pátek 14. dubna 2017

Haepi-endeu, Haraamkhor, Kansas City Confidential, La tête de Normande St-Onge, Tarzan Escapes


Haepi-endeu (1999) - 70 %
Tenhle film má takovou klasickou japonskou poetiku, kdy na první pohled se jedná v podstatě o klasické drama, které v tomto případě čítá milostný trojúhelník, ale na druhou stranu je to snímek, který dovede překvapit, kde je vývoj, který nemusíte čekat a který vám nemusíme sednout. Ale mně se tenhle vývoj líbí, líbí se mi, kam Japonci dovedou zajít.

Haraamkhor (2015) - 60 %
Snímek, který má velmi zajímavé téma. Učitel na indickém venkově se zamiluje do dívky, své studentky. Rozhodně to není vztah, který by byl správný a společnost ho mohla uznávat. Ale přesto je téma podáno tak zvláštně, asi jsem čekal větší emoce, větší drama. Dle mého se z toho dalo vytěžit více.

Kansas City Confidential (1952) - 60 %
Noir snímek, který se zaměřuje na jednoho muže, který byl neprávem obviněn z loupeže. Sám se pak rozhodne, že zjistí, kdo za loupeží skutečně stál. A to je ta chvíle, kdy je snímek docela zajímavý. Bohužel celkové provedení mi přišlo spíše laxní než takové, které by skutečně využilo potenciál příběhu.

Jako kdyby ta dívka nevěděla, co má vlastně dělat, jako kdyby se v životě ztrácela, a tak hledá nějakou cestu, jak se realizovat, jak se najít, třeba i v tom, že si najde pořádného chlapa a bude se oddávat příjemnostem. Trochu jsem doufal, že snímek bude odvážnější, ale na hlavní hrdinku se pořád velmi dobře koukalo.

Tarzan Escapes (1936) - 60 %
"Civilizovaní" lidé se rozhodnou, že je načase přivézt Jane zpátky, a to třeba i proti její vůli. Nejprve cestou přemlouvání, následně i cestou násilnější, pokud nebude zbytí. Vede to k několika zajímavým scénám, povedeným trikovým sekvencím a pořád velmi dobrým konfrontacím se zvířaty, ať už s nimi nebo proti nim.