pondělí 13. ledna 2014

Kráčející skála, Den poté, Král Škorpión, Suddenly, Suspension of Disbelief


Kráčející skála (Walking Tall) - 50 %
No, ta myšlenka je hezká, zní to strašně pěkně, že se jeden člověk postaví moci těch bohatých, co ostatní vykořisťují. Ještě lépe pak zní skutečnost, že tohle je podle událostí, k nimž opravdu došlo. Postava, kterou zde Rock hraje, opravdu žila, i když se tedy jmenovala Buford Pusser. rock se pro roli hodí, jenže nepřináší nic jiného než ty svaly. No dobře, a ještě svoje charisma. To nakonec vede i k tomu, že Knoxville je snesitelný. Celkem průměrný snímek, který nám dává naději, že sem tam může být líp Někdy, na chvíli.

Den poté (The Day After Tomorrow, 2004) - 55 %
Roland Emmerich opět předvádí, jak je výborný v natáčení oddechových filmů. Jeho -"Den poté" je přesně takový. Chcete se na to dívat, když v televizi nic jiného nedávají, chcete si u toho povídat, i když vaše drahá polovička hltá každou scénu. Já jsem bohužel až moc hleděl na nelogičnosti a jen jsem žasnul nad tím, jakými kravinami nás vlastně hollywoodský mainstream krmí. To je někdy opravdu k popukání. Ale co, to hle má být zábava a já se místy i docela smál.

Král Škorpión (The Scorpion King, 2002) - 35 %
Rock s dlouhými vlasy, na svou dobu dobré, dnes už strašné digitální efekty, do toho celkem klasický příběh o pomstě, do něhož se zaplete i krásná žena, a navrch ještě nějaká ta známá tvář. Co víc si přát? Já ani nevím. Dnes už mi tenhle film přijde tak strašně obyčejný... Klasický mainstream, který má podle všeho pobavit. To se asi i daří. Svědčí mu, že se jedná o snímek pouze krátký. V jeden den jsem znovu viděl až moc podobných filmů a zanechalo to ve mně pachuť, která se projevila na hodnocení tohohle kousku, které ale nepovažuji za nijak zásadně subjektivní.

Suddenly (2013) - 50 %
Uwe Boll natáčí vážně míněný thriller, Dominic Purcell jako záporák, což je oproti "Assault on Wall Street" trochu změna, ale ne zase tolik, no ale hlavně Ray Liotta, který konečně zase jednou hraje celkem snesitelnou a hlavně kladnou postavu. Uwe Boll se pustil do remaku filmu se Sinatrou a překvapivě to zvládá docela dobře. Je to celkem standardní provedení, nic navíc, prostě jen čekáte, až to uteče, na druhou stranu není možné říct, že tohle je úplný odpad, to už by byly jen předsudky. Boll nenatočil skvělý film, ani dobrý, ale ucházející ano. Má to ale strašně divný soundtrack. Na to, co má člověk s Bollem většinou spojené, je tohle však mistrovské dílo, jen místy trochu bez náboje. Nemůžu si ale pomoct, jako celek to není až tak zlé. Na ten průměr si to sáhne.

Nelíbí se mi, jak je film natočený. Používají se různé techniky, propojuje se několik záběrů na jedné obrazovce, vkládají se titulky, kde to není třeba, střihy jsou podivné. Všechno je to jenom proto, aby se natočil trochu jiný thriller, kdy cílem je vlastně jenom to, aby měl divák v hlavě pořádný bordel a byl pak ohromen tím, jak to celé dopadne. Sebastian Koch je dobrý herec, ale scénář mu dává do ruky jen samé nesmysly, které se jako celek rozpadají.