lovcích lidí.
Hodnocení: 50% za to, že se Scott pokusil o zajímavý mix, kde hudba nefunguje, herci jsou skvělý, a příběh je až moc nesmyslně poskládaný



Mariňák (Jarhead, 2005)
Dlouho jsem o tomhle filmu věděl, dlouho jsem ho chtěl vidět, ale na válečné filmy musím mít náladu. Samozřejmě, že jsem nedostal válečný film, ale pořádné drama v režii skvělého Sama Mendese. "Mariňák" nevypráví o tom, jaké byly boje, jaké se používali zbraně, ani kolik mrtvých celkem z bojů vzešlo. Není to klasický válečný film, který by mohli zbožňovat milovníci military. Vypráví o armádě, o vojácích, ale bojové scény zde v podstatě chybí. Film je o samotném vojenském životě, o tom, jak to tam chodí a jak jsou vojáci drceni rozkazy a prostředím. Jsou v neznámé zemi, jsou zde sami, jsou odtržení od života, na který byli zvyklí. Námořnictvo je vyslalo do Perského zálivu, kde mají proti někomu bojovat. Vlastně neví, proti komu. Nepřítele téměř vůbec nevidíme. Je zde podtrhována absurdita mise, kdy ani sami vojáci mnohdy neví, o co vlastně celou dobu jde. Mají úkol, který mají splnit. Hlavní postava v podání skvělého Jaka Gyllenhaala vstupuje do armády, protože to je v jeho rodině tradice. Jeho představy však rychle vezmou za své a z nadšeného mladíka se stává cynický člověk, který se snaží přežít a vyrovnat se se vším, co ho potká, ať už je to smrt kolegů, nesmyslné požadavky, náročný dril. Film je velmi cynický, je zde humor, který slouží zejména ke kritice. Sledujeme osudy obyčejných lidí, jejichž úkoly jsou hodně neobyčejné. Já jsem si zase jednou uvědomil, že bych nikdy nebyl schopný v armádě fungovat. Jsem rád za to, že jsem povinnou vojenskou službu nestihl.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte rádi válečné filmy, kde zase tolik nejde o bitvy.
Hodnocení: 70% za to, že je to zajímavé drama vojáka, kterého válka mění



Match Point - Hra osudu (Match Point, 2005)
Woody Allen, to rozhodně nejsou jenom komedie. Moje třetí seznámení s Allenem proběhlo v mírném překvapení, protože po filmech, které jsou především konverzačními komediemi/tragédiemi, případně snovými díly, jsem se dostal rovnou do žánru thrillerů. Lze spáchat dokonalý zločin? Snímek vlastně není o tom, jak se na čin připravit, to je jen část celého příběhu. Ani samotný zločin není v centru dění. soustředěno je na jednoho mladého muže, který se ožení. Ne ani tolik, protože by miloval, ale proto, že nastávající má bohatého tatínka, který má firmu, v níž by se mohl mladý muž uplatnit. A tak se také stane. Pohodovému vztahu však něco chybí. Především pak vášeň a ze strany muže možná dokonce i láska. Vše potřebné najde u mladé ženy Noly, s kterou se velmi sblíží a najde v ní všechno, co doma nemá. Žhavý a krásný sex, pochopení, něhu. No dobře, možná to doma má, ale tohle dobrodružství je přece jen něco nového, je to krásné, zakázané, a proto lákavé. I když jeho vztah s Nolou prochází určitými peripetiemi, snad se i zdá, že by pro ni opustil svou ženu. Jenže pak se všechno zlomí. Jonathan Rhys Meyers, který ztvárnil hlavní postavu, to krásně shrnul do následujícího proslovu (volně parafrázuji): "Já jí miluju, ale co bych s ní dělal?  Jaký by to byl život? Už jsem si zvykl na nějaký standard." Woody allen ukazuje, že mu jsou blízká skutečně všechna témata. Dokáže přesně vyjádřit, co postava cítí, navíc jak Rhys Meyers, tak krásná Scarlett Johansson (ano, mám pro ni slabost, v Benátkách jsem si fotil její obrovský plakát na náměstí svatého Marka) jsou v rolích dokonalí a zobrazují skutečné charaktery, nejen vykonstruované postavy. I když se film mění v thriller až ke konci, vůbec to nevadí. Je to úžasná gradace toho, co předcházelo. Film podkresluje převážně operní hudba, což nemusí být pro každého úplně snesitelné, na druhou stranu silné melodie se sem tam hodí. I když je to hodně patetické, přesto to zůstává v určitých mezích. Je to ale hlavně dáno tím, jak moc se vám film dostává pod kůži.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když se chcete nechat překvapit tím, co Woody Allen ještě dokáže.
Hodnocení: 70% za to, že Woody Allen nemusí být nutně jen dobrá komedie, ale i dobrý thriller



Madagaskar 3 (Madagascar 3: Europe's Most Wanted, 2005)
Trailer k filmu mě docela dostal, a tak jsem se na něj těšil. Trochu jsem se obával, přece jen to je třetí pokračování, ale pak jsem film konečně zhlédl se spoustou prcků v kině. Musím říct, že mě rozhodně nezklamal. Právě propojení s cirkusem, které je znát i z výše uvedeného obrázku, je stěžejním krokem, který nakonec film dotáhl k úspěšnému konci. Samozřejmě, že hlavní tíha celého scénáře sedí na bedrech známé čtveřice, ale přidávají se k nim nové postavy, které rozhodně stojí za pozornost. Nebudu příliš rozvádět působnost tučňáků, opičáků a lemurů, i ti zde mají své klasické místo, ale nejlepší jsou prostě cirkusové postavy. Jaguářici Giu si zamilujete na první pohled ruský tygr Vitaly je klasickým zlounem, který se postupně mění, lachtan Stefano zase pěkně potrhlým a přihlouplým mluvčím cirkusu. Nechybí zde ani záporák v podobě lovkyně zvířat, která nemá na své zdi trofej se lvem a velmi si ji přeje. Díky ní se některé scény mění v doslova akční výstupy. Vzhledem k tomu, že se příběh hodně odehrává v cirkusovém prostředí, je tomu podrobena i vizuální stránka. Když přijde na finální vystoupení cirkusáků, je to prostě úchvatné. Já vím, je to moc barevné, moc přehnané, ale copak takový by neměl být cirkus? Úžasná vystoupení, i když jen animovaná, mě prostě dostala. Scénář není dokonalý, naopak, hodně využívá děj předchozích filmů, stejně jako základní zápletku, ale nic to nemění na tom, že mi v hlavě pořád zní ta cirkusová melodie a já se nad ní pořád musím usmívat. Zaujalo, bavilo. Takový by měl animák být, když už není úplně originální.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když se chcete u animáku bavit.
Hodnocení: 70% za to, že to je prostě zábava a dokáže to ve vás probudit touhu zhlédnout cirkusové představení