pondělí 3. září 2012

Rebelka, Perfect Sense, Sprostý holky, spousta akčňáků (i Expendables), Začátky, Divoký Bill, Blue Valentine a další

The Millionaire Tour (2012)
Snímek mě docela překvapil. Nevěděl jsem o něm nic pořádného, ale když jsem si ho pustil, dostal jsem celkem dobrou jízdu. Taxikář nabere člověka na letišti. Nic nenasvědčuje tomu, že by něco mělo být v nepořádku. Přece jen to není "Collateral", kde bylo od začátku jasné, že s Tomem Cruisem není úplně všechno v pohodě. Taxikář se rozjede a hned málem srazí mladou ženu. K ní patří ještě její přítel s tváří Dominica Monaghana. S těmi už něco v pořádku není od prvního setkání. Nasednou také do taxíku, aby je odvezl do hotelu, dívka se zdá celkem v pořádku. V tu chvíli se nám příběh trochu začíná zaplétat. Dvojice jde po muži, který do taxíku nastoupil jako první. Chtějí jeho peníze. Alespoň ze začátku. Postupně se ale odhaluje, že je za tím trochu víc. Došlo zde k záměně? Nebo mají toho pravého člověka? Klaustrofobní prostředí automobilu je využito dokonale, nakonec ale stejně musí vyústit v konec, který není úplně dokonalý, ale spíš jenom nezbytné vyústění. Šlo by to jinak? Samozřejmě, že by to šlo jinak, ale byla zvolena tahle cesta. Budiž. Není to unikátní, ale je to dobré. Snímek se mi líbil, musím říct, že mě docela nadchnul a dal mi vzpomenout na podobné filmy, jakými jsou "Pohřbený" nebo "Telefonní budka".
Kdy je na film vhodné kouknout: Když se vám líbí klaustrofobní thrillery na malém prostoru.
Hodnocení: 60% za to, že komorní nápad došel úctyhodného zpracování
A girl with long, curly red hair stares at the viewer holding a bow and an arrow. Behind her is the film's title while at the left shows a bear staring at her.
Rebelka (Brave, 2012)
Nový film od Pixarů, to už v poslední době nemusí být pokaždé taková událost. "Auta 2" přece jen trochu zklamala a myslím, že i "Rebelka" budila docela nejistotu, protože tohle nebyl klasický pixarovský námět. Ale co vlastně je? Tihle lidé mají neskutečný záběr. I tentokrát dokázali natočit něco nového, i když ani u "Rebelky" se nevyhnuli nešvarům, které je potkaly u předchozího filmu. "Rebelka" je originálním filmem, což je pozitivní. Po dvou pokračováních je tu film, který je úplně nový. Situovaný je do Skotska, hlavní postavou je mladá princezna, která se nechce podřídit své matce a hlavní příběh... Tady pro mě přišlo zklamání. Vlastně jsem nevěděl, o co půjde, ale líbila se mi představa mladé Skotky, která se prohání po vysočinách, střílí ze svého luku, nenechá se svázat. Trochu jako Jane Austenová spojená se "Statečným srdcem". Po stránce animace je "Rebelka" dokonalá. Tak nádhernou krajinu mnohdy nevidíme ani ve skutečnosti. Chvílemi má člověk pocit, že je v dokumentu a ne v animovaném filmu. Tohle se ale od Pixarů očekává. Dokonalá animace je jejich deviza, a proto jsou o něco napřed oproti ostatním studiím. Jenže od Pixarů se očekává také skvělý příběh. Ten je tentokrát... Je dobrý, ale až příliš moralizující. Rodina se zde staví na odiv jako relikvie, což je přece jen rušivé. Filmu ale rozhodně nechybí humor. Jsou zde momenty, kdy se člověk skutečně zasměje, ale nutno říct, že několikrát jsem si vzpomněl na pohádku "Na vlásku", která byla dle mého názoru ještě o něco vtipnější. "Rebelka" tak není špatná, ale mám pocit, že na Pixar je to pořád jenom průměr.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když chcete své ratolesti docela obstojně vystrašit.
Hodnocení: 60% za to, že je to až moc moralizující film



Perfect Sense (Perfect Sense, 2011)
Světem se šíří nákaza. Její průběh je velmi zvláštní. U každého člověka, snad ve stejný moment, se vždy projeví nový symptom. Každý symptom je spojený s nějakým z lidských smyslů. Zasaženy jsou hlavně čich, sluch a chuť. Nikdo pořádně neví, jak se s nemocí vyrovnat. Neexistují léky, nikdo neví, co bude dál. Obsazení herců, jakými jsou Ewan McGregor a Eva Green režisér rozhodně nehodlal vsadit na filmování nákazy jako takové, což byl případ snímku "Nákaza", ale půjde spíše o jemný, citlivý příběh o dvou lidech, kteří se i na pozadí této katastrofy dokáží sbližovat, dokáží se milovat, ale i nenávidět. Je to jen tím, jak se mění jejich smysly, anebo je člověk takový? Nedokáže vyjít s druhým jednoduše. Všechno pro něj musí být komplikované? Je nákaza skutečně pouze nemoc, anebo se jedná o metaforu lidských vztahů, toho, jak do nich vstupujeme s láskou, ale sami do nich vnášíme nenávist, vztek, zlobu? Film je velmi silný, velmi působivý a přesto si divák připadá odcizený. Jako kdyby se díval na dílo, které se až tolik snaží o to být artové, nebýt jenom filmem, až mám pocit, že se vlastně nejedná o film, ale o jakousi uzavřenou schránku, do níž můžeme jen nahlédnout. Trochu mi to připomíná styl filmu "Stud", ale více citový a přesto méně osobní. Dobrý snímek, ale u toho to končí.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte zájem vidět trochu jiný film o trochu jiné nákaze. A nahou Evu Green.
Hodnocení: 50% za to, že zase tak o něčem to není a snaha o silný, umělecký film má navrch



Poznáš, až to přijde? (How Do You Know, 2010)
Špatných komedií je nějak moc velkém množství. I v tomhle mém příspěvku budou ještě následovat. Špatných komedií se skvělými herci v poslední době také přibývá. "Poznáš, až to přijde?" je jedním z těch průšvihů. Mohou za to herci. Reese je jako baseballová hráčka příšerná, ale tak v jakém filmu je skvělá? Jenže myslíte si, že je to jenom ona, kdo v tomhle případě sráží film do kolen? Vůbec tomu tak není. Na vině jsou všichni herci. Jack Nicholson dostal na starost roli otce postavy, kterou ztvárnil Paul Rudd. Jack nedostal prostor, aby předvedl, co v něm skutečně je, ale přesto neurazí. Paul Rudd, to už je jiná. Hraje člověka, do kterého by se mohla zamilovat skutečně pouze zoufalá žena. Je nepříjemný od pohledu, podlézavý, zamindrákovaný, nudný, příšerný. Dívat se na něj bylo skutečně utrpení, které nezmírnil ani Owen Wilson, jemuž jsem jeho playboye nevěřil, i když co si budeme povídat, z ústřední trojice je tím nejlepším. Dalším problémem je skutečnost, že tohle má být komedie, ale vtip je tam všeho všudy jeden, navíc si myslím, že spousta lidí ho ani za vtipný považovat nemůže. Svět, který je zde vytvářen, je naprosto nelogický a nesmyslný. Když muž přijde o práci, jediné, po čem touží, je žena. Jestli tahle společnost opravdu funguje, potěš pánbůh.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když si myslíte, že film je označován jako komedie proto, že se u něj nebudete smát.
Hodnocení: 30% za to, že dobří herci nemusí znamenat dobrý film



Protivný sprostý holky (Mean Girls, 2004)
Říkal jsem si, čím mě tahle komedie, která je mnohými považována za naprosto skvělou, může překvapit? Překvapila mě hned od začátku, když jsem zjistil, že scénář napsala Tina Fey, která si zde zahrála i jednu z rolí učitelek. Docela chápu, jak film myslela, v podstatě komedie s morálním poselstvím, ale na rozdíl od podobně laděných snímků, má přece jen něco navíc, co zde funguje. Je to humor, který je místy skutečně vtipný. Některé scénky, jako kdyby byly gagy, které napsala pro své kolegy ze Saturday Night Live, kde byla dlouhou dobu hlavní scénáristkou. Ta ženská má humor v krvi, a tak dokázala něco vytřískat i z tématu, které je tak omšelé - nevinná holka se dostane na školu plnou dračic - rozuměj mrch - a je na ní jak se zachová. Jednoduše příběh o tom, jak se z uzavřené krásné holky stává protivná a sprostá holka, která se nakonec... Ale ne, přece vás neochudím o prozrazení toho, jaký je konec. Docela zde překvapila Lindsay Lohan, která ztvárnila onu hodnou/zlou holku a nejenom, že jí to tu slušelo, ale prostě se do té role hodila. Co se z ní stalo později... škoda mluvit. Rachel McAdams mám pak raději v jejích dalších filmech. Ač je morální poselství v záběru šroubováno celkem krutě, dá se zvládnout a člověk nakonec odchází od filmu celkem spokojený.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když si myslíte, že Lindsay Lohan je jenom rebelka, co neumí hrát.
Hodnocení: 60% za to, že Tina Fey je prostě skvělá scénáristka


One in the Chamber Poster

Hra pro jednoho (One in the Chamber, 2012)
Tenhle film by se dal charakterizovat velmi snadno - Dolph Ludgren v plné formě. Tenhle chlapík si tu roli skvělého zabijáka naprosto užívá. Jeho postava je jako ocelová, jeho obličej jako kámen. Když se usměje, víte, že někdo skončí hodně špatně. Je to drsňák v tom pravém smyslu, který když udeří, tak to opravdu bolí. Dostal více prostoru než v prvním filmu "Expendalbes: Postradatelní", což je jenom dobře. Tenhle akční film si doslova ukradl pro sebe, a to zde přesto má málo prostoru, alespoň ve srovnání s Cubou Goodingem Jr., který je také nájemným vrahem, jež se vydal do Česka, nebo něčemu hodně podobnému, aby zde vyřešil určité problémy v ruské mafii. Je to takový čistič, což přiznává i na začátku. Jenže kromě toho, že se utkává s mafiány a vychází z toho s čistým štítem, jeho cesty se zkříží právě i s Ludgrenem. Jejich konfrontace je výborná a člověk má pocit, že ten obrovitý Švéd je víc než jenom obyčejná akční mlátička. On totiž opravdu hraje. Já vím, nebudeme to zase zveličovat, pořád hraje jenom v rámci žánru, ale dobré, skutečně dobré. V bílých kalhotách, havajské košili a klobouku je skvěle zapamatovatelný, je to jedna z těch postav, které by si zasloužily klidně i více filmů, což se sice nestane, ale přesto jsem rád, že jsem zrovna tenhle film viděl.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte rádi nenáročné a celkem dobré akčňáky, kde nemusíte přemýšlet.
Hodnocení: 40% za skvělého Lundgrena a dobrého Goodinga



Začátky (Beginners, 2010)
Musím říct, že když jsem sledoval film, říkal jsem si, že mnohem výstižnější by byl název "Beginnings", tedy "Začátky". Netušil jsem, že se tak snímek v češtině skutečně jmenuje. Mám přehled spíš o tom, jak se filmy jmenují anglicky, nikoli česky. Došel jsem pak k závěru, že u českého názvu tentokrát distribuční společnost přece jen přemýšlela. Světlá výjimka potěší. Když už jsme u toho, co potěší, tak kromě českého názvu, jsou to herecké výkony. Je to koncert tří lidí - Ewana McGregora, Mélanie Laurent a samozřejmě Christophera Plummera. Říkal jsem, co ten brzy třiaosmdesátiletý pán předvedl, že si jako nejstarší zlatou sošku vysloužil. Neskutečně mě překvapil. Zahrál si otce, který svému synovi ve svém požehnaném věku prozradil, že je homosexuál a byl jím celý dlouhý život, který strávil po botku synovy matky, své ženy. Synem to tolik neotřese, ale přesto je to silné překvapení. Jenže otec jde dál, už nechce být skrytý, chce být homosexuálem v praxi. Jeho žena totiž zemřela a on může jít s pravdou ven. Najde si čtyřicetiletého milence, s kterým se líbá, drží se s ním za ruku, miluje ho. Je to na něm poznat. Ve svém věku zahrál Plummer homosexuála neskutečně věrohodně, cenu mu přeji, zasloužil si ji. Abych se vrátil k filmu. Je o začátcích. Otec v osmdesáti poznává, jaké je to konečně milovat někoho jinak, než jak to společnost vyjadřuje. Jeho syn zase poznává, jaké je to skutečně milovat, jeho známosti nikdy nevydržely, jako kdyby se bál. Stejně je na tom i jeho nová partnerka. Film je naplněn zajímavými pasážemi, které jsou sledem fotografií, jež mají popisovat dobu, kterou komentuje hlavní postava. Zajímavé a originální řešení, které dokresluje určitou introverze hrdiny, který je na jednotlivé momenty zaměřen - je komiksovým kreslířem. Příjemný film, rozhodně.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když si myslíte, že máte problémy v citové oblasti a těžko se seznamujete.
Hodnocení: 75% za to, že i herci po osmdesátce umí skvěle a uvěřitelně zahrát gaye


File:Wild bill.jpg

Divoký Bill (Wild Bill, 2011)
Angličané mě nikdy nepřestanou překvapovat. Někdy umějí natočit skvělou komedii, jindy hloupou, někdy směšné drama, jindy zase naprosto dokonalé. "Divoký Bill" je dramatem skvělým, navíc podaným tak, že sem tam ani prostě nemáte pocit, že je to drama. Je to hlavně díky "hrdinovi", kterým je titulní Wild Bill. Ten se vrací z vězení, aby se staral o své dva syny. Starší, kterému je 16 let, živí mladšího. Matku již nemají, ta zemřela. Starší nemůže otci odpustit a odmítá ho. Dává mu jasně najevo, že o něj nestojí. Jenže Bill je dost tvrdohlavý. Na první pohled má všechno na háku, člověk by i řekl, že je to docela pohodář. Je fakt, že zdání klame. Je to drsňák, který umí dát najevo, kde by měl kdo mít své místo. Synové se asi potatili, protože oba se nacházejí v problémech. Ten mladší se rovnou zaplete s mafiány, ten starší "jen" s láskou. Oba problémy se dají řešit a nakonec se i vyřešit. I když film končí vlastně celkem dobře, je to skvělá a docela temná sonda do života britských dělníků a jejich rodin, které se velmi často nacházejí na hranici zákona, neméně často u za ní. Film se vyznačuje téměř civilními hereckými výkony, které jsou neskutečně uvěřitelné, především pak u šestnáctiletého syna je to víc jak patrné. Jeho představitel Will Poulter nebyl o moc starší. I když filmu chybí humor, stejně se mu daří udržovat si úroveň, která je velmi příjemná na sledování. Potěší i rolička Andyho Serkise.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte chuť na rodinné drama v drsné londýnské podobě.
Hodnocení: 70% za to, že Angličané dokáží natočit lidský film, který je drsný, ale pořád neskutečně osobní



Safe (Safe, 2012)
Poslední dobou jsem se nějak dal na akční filmy, a tak bylo jen na čase, až se znovu setkám s Jasonem Stathamem, což je asi největší akční hvězda posledních deseti let, s kterou najde srovnání snad jen Jet Li, s nímž si v několika filmech také zahrál, a to nemluvím jenom o prozatím dvojici filmů "Expendables: Postradatelní". "Safe" není filmem, který příliš vybočuje z průměru, který Jason natáčí, ale na druhou stranu se jedná pořád o dobrý akční film, do kterého bylo zakomponováno něco víc. Jason se musí postavit proti Číňanům, ale s tím, že se rozhodne zachránit jednu malou čínskou holku, která mu přiroste k srdci. Ta holka také není nijak obyčejná, protože má v hlavě místo mozku nejspíš obrovský počítač. Matematika je pro ní něco, jako pro ostatní lidi chůze. Dokáže si zapamatovat neskutečná čísla, což se hodí hlavně v případě, kdy jde o čísla účtů nebo sejfů. Ano, dostáváme k tomu, o čem film vlastně tak nějak je. Jde o otevření jednoho sejfu. I když se toho nakonec na děj nabalí trochu víc, podstata pořád zůstává stejná. Je to akční film, pekelná jízda, kde každá rána vypadá jako úder betonovou pěstí. Pro oddech naprostá paráda, Jason Statham zase ukazuje, že toho zvládne za jeden rok neskutečně hodně a má to stále celkem dobrou úroveň.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když jste si už získali závislost na Jasona Stathama.
Hodnocení: 50% za to, že ten příběh není nic moc, ale jako akční věc to má pořád spát i nějakou tu lidskost



Blue Valentine (Blue Valentine, 2010)
Ryan Gosling je herec, na něhož mám v poslední době docela štěstí. Podobně jako na Ewana McGregora, kterého jsem poslední dobou viděl hned v několika filmech - "Zkrat", "Perfect Sense", "Začátky" a vlastně i "Muž ve stínu". Rayna Goslinga jsem zase viděl ve filmech "Drive", "Den zrady", "Bláznivá, zatracená láska" a také "Blue Valentine". Je to nádherný film, který je především o dvou lidech. Dean je mladík, který neměl příliš skvělou budoucnost, ale snažil se najít si práci, něco se sebou dělat. Je to docela jednoduchý mladík se špatným smyslem pro humor, ale je věrný a miluje. Alespoň si to myslí. Cindy je holka, která před sebou také nemá doktorát z jaderné fyziky, ale snaží se. Chce být dobrou zdravotní sestrou, chce pomáhat a myslí si, že svou práci dělá dobře. Když se poznají, je všechno jednoduché, všechno je krásné. Zamilují se. Když se poznají více, je všechno mnohem komplikovanější a jejich vztah se zdá spíše chybou. Jenže si to oba uvědomují docela pozdě. Ve filmu se prostřídává současnost s flashbacky a divák má tak docela krásný kontrast toho, jak krásné to bylo a do jak hnusného se to zvrtlo. Láska je krásná, vztah dvou lidí je nádherný, ale postupem času se může stát, že se to krásné změní v pravý opak. Tohle je silná výpověď o tom, jak šílený někdy život může být.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když si myslíte, že mladá láska je jenom krásná.
Hodnocení: 80% za silný příběh a skvělé herecké výkony v obou hlavních rolích



Šťastný Nový rok (New Year's Eve, 2010)
Uděláme si takový menší výpis: Michelle Pfeiffer, Robert De Niro, Zac Efron, Ashton Kutcher, Hilary Swank, Halle Berry, Alyssa Milano, Jessica Biel, Sarah Paulson, Til Schweiger, Carla Gugino, Katherine Heigl, Jon Bon Jovi, James Belushi, Sarah Jessica Parker, Ludacris, Hector Elizondo, Matthew Broderick. A to jmenuji jen ty skutečně známé celebrity a herecké hvězdy. Dá se s takovým obsazením natočit špatný film? Odpověď zní: A jaký! Na dlouhou dobu je tohle jedna z nejhorších komedií, které jsem zase viděl. Díval jsem se na "Šťastný Nový rok" hlavně z povinnosti, a tak to také dopadlo. Jak mám také být nadšený z toho, že jsou mi prezentovány různé epizodky, které se sem tam propojují, sem tam ne, pro všechny společné je pouze to, že se odehrávají na Silvestra. Příběhy nejsou vlastně ani originální. Jde pouze o jedno - o hledání lásky. Garry Marshall se rozhodl, že si natočí povídkový film, který ale nebude dělen na jednotlivé povídky, ale budou tvořit jeden celek. Jako kdyby mu bylo líto, že nebyl přizván k filmům jako "Paříži, miluji tě" a proto si něco podobného stvořil v žánru, kterému rozumí. Nebo alespoň rozuměl. Postavy jsou jednotvárné, jejich jednání průhledné, závěr je slzopudný, patetický a neskutečně předvídatelný. Některých herců je pro podobné filmy škoda, ale doufám, že si alespoň užívali natáčení jako třeba Hector Elizondo.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte chuť na nudný emocionální výplach.
Hodnocení: 20% za to, že je to prostě moc příběhů, které nejsou zas tak zajímavé, navíc je to prvoplánové, a taky za to, že mě to ke konci dojímá stejně tolik, jako mě to štve


The Babymakers Poster

The Babymakers (2012)
Snažíte se počít miminko? To dvojice ve filmu taky. Jenže ve vašem případě to snad nebude tak šílené jako v tomto. Milují se vášnivě, po devíti měsících už je to jenom nuda, povinnost, práce. Musí tedy dojít na vyšetření plodnosti. Jenže to je pro chlapa trochu potupa. Navíc, když si to musí udělat do kelímku v místnosti, kde to před ním dělalo mnoho lidí, navíc má problémy s ovladačem a s tím, co jednotlivé čudlíky dělají, to je potom problém. Nakonec samozřejmě zjistí, že je problém u něj problém a že jeho spermie jsou pomalé. Rozhodne se tedy zajít do spermabanky, kam před několika lety, když byly jeho spermie ještě v pořádku, daroval hned dvacetkrát. Zůstal ale jenom jediný produkt a ten už si zamluvil homosexuální pár. Ale jeden z gayů je ochoten mu sperma přenechat, pokud si spolu užijí. Manžel ale není tak zoufalý, ale rozhodne se, že místo toho spermabanku vykrade. Docela příjemně ulítlá komedie, která není úplně zvládnutá díky až moc nesmyslným zvratům, které nejsou dotažené do takové úrovně, aby to bylo absurdní. Není. Film začíná být postupně až otravný, hlavně s tím, jak si inspiraci půjčuje někde jinde. Na druhou stranu se ale snaží aspoň o novější pojetí. Nakonec ale komedie přece jen doplácí na to, že ten jeden vtip se spermabankou je dobrý, ale přece jen dost roztahaný.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když jste si mysleli, že vykrást spermabanku není sranda.
Hodnocení: 40% za to, že jsem viděl mnohem hloupější a méně smysluplné komedie



Den zrady (The Ides of March, 2011)
Když Ryan Gosling ztvárnil hlavní roli v seriálu "Mladý Hercules", nejspíš se mu ani nesnilo o tom, s jakými velkými herci se na plátně jednou sejde. Ve své kariéře už se potkal s takovými herci jako Steve Carell, Julianne Moore, anebo s mladšími jako Emma Stone či Michelle Williams, ale mezi první ligu se katapultoval snímkem "Den zrady". Samozřejmě, své udělal i film "Drive", kde byl dokonalý. Ve filmu "Den zrady" se však setkal s takovými herci, jako jsou George Clooney či Philip Seymour Hoffman. Tohle je sakramentsky první liga. Nejen, že se s nimi dokázal snadno srovnat, ale rovnou si mezi nimi střihl hlavní roli. "Den zrady" je filmem George Clooneyho, který ho režíroval a psal i scénář. "Ides of March" je označení pro den, kdy byl zabit Gaius Iulius Caesar. Jednalo se o 15. března 44 př. n. l. "Ides" je anglickou verzí latinského  "idus", což představuje den v polovině daného měsíce, tedy v tomto případě 15. března. "Den zrady" ale rozhodně není tak drastickým příběhem jako zabití Césara, přesto je to metafora poměrně dobrá. Film vypráví o tom, jaké je zákulisí voleb, které rozhodně není laskavé a přátelské, přesto si myslím, že by to mohlo být drsnější. Hlavní mužská trojice je naprosto skvělá, ale jejich koncert ještě nezaručuje, že bude příběh dostatečně konzistentní. Je to jen výsek, nic se pořádně nevysvětlí, nic není dotaženo do konce.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když vám sedí politické filmy, které se dívají celkem kriticky na zákulisí voleb.
Hodnocení: 50% za to, že z filmu místy čiší až příliš velká naivita a možná až moc malá snaha dostat se skutečně až na to nejtemnější



Zásnuby na dobu neurčitou (The Five-Year Engagement, 2012)
Jason Segel je můj oblíbenec. I když je v seriálu "Jak jsem poznal vaši matku" tím nejvýraznějším Barney Stinson, je to právě Marshall Eriksen, který je prototypem skvělého přítele i milujícího muže, jehož láska je věčná a překoná cokoli. Vedle toho je to také skvělý komický typ. Kromě toho, že je Jason Segel výtečný komediální herec, je to i skvělý scénárista. Dokázal to filmem "Kopačky", nakonec i svým podílem na scénáři k filmu "Mupeti", nejinak je tomu i v případě snímku "The Five-Year Engagement". Jeho vtipy jsou prostě dobré, navíc jimi dokáže ozvláštnit příběh, který většinou roztáhne do dvou hodin. Nevadí to, protože film je natolik příjemný, natolik hezký, natolik plný zajímavých momentů, že si ho užijete až do konce. Myslel jsem si, že když se na film budu dívat příliš pozdě, uspí mě. To se nestalo. Už jen tohle je důkaz toho, že tvůrci uspěli. Natočili film, který není třeskutou komedií, ale má vtipné momenty, komické dialogy i monology. Jason Segel předvádí, že je hercem, který zvládá víc jak jednu polohu a není mu cizí ani ta dramatická, jak už předvedl ve filmu "Jeff, který žije s mámou". Film není dokonalý, jiným lidem se bude zdát zdlouhavý, možná i prázdný, ale já si myslím, že je to komedie, která je komediální, je romantická a dokáže zahrát i na smutnější notu. Takové by romantické filmy měly být. Prostě si zvykněte, že u Jasona Segela vždycky půjde o vztahy a o lásku.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když máte rádi dobré romantické komedie.
Hodnocení: 70% za to, že jsem se skvěle bavil i o velmi pozdní hodině, kdy bych u nudného filmu rozhodně usnul



Talisman (The Lucky One, 2012)
Zaca Efrona jsem zde viděl teprve podruhé a musím říct, že mi velkou radost neudělal. S Michelle Pfeiffer byl ve snímku "Šťastný Nový rok" možná nejlepší dvojicí, ale "Talisman" není filmem, který by vybočoval. Navíc uvěřit, že je Zac Efron prototypem vojáka, který se právě vrátil z Afghánistánu, tomu nevěřím. Spíš mi přijde jak typ, který se rozbrečí, když na něj někdo bafne. Neříkám, že já jsem vojenský veterán, ale aspoň si na takového nehraji. Jeho chlapecký obličej se k drsným klukům nehodí, přesto se na jeho machovství sází. Jenže film není nic jiného než schéma. Voják si od mrtvého kamaráda vezme fotku, na které je žena, do které se zamiluje. Pěšky se za ní po Státech vydá a najde ji. Stane se a ona ho zaměstná jako pomocníka na své farmě. Pokouší se o to, aby se ona do něj zamilovala, jenže problém je v tom, že je vdaná. Ale co, její manžel je přece pořádný blbec, arogantní a zlý. Hrdinný voják má tak prostor volný, navíc mu bude divák fandit, protože si mimo jiné rozumí se zvířátky i dítětem své vyvolené. Jaký je konec? Asi se dá očekávat. Nečekejte nic navíc, nečekejte skvělou romantiku, ale obyčejný průměr, který vás nejspíš nijak neohromí, ale může citlivé duše potěšit.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když jste neskonalí milovníci romantických filmů anebo zrovna potřebujete vyžehlit.
Hodnocení: 40% za to, že je to romantika, která nepřinese vůbec nic nového


Nine armed men dressed in black standing shoulder to shoulder, Sylvester Stallone front and center.

Expendables: Postradatelní (The Expendables, 2010)
Já vím, že to hodnocení, které je na konci, je přehnané, ale prostě si nemůžu pomoct. Vím, že příběh je neskutečně jednoduchý a ohraný, že se zde na city hraje ve skoro zbytečných scénách, jež nemají pro děj význam, ale prostě když se na film dívám... Je to pořád stejná paráda. Sylvester Stallone měl nápad. Sehnat další stárnoucí borce, dát je dohromady s těmi mladými a udělat skvělé setkání hvězd. Trochu mu to vyšlo. Ze staré gardy je tu kromě Slye samotného ještě Dolph Lundgren a Mickey Rourke, v menších rolích Bruce Willis a samozřejmě i Arnold Schwarzenegger. Sehnat tyhle dohromady, navíc k nim přidat ještě hvězdy jako Jason Statham a Jet Li, navíc okořeněné fotbalovou hvězdou Terry Crewsem, MMA borcem Randy Coutourem. a wrestlingovým obrem "Stone Cold" Stevem Austinem, tohle musela být v konečném důsledku pecka, ať už člověk chce, nebo ne. Dohromady je zde neskutečně nabušený a výbušný tým, který se musí postavit jednomu malému diktátorovi, jeho armádě, ale hlavně proradnému Američanovi, který diktátora financuje pro vlastní zájmy. Diktátora si mimo jiné zahrál David Zayas známý ze seriálu "Dexter" a proradného Američana zase béčková legenda Eric Roberts. Příběh není geniální, není dokonalý, ale akční scény jsou prostě parádní, každý má svoje místo, každý má svůj styl. Jason Statham je vrhač nožů, Dolph mlátička, Jet Li zase mistr bojových umění, Terry Crews je machr přes opravdu pořádné bouchačky. Těším se na dvojku, těším se na trojku, o jejímž natočení nepochybuji. Moje hodnocení je pak vysoké hlavně proto, že tohle je návrat k legendám, návrat ve stylu, který jim sluší.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když jste neskonalí milovníci romantických filmů anebo zrovna potřebujete vyžehlit.
Hodnocení: 75% za to, že je to romantika, která nepřinese vůbec nic nového



Signál (2011)
Dva podvodníčci se vydají na venkov. Ne proto, aby si zde na pitomých vidlácích přivydělali, ale proto, aby si užili s jejich dcerami nebo manželkami. Vlastně to nejsou ani moc velcí podvodníci, i když jejich triky jsou docela promakané. Sami si postupem času uvědomí, že z toho jde vytřískat mnohem víc, než jenom trocha nezávazného sexu. Vesničané jsou zde zprvu vykresleni skutečně jako vidláci, ale postupem času se ukáže, že se umí bránit, když přijde na věc, ale to zabere tak deset minut z celého filmu, který je nejprve podfukářským filmem, nudnou romancí, následně skoro hixploitation (vesnická vyvražďovačka), aby na závěr došlo i na trochu toho sci-fi. Je toho ke konci trochu moc, v co se film mění a je to mírně neuspokojivé, stejně jako to, co následovalo předtím. Vojta Dyk se od začátku tváří jako nekompromisní hajzl, aby tuhle svou roli nepodržel, snad aby si nezničil image pěkného hodného kluka, který je vysazený na starší ženy. Kryštof Hádek by měl být zase citlivý chlapík, ale pro nějakou romantiku tu místo není, je docela obstojně skryta. Napadá mě pak, co by si vlastně měl člověk z filmu odnést? Že na vesnici jsou hlupáci, ale dokážou se pořádně naštvat? Že měšťáci jsou taky vlastně hlupáci, ale dokážou s pomocí hodné vesničanky včas utéct? Nevím no, zase takový zázrak se nekoná a scénář Marka Epsteina rozhodně ničím nepřekvapil, snad jen tím, že se na něj podařilo nalákat Jiřího Menzela jako herce.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když jste neskonalí milovníci romantických filmů anebo zrovna potřebujete vyžehlit.
Hodnocení: 45% za to, že je to romantika, která nepřinese vůbec nic nového



S ledovým klidem (The Cold Light of Day, 2012)
Mabrouk El Mechri má na svědomí skvělý snímek "JCVD", jehož hlavní dominantou byl samotný Jean-Claude van Damme, který snad poprvé ve svém životě ukázal, jak moc velkým hercem by mohl být. Ne, že by pro svůj další film postrádal velké hvězdy, spíš naopak, sešlo se mu jich celkem dost, ale přesto natočil film, který je méně akční, než v podstatě dokumentární a civilní snímek o Van Dammovi, je méně zábavný a v konečném důsledku nepříliš smysluplný. Bruce Willis, Sigourney Weaver a Henry Cavill. To je obsazení, s kterým by se daly dělat divy. Jenže Bruce tu končí poměrně brzy, Sigourney zase má celkem málo prostoru a je z ní udělána jen jednoduchá, jednorozměrná postava. Zaměřeno je pak na Cavilla, který má sice skvělé akční proporce, ale to neznamená, že budou využity. Film je stupidní ve své snaze vytvořit spiknutí, které je někde hluboko ve vládě, ale ve skutečnosti je to jen jeden člověk, proti komu se celou dobu bojuje. To, že je zde nějaká minulost, má jen minimální význam, stejně jako odhalování zbytečných rodinných vztahů. V akční rovině nemá film co nabídnout, je to jen směska honiček a střílení bez nápadu. V tomhle se film například odlišuje od snímku "Expendables: Postradatelní", kde byla akce parádní, nápaditá a skutečně výbušná.
Kdy je na film vhodné kouknout: Když v akčním žánru snesete cokoli a je vám jedno, že příběh je opravdu zbabraný.
Hodnocení: 30% za další promarněnou příležitost