sobota 28. února 2015

Rebel bez příčiny, Tři mušketýři: Mickey, Donald a Goofy, Million Dollar Arm, Pride, Serenity


Rebel bez příčiny (Rebel Without a Cause, 1955) - 60 %
Není to film, který by mě nadchnul, i když je to rozhodně film, který v sobě má zajímavé sekvence. Docela mě dostala scéna závodů, kdy jeden mladík vyskočí z auta před útesem, ale druhý ne. Bylo to skvěle natočeno. Jinak je to přesně ten film, o kterém slyšíte. Skvělý Dean v roli, jež mu byla souzena. Je to rebelské, ale ne krásně. Není v tom nic skvělého, ale spíš depresivního.

Tři mušketýři: Mickey, Donald a Goofy (Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers, 2004) - 50 %
Ten příběh je strašně blbý a strašně slabý, ale pak jsou tu ty písně, které si můžete vyslechnout, a ty se prostě povedly. Jasně, jsou převzaté a předělané, ale stejně tam sedí. Pak mám také rád disneyovskou animaci, ta mi jednoduše sedí a v tomhle se mi prostě líbila. I tak to ale tenhle relativně krátký animák nedotáhne dál než na průměr. Dějově je to takové zbytečně překombinované a nakonec vlastně o ničem.

Million Dollar Arm (2014) - 60 %
Klasický film, který se dá od Disneyho čekat. Je to zajímavý příběh o tom, jak udělat hvězdy ze skutečně neznámých lidí. A ono se to nakonec samozřejmě povede. Asi mám ale pro Indy slabost, což je vlastně pravda, protože se mi jejich cesta za slávou zamlouvala, stejně jako snaha jednoho člověka to nevzdat, i když původně šlo jen o peníze.

Pride (2014) - 75 %
Nějak jsem vůbec nevěděl, co od toho filmu čekat, a musím říct, že pokud jsem něco čekal, tak to nebylo tohle. Lidské drama, místy celkem komediální, o tom, jak se lesbičky a gayové pokusily pomoct stávkujícím horníkům. Ty postavy jsou prostě výborné a skvěle si to s nimi prožijete. Padají zde filmové homosexuální stereotypy, což je hodně fajn.

Serenity (Serenity, 2005) - 85 %
Joss Whedon si v televizi vytvořil vlastní sci-fi seriál, který nefungoval tak dobře, jak by si přál. A tak jako cenu útěchy dal sobě a svým fanouškům celovečerní film, který ukazuje, že sci-fi pořád mohou být dostatečně zábavná a akční a do jisté míry i originální. Tady vám ty postavy přirostou k srdci, a to je ani nemusíte znát ze seriálu.

pátek 27. února 2015

Muž z Laramie, Harry Potter a Ohnivý pohár, Harry Potter a Fénixův řád, Get On Up - Příběh Jamese Browna, Men, Women & Children


Muž z Laramie (The Man from Laramie, 1955) - 80 %
Anthony Mann a James Stewart jsou spojení, které skvěle fungovalo a funguje i dnes. Výborný westernový thriller o tom, že lidé nejsou takoví, jak se zdají, což není nic nového, ale v tomhle pojetí je to prostě dobré. Stewart má skvělou roli, ale tady jsou skvěle napsány i další charaktery, s nimiž to funguje.

Harry Potter a Ohnivý pohár (Harry Potter and the Goblet of Fire, 2005) - 80 %
Když jsem tenhle díl série viděl v kině, udělal na mě docela dojem, hlavně asi proto, že je zase takový velkolepý, oproti třetímu dílu, na kterém se mi ale právě komornost celkem líbila. Ty efekty jsou místy naprosto skvělé, o tom žádná, ale je fakt, že až na emotivní finále, mi toho v hlavě z filmu zase tak moc nezůstalo. A to mám čtvrtou knihu asi nejraději. Je to výborný film, ale pro mě je trojka pořád vítěz.

Harry Potter a Fénixův řád (Harry Potter and the Order of the Phoenix, 2007) - 60 %
Nikdy se mi tenhle příběh moc nelíbil, a to jak v knižní podobě, tak i v podobě filmové. Pro mě je to nejslabší kousek, i když "Princ dvojí krve" mu celkem obstojně šlape na paty, hlavně proto, že tam se hlavně to filmové finále absolutně nepovedlo. "Fénixův řád" je pro mě jen takovým prázdným místem, kdy se čeká na to, jak se to vlastně vyvrbí.

Get On Up - Příběh Jamese Browna (Get on Up, 2014) - 65 %
Ale jo, on je to celkem dobrý, životopisný film, kde si hlavně představitel hlavní role říká o to, aby se o něj lidé více zajímali. Jsou zde momenty, které jsou výborné a které jasně říkají, že nikdo není takový, jak na první pohled - nebo v televizi - vypadá, ale stejně si nemůžu pomoct, že je to něco, co už člověk viděl. Není to v ničem tak skvělé.

Men, Women & Children (2014) - 35 %
Skvělí herci, a to i v hlasové části, ale to nic nezměnilo na tom, že jsem se do tohoto snímku nemohl dostat. Jako kdyby se nám Reitman snažil říct, že sex má následky. Tohoto tvůrce mám rád, ale tady zrovna Ameriku neobjevil, nemluvě o tom, že je to spíše povídkový film, který není nijak provázaný a ty osudy nejsou až tak zajímavé, jak by se na první pohled mohly zdát. Nelíbilo se mi to - příliš roztahané a ve skutečnosti vlastně o ničem, i když si to o sobě myslí, že to změní svět.

čtvrtek 26. února 2015

Líbej mne až k smrti, Ask Me Anything, Canopy, Kozoroh 1, Návrat blbýho a blbějšího


Líbej mne až k smrti (Kiss Me Deadly, 1955) - 90 %
Hodně uhrančivý film, který už od začátku jde trochu proti proudu, například jen těmi titulky, které jsou zvláštní, ale i nahotou, která je tušená pod pláštěm ženy, jež se zde objevuje. Ale ono to pokračuje dále, až do velkého finále, kdy konečně někdo otevře tu krabici. Je to noir film, ale zároveň je to i film fantaskní, je to film drsný a na svou dobu nesmírně krutý, což je velmi osvěžující.

Ask Me Anything (2014) - 40 %
Film, který je ve skutečnosti dlouhým shotem o tom, že se hledá jedna dívka, která se ztratila. Ten shot je moc dlouhý, ale na to, jak je dlouhý, tak v podstatě nic neřekne. O dívce se toho dovíme hodně, ale stejně jako její rodiče, ani my na konci nebudeme vědět, proč vlastně odešla. Její postava je zajímavá, ale skutečnost, že zde chybí jakýkoli závěr, i kdyby měl být fabulovaný - a většina toho stejně fabulována je - tomu hodně ubližuje.

Canopy (2013) - 60 %
Co si budeme povídat, tenhle snímek mě zaujal hlavně tím, že se o něco takového vůbec pokusil. Je to příběh vojáka, který se snaží v džungli přežít, ale jeho tempo je neskutečně pomalé, je to film v podstatě bez akce, což je vzhledem k tématu velmi překvapivé. Právě díky tomu je ale film tak zajímavý a tak jiný. Navíc je skoro beze slov. V dnešní době opravdu experiment. A není až tak špatný.

Kozoroh 1 (Capricorn One, 1978) - 75 %
Nádherná ukázka toho, jak může fungovat mystifikace. Tady si uvědomíte, že to, co vidíte v televizi, rozhodně není to, co se skutečně děje. Je to dobře vygradované i jako akční film a napínavý thriller, v který se film ve druhé polovině primárně mění. James Brolin tu není tak silnou postavou, primárně jde o tu myšlenku a to, jak je zachycena. A to je opravdu děsivé.
Návrat blbýho a blbějšího (Dum and Dumber To, 2014) - 75 %
Je to hrozná kravina, ale nemůžu si pomoct. Je v tom určitě trocha nostalgie, obliba Jima Carreyho, ale ti dva pitomci mi pořád prostě sednou. To jak blbnou, jak jsou opravdu pitomí a nejsou v tom sami. Penny, která se zde objevuje, je k nim výborným společníkem a skvěle zapadne. Smál jsem se a v to jsem doufal.

středa 25. února 2015

Bob hazardér, Kouzelná chůva Nanny McPhee, 71, Vánoční příběh 2, Mrazík


Bob hazardér (Bob le flambeur, 1956) - 50 %
Může to být, jaké chce propojení mezi americkým a evropským stylem, může to mít prvky filmu noir, ale tenhle film mě stejně nijak moc nebavil. Ten příběh mi jednoduše přišel docela nudný a chybělo mi v něm napětí. Kamera je zajímavá, čistá, ale jako celek to na mě prostě nefungovalo. Možná i to prostředí mi vadilo.

Kouzelná chůva Nanny McPhee (Nanny McPhee, 2005) - 80 %
Zase jeden z těch filmů, kterým jsem se docela vyhýbal, ale právě Vánoce se ukázaly jako vhodnou dobou, kdy se na snímek podívat. Emma Thompson je prostě skvělá, navíc nejen jako herečka, ale také jako scénáristka. K tomu ještě další výborní herci, s kterými si tenhle pohádkový film rádi užijete. Zábavné a barevně krásné až kýčovité.

71 ('71, 2014) - 70 %
Myslel jsem si, že to bude jen další britský film, který se snaží být akční, ale tohle je přece jen jiný kousek. Je to historické, ale pořád to ukazuje primárně osud jednoho člověka v době a v místě, které nepřejí životu. Je zde ukázána krutost, hodně nesmyslné, je zde paranoia a nekončící boj o život. Intenzívní a silné.

Vánoční příběh 2 (A Christmas Story 2, 2012) - 25 %
Tohle má jen vánočního ducha, kdy si to možná trochu užijete, ale jinak to vlastně vůbec není pokračování prvního filmu z roku 1983, ale ve skutečnosti je to remake, kdy se opakují některé scény, a to v podstatě doslovně. Zbytečný film, který hraje jen na to, že tohle lidé o vánocích snesou. A nejspíš ano.

Mrazík (Morozko, 1964) - 75 %
Klasická pohádka, která snad nikde neměla takový úspěch jako u nás. Ten dabing je natolik jedinečný, že pohádce ještě přidává hodně navíc, oproti ruskému originálu. Ona ale sama pohádka je pěkná, i když je to propojení několika klasických pohádek spolu s ruskou tradicí, která tady také dobře funguje a hlavně dobře vypadá.

úterý 24. února 2015

Slovo, Dobrý voják Švejk, Švejk na frontě, Švejk v ruském zajetí, Vánoční příběh


Slovo (Ordet, 1955) - 90 %
Nečekal jsem, že mě ten film bude bavit, ale jeho pomalé tempo mě najednou strhlo, což mě nesmírně překvapilo. A to i proto, že tohle je film o víře v boha. Primárně je to křesťanský film, ale smysl je možné vztáhnout na jakoukoli víru. A ten konec... Se zatajeným dechem jsem čekal, jak to dopadne, a to i přesto, že jsem to věděl.

Dobrý voják Švejk (1926) - 70 %
Nikdy jsem tuhle němou verzi neviděl, a tak jsem byl docela zvědavý, jak se to povedlo. A musím uznat, že tenhle první díl, který má něco okolo půl hodiny, se Karlovi Lamačovi povedl. Vtipy se zde neztrácí, a to i přesto, že většina jich je primárně podána v mezititulcích. Karel Noll se pro tu roli narodil.

Švejk na frontě (1926) - 40 %
Docela propad, oproti prvnímu filmu, který byl zábavný, zajímavý. Tohle je prostě jenom nuda, plácání se na místě, které nezachrání ani neustálé konfrontování Švejka s Lukášem, kterého si zahrál samotná Lamač. Je to spíše takové intermezzo, které nás mělo připravit na třetí díl, který už zase stojí za to.

Švejk v ruském zajetí (1926) - 60 %
Ruské zajetí se povedlo více než "Švejk na frontě", ale zase se mi více líbil první Lamačův film "Dobrý voják Švejk". Ruské zajetí režíroval Svatopluk Innemann a nová režie sérii prospěla. Je to nabité vtipem, který funguje, krátký film rozhodně nenudí, a celkově je rozhodně čemu se smát a nad čím se bavit.

Vánoční příběh (A Christmas Story, 1983) - 70 %
Říkal jsem si, proč má ten snímek tak vysoká hodnocení, ale on ten dětský pohled na Vánoce, navíc na Vánoce velmi specifické, kde jde o jednu dětskou hračku, která není úplně bezpečná, ale hlavně jde o rodinu, která je správně ujetá, ale ne přehnaně, stojí za to. Je to zábavné, nezastaví se to a nakonec to má i vtipné a pořád vánoční vyústění.

pondělí 23. února 2015

Marty, Nebojsa, Pelíšky, The Trip to Italy, Osudy dobrého vojáka Švejka


Marty (Marty, 1955) - 85 %
Romantika o tom, jak si obyčejný chlap konečně našel ženskou. Kdo by to byl řekl, že mě něco tak jednoduchého, bude tak bavit. Tady se ale skvěle ukazuje, že když je příběh dobře napsaný, dobře zrežírovaný a samozřejmě excelentně zahraný, vyjde z toho něco skvělého. "Marty" je ukázka toho, jak může jednoduchý nápad fungovat. Konečně také vidím Ernesta Borgnineho v parádní kladné roli.

Nebojsa (1988) - 80 %
Vždycky jsem tuhle pohádku měl rád, ale až letos mi došlo, jak je vlastně hororová. Tam jsou momenty, kdy se skutečně může člověk snadno bát. Je to hodně vyvážené Vetchého tajtrlíkováním, které může být pro někoho docela otravné, ale mě tenhle příběh o statečném člověku mě prostě pořád baví.

Pelíšky (1999) - 100 %
Po roce 1989 bylo natočeno poměrně hodně filmů, které se snaží vyrovnat z minulostí, ale pokud se to nějakému skutečně povedlo, jsou to právě Pelíšky. Je to film, který v sobě má všechny emoce, které ve filmu můžete mít. Budete se smát, budete plakat, budete cítit nostalgii, budete rádi, že to vidíte, protože si uvědomíte, že tohle je geniální zachycení doby a především lidí, kteří v ní žili.

The Trip to Italy (2014) - 55 %
Ta Itálie je zde krásně ztvárněna a dívat se na to jídlo, to je prostě skvělé, jenže na to se můžu dívat i v jiných filmech, nejlépe přímo zaměřených na vaření. Jsou zde místy krásné scény, ale samotní protagonisté mě tak moc nedostali. Snad kdybych viděl seriál, měl bych k nim vztah, ale takhle... Nesmál jsem se, i když některé imitace rozhodně nebyly špatné. Hlavně Michael Caine se mi líbil.

Je to přece jen němý film, což rozhodně není pro každého, na druhou stranu, ten Švejk je tu prostě výborný. bohužel některé části, hlavně ta prostřední, jsou celkem hluché, což celkový dojem z filmu poměrně razantně snižuje. Pro dnešního diváka je ale tenhle sestřih tří původních krátkých filmů asi lepší, když už se tedy rozhodne na němý film kouknout.

neděle 22. února 2015

Popelka, Zlatovláska, Tři veteráni, Kouzla králů, Šíleně smutná princezna


Popelka (1969) - 80 %
To je první z pohádek, které jsem poprvé viděl až na Vánoce 2014. V dětství jsem k pohádkám měl vztah, koukal jsem na ně jako každý jiný, ale později už mě tolik nezajímaly. Tady si doplňuji vzdělání a musím říct, že i tahle starší, černobílá verze je kouzelná a Eva Hrušková se do role dokonale hodila.

Zlatovláska (1973) - 80 %
Pěkná, i když místy hodně naivní pohádka, kterou jsem miloval už jako dítě. Krásná princezna, ošklivý král, na druhé straně pak král celkem vlídný, ale vychytralý v podání skvělého Ladislava Peška, a do toho Jiřík, kterému odpustíte i to, že se při těch úkolech moc nesnaží. Pro dítě to má mírně hororový nádech. Z toho hada jsem byl vždycky vyděšený.

Tři veteráni (1983) - 90 %
Milovaná pohádka, hlavně proto, že tam hrají skvělí herci, je to o lidské hamižnosti a hlouposti a o tom, že je strašně těžké je napravit, no a v neposlední řadě psal scénář Zděnek Svěrák. Je tu krásně poznat jeho hra se slovy, kdy ten slovní humor je místy prostě jedinečný. Díky tomuhle filmu jsem si zamiloval Rudolfa Hrušínského.

Kouzla králů (2008) - 30 %
Klasická moderní česká pohádka. Skvělí nebo alespoň známí herci, kteří v podstatě nehrají, anebo hrají to, co se od nich očekává, protože už to hráli jinde - tohle je případ dua Abrahám/Šafránková. Skoro mi v tom filmu vadili. Nemluvě pak o tom, že nesnáším moderní triky v pohádkách, což je opět tenhle případ. Příběh je moc rozvleklý a jediné světlé je Jitka Schneiderová, která se alespoň trochu snažila.

Nevím, jak se mi to podařilo, ale tohle je další z těch pohádek, který jsem se až do roku 2014 úspěšně vyhýbal. Ty písně, které zde jsou, jsou ale prostě jedinečné a člověk je prostě zná, i když pohádku nikdy neviděl. Neckář je výborný, ale výborné jsou také kulisy, které mě postě ohromily. Výprava parádní.

sobota 21. února 2015

Pět lupičů a stará dáma, No Good Deed, Outcast, The Mule, Ať přiletí čáp, královno!


Pět lupičů a stará dáma (The Ladykillers, 1955) - 80 %
Alec Guiness je neskutečný chameleon. Já už jsem to tedy věděl, protože snímek "Šlechetné srdce a šlechtické korunky" je toho jedinečný důkaz, ale stejně mě tenhle film, jemuž novější remake nesahá po kotníky, mile překvapil a ukázal mi, že Alec Guiness se narodil skutečně pro každou roli. Stejně jako Peter Sellers nebo Herbert Lom.

No Good Deed (2014) - 30 %
Místy je to docela dobré a skutečně se tu daří vytvořit napětí, ale zároveň mi to přijde takové moc jednoduché, chce se to zalíbit, nechce to jít za hranice toho, co by se ještě dalo nazvat mainstreamem, který je vhodný pro širší publikum. Žádná nahota, žádné skutečně explicitní násilí, jen snaha vytvořit hrůzu tím, jak Idris Elba vypadá, tváří se a jak stojí. Kdyby to nebylo tak sterilní, slušelo by to filmu více.

Outcast (2014) - 50 %
Má to celkem očekávaný průběh, zápletku, která se hodně snaží sázet na emoce a skvělé, cool postavy, ale v konečném důsledku je to prostě jen obyčejný ani ne moc akční film, respektive ne tak akční, aby vás to vytrhlo. Jenže má stejně k dispozici Nicolase Cage a ten mě prostě baví, takže mi i v tomhle dílku docela stačí.

The Mule (2014) - 75 %
Na to, že tohle je snímek o tom, jak se neposrat několik dní, je to až překvapivě zajímavé a dokázalo to udržet mou pozornost celou dobu. Opravdu výborné herecké obsazení, i když kromě hlavního hrdiny jsou ty role takové trochu až moc klišovité a je jasné, jak se budou chovat. Celá gradace je ale povedená a scéna, kdy to nakonec jde ven, je opravdu hnusné parádní.

Rozhodně už to není takové jako "Co takhle svatba, princi?", ale pořád je to docela povedená pohádka, kterou pozvedává poselství, které má, ale především pak písně, z nichž některé jsou skutečně snadno zapamatovatelné a možná je budete znát i přesto, že jste pohádku ve skutečnosti nikdy ani neviděli.