sobota 30. listopadu 2013

Tvoje poslední šlapka, Podivný příběh pana Josefa 2, The Izolator, Třída smrti, Oči starého Kostelníka

Tvoje poslední šlapka (2011) - 60 %
Lukáš Bulava si rád hraje a smysl pro humor je prostě jeho a je vlastní i jeho dílům. Tohle je patrné hned z úvodní scény, která je tak trochu reálnější verzí toho, jak by asi vypadala "Pretty Woman". "Tvoje poslední šlapka" je sám o sobě dobrý název, který by klidně mohl evokovat nějaké to italské nebo americké béčko. Tohle se podařilo. Lukáš dal filmu i trochu hlubší, skoro až éterické vyznění, ale znázornění psychiky člověka a její narušení se mu podařilo. Za to rozhodně palec nahoru.

Autor: HorrorWatch

Film sám o sobě je poměrně krátký, ale za ním následují záběry z natáčení. Ty jsou vtipnější než celý film. Ten má dobrou kameru, zajímavé stylizování barev, ale to nic nemění na tom, že ten příběh sám o sobě je strašné nic. Nic se zde neděje, herecké výkony jsou místy velmi špatné a kazí i zajímavou scénu u doktora. Dějově to však zůstává strašně slabé a nedotažené. Přece jen od kraťasu čekám pointu. Ta se tady úplně nedostavuje.
Autor: Eyecannotdie

The Izolator (2010) - 40 %
Jedná se pouze o pseudofilm, který byl použit ve filmu "Total Detox" Romana Vojkůvky, a tak je nutné jej také brát. Jako nápad na zajímavou ikonickou postavu slasheru to vůbec není špatné, ale je to jen ukázka, v podstatě taková upoutávka. Kdyby přišel film v celovečerní podobě, teprve by to bylo něco. Takhle dobré, ale jen na krátký dojem. Schopnosti autora jsou ale vysoké.
Tady mi nešlo video vložit, tak jen odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=tGKfkaQG3bQ
Autor: Scumfilms, Roman Vojkůvka

Třída smrti (2013) - 85 %
Krátké animované filmy mám rád, protože mohou velmi překvapit. Tváří se, že nejsou třeba i nic moc, ale pak najednou zjistíte, že to je výborná podívaná. V případě "Třídy smrti" tohle platí dokonale. Ano, animace je jednodušší a místy hodně statická. To ale spíše podporuje hororový dojem, který si na vás při sledování sedá. K tomu ještě skvělý hlas vypravěče, který správně ovládá svou intonaci. Skvělý zážitek a ukázka toho, že jsou zde originální hororoví tvůrci, kteří se nebojí výzvy.
A zase jen odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=h49_7l3bqeo
Autor: Pavel Soukup

Oči starého Kostelníka (2012) - 55 %
No jo no, co byste chtěli? Ty herecké pokusy jsou v některých ohledech opravdu naprosto otřesné, s tím se nedá nic dělat. Na amatérskou úroveň jsou ale místy naprosto skvěle řešeny triky. Příběh na slasher celkem standardní, na druhou stranu se Lukáš nezalekl ani skutečně drsných scén. Jasně, že je z toho moc vidět, že to není profi, ale co na tom? Taky to máte volně ke stažení na internetu, což je paráda! Myslím, že tohle je český slasher, který se nemusí stydět za to, jaký je. Když čekáte americkou kvalitu obrazu a profi herectví, netuším, proč jste si tohle pouštěli.
Autor: HorrorWatch

pátek 29. listopadu 2013

Apač, 3096 Tage, Dlouhá cesta, Adore, Ali G Indahouse

Apač (Apache, 1954) - 60 %
Film, od kterého jsem očekával poměrně obyčejný western, ale nakonec jsem dostal zajímavou verzi toho, jak bojovat o život a v jakých podmínkách. Dobře, není to celkově až tak silné, ale ta touha žít, která je zde prezentována, touha, která jde přese všechno, je ukázkou toho, jak moc bychom měli milovat svobodu a nikdy se nepodřídit něčemu jinému. Jenže pořád je tu ten otazník. Co nakonec zmůže jedinec proti skupině?
3096 Tage (2013)
3096 Tage (2013) - 55 %
Příběh Nataschy Kampusch je sám o sobě docela děsivý, byl jsem pak zvědavý, jak se ho podařilo promítnout do filmu. Musím říct, že jsem čekal něco trochu znepokojivějšího, než je snímek "3096 Tage". Ta atmosféra musela být místy skutečně šílená, ale tohle snímek nedokázal přetavit ve svou výhodu. Zobrazuje tak něco, co rozhodně není v pořádku, ale díky němu máte pocit, že vlastně holka tolik netrpěla. To je tak těžké natočit něco, co vám vyrve srdce z těla? Vždyť je to příběh podle skutečné události... Dokument o Natasche a její výpověď by v sobě měl mnohem depresivnější atmosféru.
Dlouhá cesta (A Walk to Remember, 2002) - 40 %
A další romantika od velkého Nicholase Sparkse. To je ten spisovatel, co má na svědomí předlohy ke snímkům "Talisman" nebo "Bezpečný přístav". On se chlapec snaží a vy si budete myslet, že sledujete opravdu romanci, kde je něco trochu víc, ale když se nad tím s odstupem času zamyslíte, zjistíte, že vás zase jenom opil rohlíkem a vůbec nic navíc vám nenabídl. Jen hezký film, který vypadá dobře a kde si vaše přítelkyně - a možná i vy - na konci pobrečí.
Adore (Adore, 2013) - 70 %
Ten námět je zajímavý, co si budeme povídat. Dvě ženy, dlouholeté kamarády, které žijí v sousedních domech, se navzájem zamilují do svých synů. Tohle není tradiční téma. O to víc vás bude zajímat, jak to vlastně celé dopadne, jak budou události eskalovat. Film využívá celkem zajímavé přechody v čase, kdy celkem snadno uběhne poměrně dlouhé období, které není nijak ohraničeno. Většinou se ale ztrácet nebudete. Co si budeme povídat, filmu chybí nějaké ty vrcholy, místa, která by vás skutečně odrovnala, ale přesto má příběh své vlastní pojetí a dobré tempo. Zajímavý námět, ale přesto se dostavila určitá rozpačitost z výsledku.
Ali G Indahouse (Ali G Indahouse, 2002) - 70 %
Někdo řekne, že je to kravina, ale na tomhle filmu je vidět, že Sacha Baron Cohen není jen nějaký debil, který se pitvoří, ale ty jeho vtipy mají smysl. Ano, jasně, že je to místy hodně ujeté, jenže stejně budete mít pocit, že se vám snaží něco říct. I když ve filmu vystupuje jako největší idiot, nakonec to není on, kdo je ten největší hajzl. Některé scény baví pořád.

čtvrtek 28. listopadu 2013

Anděl a bandita, 10 Rules for Sleeping Around, A Case of You, A Perfect Man, Ain't Them Bodies Saints

Anděl a bandita (Angel and the Badman, 1947) - 55 %
Některé postavy jsou celkem zajímavé, některé zase docela jalové a ne příliš originální, nebo jakkoli více rozměrné. John Wayne si zde jede svůj standard, nutno ale říct, že pro mnohé jiné herce by to byl nadstandard. Když je potřeba, je vtipný, umí být romantický, zvládá většinu póz. Bohužel film sám o sobě nijak zásadně nevyniká a je to vlastně jen další příběh z Divokého západu, kde trochu zaujme honička na dostavníku a rvačka v baru.
Neskutečně vtipná vztahová komedie s pořádnou kapkou romantiky. Ne, dělám si srandu. Na tomhle není vůbec nic vtipného, je to většinou jen spousta plkání naprosto o ničem. Jojo, při sledování takových slátanin, které se snaží o "zajímavé" střihy, si teprve uvědomíte, jaký význam mají filmy jako "Láska nebeská". Dobrých romantických komedií je prostě strašně málo. A rozhodně si z filmů jako "10 Rules for Sleeping Around" neberte rady do života. Mimochodem kostnatější herečky do hlavních rolí by nebyly? Z toho závěru se mi chce blinkat. Je jednou jakou kokotinu uděláte, ona vás pořád bude milovat.
A Case of You (2013) - 50 %
Dokud se postava Justina Longa nezačne chovat jako naprostý debil, aby ve filmu došlo ke zlomu, je to dobrá romance, která prostě mže mít fajn poklidný průběh. Nic velkého, ale příjemné ano. To, že si život komplikujeme zbytečnostmi a vlastní hloupostí, to je jedna věc, ale koukat se na to v tomhle provedení, to na mě bylo trochu moc. Ten konec mě strašně mrzí, na druhou stranu varianta se spisovatelem a jeho příběhem je celkem zajímavá.
A Perfect Man (2013) - 45 %
Nina obětuje svůj vlastní život pro svého manžela Jamese, ale když zjistí, že ji manžel podvádí, a to poměrně často, rozhodne se, že je čas se změnit. Jenže tak dlouhý vztah není možné snadno ukončit. A tak, i když ona odejde, nemůže zapomenout. A zavolá mu. Přidá si k hlasu nizozemský přízvuk (v Holandsku žijí) a on ji nepozná. Po telefonu si neskutečně rozumí. Celkem dobrý nápad s příjemnými herci, ale bohužel celkově opět nic, co vás vytrhne. A že jsem těch romancí poslední dobou viděl celkem dost. Toho závěru je skoro škoda. Možná to přece jen mohlo mít klasičtější pojetí.
Keitha Carradina bych mohl jenom poslouchat, protože ten chlap má naprosto skvělý hlas. Na druhou stranu by to chtělo, abych ho mohl poslouchat v něčem, co stojí za to. Snímek "Ain't Them Bodies Saints" si hraje na umělecký, jak už bylo několikrát řečeno, jde ve stopách Malicka, a jede si svou jednu rovinu, kde vlastně nejsou žádné zvraty. S prominutím, ale na tohle jim kašlu. Pokud se to někomu líbí, tak ať, ale pro mě jsou tohle jen prázdné snímky, které se za "uměleckost" snaží skrýt to, že o ničem nejsou.

středa 27. listopadu 2013

Parker, Bastardi 3, Allegheny Uprising, 8. míle, +1

Parker (Parker, 2013) - 50 %
Hned v úvodu navnadí docela dobrá scéna s tím, jak klauni a jeden kněz vykradou trezor. Od začátku ale trochu deptá téměř dvouhodinová stopáž. Je jasné, že snímek tempo neudrží. Neudrží. Po první parádní akci a celkem drsné scéně se mění v blbou komedii s J.Lo, která se jednou ohne, předvede výstavní zadnici, kterou už jsme ale viděli mockrát (kdyby u toho aspoň byla nahá) a pak už jde jen o to někoho sejmout a trochu si moralizovat. Jason je skvělý, ale tentokrát to nestačí.
Bastardi 3 (2012) - 20 %
Jak se Magnuskovi daří, že do svých filmů dostává takové herecké hvězdy? Přišlo mi, že se tady objevilo minimálně 50 % herců, kteří něco znamenají, kteří mají jméno. To, že kvalita je klesající, to je věc druhá, ale není to dáno hereckými výkony, jen scénářem, který už rozvařily ty celkem dobré těstoviny, které se uvěřily v první filmu. Pořád se řeší to samé a už je třeba jenom odpovědět na otázku, co bude s Majerem. Nějaké další příběhy jsou jen na efekt, stejně jako nezbytná vulgarita a odpornost těch fakanů, která je ale tak nějak už vyčpělá.
Allegheny Uprising (1939) - 60 %
Trochu klasický John Wayne, který moc nevyniká, snad jen tím, že indiáni zde nejsou až takoví hajzlové. Zlouni jsou ti bílí a ono to tak prostě je. Jenže je fakt, že zlouni jsou všude, ale nebudeme podporovat stereotypy, že? Jeho postava má zase trochu problémy se ženami, protože poslání je pro něj to nejdůležitější. Trochu otřepané, ale stejně se podařilo přijít se zajímavým příběhem, který má i své vtipné momenty.
8. míle (8 Mile, 2002) - 80 %
I když je tohle hlavně film o hudbě, je zde také naprosto skvělé zachycení toho, jak to v Detroitu vypadá. A to je vlastně "8. míle" ještě celkem laskavá. Jen se dívejte, v čem se tu jezdí, kde lidé pracují, pak si to dejte do spojitosti s tím, že o pár let později to šlo do háje ještě víc. Mimochodem, pálení domů, to je také určitý zvyk v tomhle podivném městě. Není to nic výjimečného. Jinak samozřejmě celkem lidský příběh, možná docela ohraný, ale pořád dramatický a silný. A ta hudba prostě vede!
+1 (2013) - 70 %
Filmu trochu chybí nějaké velké vyvrcholení, na druhou stranu jsem si říkal, že z hlediska "velkých party" je tohle sakra originální pojetí. Zajímavý film, který si hraje s dvojníky a rozvádí tak myšlenky filmů jako "Invaze lupičů těl" a přenáší je do moderního pojetí. Nedostanete odpověď na otázku "Proč?", ale zase dostanete ukázku toho, jak nefunkční skupina lidé jsou a jak mohou řešit krizovou situaci, která na ně dopadne. Pravda, tohle je krizová situace rozhodně neobvyklá. Jsem docela rád, že ač tomu název napovídal, tenhle film s Google+ opravdu nemá nic společného.

úterý 26. listopadu 2013

Chceš pěstí?, White T, Yuma, Malá mořská víla, 2 zbraně

Chceš pěstí? (Welcome to the Punch, 2013) - 40 %
Smrt syna se může stát tím důvodem, proč se Mark Strong, alias známý gangster, zase vrátí na scénu. Tohle se líbí jeho pronásledovateli, detektivovi s tváří Jamese McAvoye, který se zvednul ze svého kolečkového křesla profesora Xaviera, aby opět dokázal, že thrillery mu jdou. Nebo se o to minimálně pokusil. Pomalé tempo, nudný příběh, střílení, kterého je všude plno, tohle prostě nejsou atributy, díky kterým bude snímek "Chceš pěstí?" vynikat. Někdo tady měl dostat pěstí pořádně, ne jen tak jako by. Občasný twist pro zmatení diváka je zbytečný.
White T (2013) - 10 %
Taková "8 Mile" s černochy, akorát že místo celkem charismatického hlavního hrdiny máte v hlavní roli dva skutečně tlusté černochy. Nemyslím se, že jsem rasista, ale dívat se na dva tyhle tlusťochy, to je skutečně utrpení. Dělají ze sebe dva uřvané trouby, nejsou vtipní a snaží se ke všemu rapovat, i když tohle všechno mají akorát vyhoněné celkem dobrou hudbou, v které se ztratí i debilní text. Když to v sobě člověk nemá, tak to v sobě prostě nemá. Tohle je opravdu zhovadilost bez děje.
Yuma (2012) - 75 %
Německo, země zaslíbená. Celkem uvěřitelný film o tom, jak se skupině čtyř mladých lidí podařilo udělat si příjemné zpestření a nakonec i hodně nebezpečný byznys z toho, že se ze svého polského pohraničí vydávají do sousedního Německa, kde si nakradou nějaké ty věci, aby si zpříjemnili život. Asi je jasné, že je to celkem nebezpečné a že to nedopadne nejlépe. S jídlem totiž roste chuť. Velmi dobře zahrané postavy, které jsou více než snesitelné, realistické, ale nikoli přehnané, čemuž pomáhá i pozvolné tempo se skvěle vybíranou hudbou. Ač jsem tomu filmu nevěřil, opravdu mě potěšil.
Malá mořská víla (The Little Mermaid, 1989) - 75 %
Až při sledování tohoto klasického animovaného snímku jsem si uvědomil, že ještě před "Rebelkou" zde byla jedna rusovlasá rebelka, která chtěla od života trochu víc, než jí bylo předurčeno. Tím u mě pixarovský film, ač animačně dokonalý, ztrácí zase pár dalších bodů. "Malá mořská víla" v současné době už tolik nevyniká příběhem, ale ty písně jsou pořád naprosto úžasné a Oscary za tuhle filmovou disciplínu naprosto zasloužené.
2 zbraně (2 Guns, 2013) - 70 %
Některý filmy podle komiksu asi docela překvapí, protože nemusí být jen o superhrdinech. Tohle je i případ snímku "2 zbraně". Je to celkem cool akční jízda s Denzelem Washingtonem a Markem Wahlbergem. Po nepříliš zářivém "Kontrabandu" natočil režisér celkem dobrou jízdu, která má skvělé hlášky a zajímavé postavy. Na první pohled rozhodně lepší než "Pot a krev". Bavil jsem se, zasmál jsem se, nic víc jsem ani moc nechtěl. Já toho Washingtona ještě začnu mít rád.

pondělí 25. listopadu 2013

Vai que dá Certo, The Rise and Fall of a White Collar Hooligan, White Collar Hooligan 2, We Steal Secrets, Kouzelníci z Waverly

Vai que dá Certo (2013) - 40 %
Brazilská komedie? Tak zvědavý jsem byl, to se musí uznat. Banda chlapů, co si normálně užívá fotbal a jen takové plkání, se rozhodně, že si přijdou k pořádným penězům. Samozřejmě, že to nebude nijak jednoduché. Zejména konverzační dojem je doplněn o sem tam nějaký ten situační, ale stejně jsem měl většinou pocit, že se na humor docela zapomnělo a sázelo se na hrdiny, kteří bohužel zase nejsou ažtak divní, jak by tvůrci chtěli.
Rise & Fall of a White Collar Hooligan, The (2012)
Fotbalový fanoušek, který už neví, jestli má jeho život vlastně smysl. Ale v pohodě, on se podívá do společnosti podvodníků a najednou zjišťuje, že se pořád dá žít. A navíc v tom můžou být i velké prachy. Chytlavý hudba, snaha o rychlé tempo, průměrné herecké výkony. Variace na nabušené a chytré filmy Guye Ritchieho, akorát variace, která vůbec není tak výbušná, jak by chtěla, a už vůbec není chytrá, jen jí zůstává ta ukecanost.
Hooligan s bílým límečkem se vrací. Z nezaměstnaného chuligána se stal podvodník první třídy, který ale musel uniknout. V rádoby drsném stylu se kolem mě prohnal první film a já jsem zjistil, že je i tenhle druhý. První za moc nestál, druhý reputaci režiséra, který pro mě zatím nenatočil nic průměrného, příliš nevylepšil. Hlavní "hrdina" zjišťuje, že ho minulost dohání a že bude muset zase udělat nějaké ty černoty, aby zachránil tu, kterou miluje. Strašlivé klišé, které není prezentováno nijak novým, zajímavým nebo specifickým způsobem. Voiceover to rozhodně nezachraňuje.
Dokument o tom, jak vlastně došlo ke vzniku WikiLeaks. Poslední dobou se už o tom tolik nemluví, za to se točí filmy, které nám tenhle fenomén připomínají. Je to dobře. O tom, jaké informace jsou tajné a za jaké můžeme být odsouzeni téměř do konce života, to je samo o sobě celkem důležité poznání. Kolik nám toho zůstává utajeno a kolik toho, co je utajeno, je opravdu informací, která by měla zůstat tajná? Pokud nic jiného, tenhle dokument vás alespoň přiměje přemýšlet o tom, kdo vlastně řídí tenhle svět a rozhoduje o tom, co máme vědět a co nikoli. Možná je to pohled trochu zaujatý, ale nedá se nic dělat. Existence a smysl WikiLeaks k tomu celkem nabádá.
Kouzelníci z Waverly - Film (Wizards of Waverly Place: The Movie, 2009) - 40 %
Tak v první řadě mě potěšilo, že tu není smích v pozadí. Vzhledem k tomu, že jsem jako první viděl druhý díl, docela mě to překvapilo. I když mám pocit, že se ani tolik nejednalo o druhý díl filmu, jako spíš navázání na původní seriál. Nemůžu si pomoct, ale Selena Gomez mi přijde neskutečně vtipná. Mám pocit, že skončit v jednom pokoji s ní a Chloë Grace Moretz, změním se ve slintajícího debila. Je výborná a těším se na něco přece jen lepšího, kde si zahraje. Jinak je tohle nenáročné a méně vtipné než sitcomově laděný "Návrat kouzelníků: Alex versus Alex".

neděle 24. listopadu 2013

The Wee Man, K zázraku, Tunnel Vision, Návrat kouzelníků: Alex versus Alex, Unconditional

The Wee Man (2013) - 50 %
Paul Ferris je skutečnou osobností. Je to Skot, který se proslavil na dvou polích. Nejprve jako kriminální, po propuštění z vězení jako spisovatel. Asi je celkem logické, že film se zaměří především na tu první část jeho života. Jak se z kriminálníka vlastně stane spisovatel? To by mohl být celkem dobrý příběh. Další britský film, který sází na syrovost a realističnost. Přiznám se, že mě tohle moc nebaví. Všechny mi přijdou na jedno brdo.


K zázraku (To the Wonder, 2012) - 40 %
Terrence Malick se nás opět snaží přesvědčit, že je filmovým básníkem a že jeho pomalé záběry jsou umění a nikoli dokumentární film o francouzských a jiných památkách. Co se musí uznat, to je skutečnost, že Malick pochopil jednu věc: Čím méně bude Ben Affleck mluvit, tím lépe bude hrát. Já pro Malickovu poetiku úplně smysl nemám, a i když mu budou mnozí vděční za vysvlečení Rachel McAdams, já končím u toho, že je film pouze montáží dlouhých záběrů, které chtějí evokovat, že se pod nimi skrývá srdcervoucí příběh.
Tunnel Vision (2013) - 60 %
Cristos není od pohledu zrovna nějak moc příjemný herec, na druhou stranu beru jako celkem odvážné, že ho Delila Vallot obsadila do hlavní role. No, a asi nebudu tak daleko od pravdy, když si budu myslet, že ti dva spolu něco mají. Díky Cristosově zjevu má však snímek takový správný temný nádech hned od začátku. Zápletka je podobná jako u snímku "Ctihodný občan", ale nehraje se na akční podívanou, překvapivě, ale místy až na psycho snímek. Je to hodně o pocitech a dojmech a překvapivě je to dobré. Takový ten film, od něhož nic nečekáte, ale nakonec vás docela mile překvapí.
Návrat kouzelníků: Alex versus Alex (The Wizards Return: Alex vs. Alex, 2013) - 60 %
WOW! Tak když jsem tohle pustil, nevěda úplně do čeho jdu. Hodně mě překvapil smích publika v pozadí, což očividně naznačuje, že Disney Channel nebude můj oblíbený program. Co mě zaujalo pak, to je skutečnost, že tenhle přetažený díl sitcomu vlastně docela funguje - to znamená, že je vtipný, a to i bez znalosti seriálu a předchozího filmu. Taková blbost na jednu hodinku, z které si asi nic nebudete pamatovat, ale docela vás to pobaví, když nehledáte nic náročného. Nic nečekejte a nebudete zklamáni. Je to jen TV blbina. No a Selena... V tomhle případě je hvězdou.
Unconditional (2012) (II)
Unconditional (2012) - 75 %
Příjemný malý film, který dokáže vyprávět o velkých věcech. Pomsta je sice hezká věc, ale není mnohem hezčí dál žít? Ano, postihují nás hnusné události, stává se, že se všechno obrátí tím posraným nahoru a vy do toho prostě spadnete a nejlíp rovnou na obličej. Pořád se ale dá žít, pořád jsou tu další, kteří vám mohou ten váš život udělat hezčí. A o tomhle ten film je. Ano, sem tam je patetický, sem tam tlačí na pilu, ale jako celek je prostě krásný.

sobota 23. listopadu 2013

Spratci na zabití, Rodičovský manuál, Za borovicovým hájem, The Rambler, Bai she chuan shuo

Spratci na zabití (The Sitter, 2011) - 60 %
Co si budeme povídat. Jakmile uvidíte v tom filmu ty spratky, budete doufat, že všichni hodně rychle shoří. To se bohužel nestane a Jonah Hill nás donutí sledovat něco málo přes hodinu, jak si od těch dětí nechává nakopávat zadek. Musí se ale uznat, že sem tam se objeví nějaký dobrý vtip, kterému jsem se mohl od plic zasmát. Zas tolik jich ale nebylo. Je však pravda, že Jonah sám toho utáhne docela hodně a ti fakani mu v tom obstojně pomáhají.
Rodičovský manuál (Parental Guidance, 2012) - 65 %
Dokud nedojde na moralizování na konci, je to vlastně celkem zajímavá komedie. Trochu jsem si myslel, že to bude zaměřená na to, že je zde starý chlap, co nemá dobrý vztah k technologiím, ale film se zaměřil na to, že je zde situační komika, která funguje. Je to hezké rodinné pojetí, které mě bavilo. Jenže jak říkám, pak se začne moralizovat, všechno se vysvětlí, hraje se na tíživou notu rodinné lásky a toho, co se udělalo špatně, a už je to jen obyčejný film, který se snaží vštípit nějaké poselství. Skvělým zjištěním je ale fakt, že Billy Crystal to v sobě pořád má.
Za borovicovým hájem (The Place Beyond the Pines, 2012) - 60 %
No, ze začátku to vypadalo, že se bude opakovat "Blue Valentine", více méně i se stejným obsazením, ale nakonec přece jen došlo k zásadnímu zvratu. A pak se pokračovalo ve stylu snímku "Blue Valentine". Režisér a scénárista Derek Cianfrance má dar pro příběhy, které na vás už od začátku dýchnout takovou depresí, že to až do konce nerozdýcháte. Svět jeho filmů má barvy, aby o ně hodně rychle přišel a zůstal už jen v temných odstínech. Tady není naděje. Životy se rozpadají a vy s tím stejně nic moc neuděláte.
Rambler, The (2013)
The Rambler (2013) - 60 %
Tak tohle je rozhodně snesitelnější snímek než "The Oregonian", který jsem měl od tvůrce tu čest vidět. Musím říct, že jsem si ho mnohem více užil, protože obrazy už dávají o něco větší smysl, navíc jsou zde celkem příjemní herci, zajímavé lokace a hlavně zajímavé scény. Ano, pořád je to jako výplach mysli, ale má to ten správný důraz, dostává se vám to pod kůži. Buď celou estetiku a logiku přijmete a "The Rambler" se vám dostane silně pod kůži, anebo to prostě necháte být a tenhle film kolem vás proplave bez toho, aby vás jakkoli ovlivnil. Jako milovník gore ale musím Reederovu naturalismu tleskat.
Bai she chuan shuo (2011) - 35 %
Šílené digitální triky, to není úplně něco, co bych čekal od čínského filmu, který mě v posledních letech dostal spíše triky klasickými, hlavně oním krásným létáním při soubojích. Jenže hned v úvodu to do nás snímek pustí digitálně naplno a nevypadá to pěkně. Ani Jet Li v tom digitálním světě nevypadá dobře. Ty digitální efekty prostě nejsou hezké a z takového filmu se pak vytváří sci-fi kouzlo. Zvířátka tomu moc nepomáhají, když mluví i pod vodou. Přeplácané a ani zde nejsou dobré bojové scény. Je to bez nápadu a nesnaží se to být ani moc čínské.